La Will´s Kennel

Alla inlägg under maj 2010

Av Laila Willén - 31 maj 2010 22:15

  Idag har jag haft en jobbig dag. Tidigt i morse var jag på långpromenad med  . Skönt med lite motion och frisk luft tidigt på morgonen.

Mitt på dagen åkte jag till Skutskär och Vårdcentralen. Min doktor höll på att ta livet av mig. Först skulle jag springa för allt jag var värd upp för 2 trapper (2 våningar) och sedan ner i full fart. Efter det blev det lungtest och EKG. Lungerna var bra och även hjärtat. Skönt! Fick remiss till handkirurgen för op. i hö hand. Först ska lång- och ringfingret opereras och sedan tummen. Vilken "skön" sommar jag har framför mig. I höst sedan ska jag byta knäleder. Först hö och sedan vä. Gissa om jag längtar till nästa sommar, så jag kan vara ute och gå utan värk. Nej fy vad jag klagar.

Dessvärre så har det inte kommit några valpar ännu. Både Madeleine och jag väntar och väntar. Slutar vi vänta, så kommer det säkert. Vi får se!

Är ganska så trött och har enormt mycket värk, så jag tänker snart gå till sängs.
Hörs imorgon igen.     

 

Av Laila Willén - 30 maj 2010 23:30

Idag har varit en fin dag. Varit på promenader i solen med alla 5 hundarna. Skönt att det har blivit sommarvärme.

Har varit hos Madeleine idag, men inga valpar har kommit ännu. Väntan är så lång. Vi får se om morgondagen bjuder på några småttingar.

ELITLOPPET! Vilken besvikelse. Tydligen är det bara Svenska kuskar som är duktiga med sina hästar. Blev lite besviken på Björn Goop och Quarcio Du Chene. Trodde han skulle plasera sig mycket högt upp. Eventuellt vinna. Han kommer igen nästa år. Tror jag iallafall. Gillar både häst, kusk och tränare. Lycka till BJÖRN!

Nu är det dags för en sista kisspromenad. Efter det en skön säng att sova i. God natt alla vänner.  

Av Laila Willén - 29 maj 2010 23:45

ROSA är min granne Madeleines Dvärgschnauzer. Hon är en underbar hund. Trevlig och med ett perfekt psyke. Det ska bli jätte roligt när de små liven ser dagens ljus. Rosa har inte haft valpar tidigare.

 

Sedan om ca. 1 vecka kommer nästa valpar. Det är Madeleines Yorkshireterrier MAJA som ska ha smått. Hon är en rar och trevlig hund, som har haft valpar förut. Det kommer att bli livat värre hos Madeleine. Kul!

 

Idag var jag där några timmar och passade dem, för Madeleine var borta en stund. Så här nära inpå törs man ju inte lämna dem ensamma.

 

Annars har dagen varit bra. Var på promenad framåt kvällen, när det blivit lite svalare. Skönare för både hundarna och mig själv.

 

Såg på Eurovisions finalen ikväll. Tycker att många låtar var dåliga. Däremot förstår jag varför Sverige inte blev med. Ingen låt som fastnar i huvudet. Nej, de skulle ha skickat Erik S., Peter J. eller Salem el Fakir. Då hade det gått bättre. Tyckte nog att rätt låt vann.

Natti natti!   

 

 

 

Av Laila Willén - 28 maj 2010 22:28

Hej mina vänner!

Som ni ser så är jag tillbaka igen. Det har varit mycket tråkigt att vara utan dator så här länge. Hoppas bara att det inte händer igen.

Här är allt som vanligt. Hundarna mår bra och tycker livet leker. Crullan har visserligen haft lite problem med ett bakben, men nu är det bra igen. Hon får börja vara lös igen om ca 1 vecka.

I måndags var jag, Rutan och Crullans syster Kickan i Västerås på valpträff med Åsa, Leif, Sofi, Janne, Maja och Emma. Där träffade vi de flesta av Rutans syskon med ägare. Det var jätte trevligt, ska ni veta. Dessutom fick hundarna springa efter släpharen på banan och sedan ställde Åsa upp dem. Hon är fantastiskt duktig att ställa de små liven. Vi fick också en massa god mat och dryck. Även kaffe med massa hembakt bröd till. En underbar dag med trevliga människor och hundar.

ETT STORT TACK TILL ÅSA, LEIF, SOFI, JANNE, MAJA OCH EMMA.     

Vi hade också fotograf: Lingons ägare Mattias. Ett stort tack för alla fina bilder.

Även Zafinas ägare Janne och Kalles ägare Elisabeth fotograferade.

             

 

        

Ovido - Quiz & Flashcards