La Will´s Kennel

Alla inlägg under december 2009

Av Laila Willén - 31 december 2009 23:45

  Vi på La Will´s Kennel önskar alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR    

Av Laila Willén - 27 december 2009 14:36

  Det är jätte roligt att springa i snön, tycker Rutan. Sedan springer hon in och busar med sin kompis Crullan. De älskar livet på landet. FRIHET! Det roligaste är att reta de stora hundarna (Greyhounden), fast de är busiga de också.             Rutan ute i snön och leker   Rutan och Crullan busar   Rutan vill ha Crullans uggla   Rutan vilar på Meja  

Av Laila Willén - 27 december 2009 14:00

  Igår var det dags för festmåltiden LUTFISK! Michy, Kirstin och Rie kom hit till Carita och Roland (jag var också där). Vi åt och åt så vi nästan sprack. Det är höjdpunkten på Julen. Sedan drack vi kaffe och hade trevligt. Hundarna fick också lite extra i maten. Sedan var det kväll och lite tittande på TV.  Skön!Roland, Rie, Carita, Kirstin och Michy  

Av Laila Willén - 25 december 2009 11:15

   Dagen efter ett trevlig Jul i Tärnsjö hemma hos Michy, Kristin och Rie. Vi åt så magen stod i åtta hörn. Dessutom var det trevligt att träffa dem efter många år.   

Av Laila Willén - 23 december 2009 08:26

     Jag och hundarna är hos Carita och Roland för att fira JUL. Utanför lyser det vitt på taken och endast TV är vaken. Skinkan är i på spisen och vi sitter och dricker gott kaffe med macka. Hundarna älskar att vara här, för här behöver de inte gå i koppel. Friheten är underbar tycker de. Imorgon är vi bjudna till Caritas son Michy på Julbord. Det ska bli mycket trevligt, för jag har inte träffa dem på många år.

           GOD JUL      Mellanbo

Av Laila Willén - 15 december 2009 19:28

  Äntligen har snön kommit. Det är jätte kul. Visserligen blir jag blöt, men matte torkar av mig så jag blir torr. KUL fast tröttsamt.   Titta det snöar   Det är tungt att gå i snö   Jag måste vila lite  

Av Laila Willén - 14 december 2009 14:30

  Nu är jag helt återställd efter influensan. Skönt! Mina hundar har varit underbara när jag var sjuk. Den som säger att hundar inte förstår, begriper sig inte på dem. Till och med den lilla Rutan har varit lugn. Idag är det fullt ös igen. Sätter in några kort, fast de inte är nytagna. Sätter in fler i slutet av veckan, om allt går som det ska.

Crullan myser i sängen   Rutan sitter fint   Rutan myser  

Av Laila Willén - 8 december 2009 22:55

Idag har jag vägt mina små flickor. Rutan väger 4,4 kg. och Crullan väger 9,9 kg.

Alla hundarna mår prima här hemma. Nu ska vi gå ut på en sista promenad. Sedan är det natti, natti.

Imorgon har jag tänkt lägga in lite bilder igen.          

Ovido - Quiz & Flashcards