La Will´s Kennel

Alla inlägg under mars 2011

Av Laila Willén - 31 mars 2011 23:27

  Idag har hundarna varit busigare än vanligt. De far som raketer på gården. Rutan är den som busar mest. Kickan är lite lugnare och gamla Millan har bara latat sig idag. Meta och Minna vill inte vara ute i blötan, för då blir man blöt om tassarna. Med andra ord: Whipparna gillar blötan på gården och Greyarna vill ha torrt. Ja, så är det. Det är dagens sanning.

 

Har bakat en kardemummakaka till eftermiddags kaffe. Gott, gott. Så det går jätte bra med min bantning. Hahahaa!

 

Tittade på sista delen av Sveriges sämsta bilförare. Hur i helvete (förlåt utrycket) har de fått körkort. De trafikskolor borde stängas som har gett dessa körkort. Skandal. Är det undra på att det blir bilolycker. Det är nästan så man blir rädd att åka ut på vägarna.

 

Nu ska jag kissa av mina hundar för natten. Natti natti     

 

Visst är hon gullig, min lilla tant.  Vad vill du, Rutan? undrar Kickan   Bara bus! 

Av Laila Willén - 30 mars 2011 22:52

  Känner mig ganska orkeslös. Hoppas det snart är ok i mitt öga, så jag får börja leva ett normalt liv igen. Både hundarna och jag är slöa och hängiga. Kommer att bli bättre när vi får gå ut och gå igen.

 

Har bara bakat en rulltårta till kaffet idag. Det är inte bra, men vad gör man när man är godissugen. Imorgon ska jag iallafall ta och gå upp till affären. Måste ha lite handlat. Det kan säker inte vara skadligt. Får väl blunda när jag är ute då.

 

Ska försöka ta lite kort på mina små änglar imorgon. Ha det så bra och sov gott. Natti!   

Av Laila Willén - 29 mars 2011 23:45

  Nej nu får det vara nog! Jag vill ha VÅR!   

 

  Hundarna vill också ha VÅR!   

 

  Återkommer i morgon. Ha det så bra.   

 

 

 

 

Av Laila Willén - 28 mars 2011 23:45

  Idag har det varit ganska bra väder. Lite regn på eftermiddagen bara. Tyvärr så får jag ju inte gå ut, men en liten stund var jag på baksidan i solen.   

 

  Skulle baka en tigerkaka till eftermiddags kaffet. Det blev platt fall, för jag tog vaniljsocker istället fär bakpulver. Gissa om det blev platt. Konstigt nog så smakade den inte så tokigt iallafall. Imorgon blir det något med bakpulver i.   

 

  Som läget är för tillfället, så blir det inte några promenader med mina små älsklingar.   

 

  Hoppas bara att det snart är bra. Vill kunna vara ute. Både på baksidan och på promenader med hundarna. Ingen mår bra av att bara vara inne.   

 

  Sov gott alla som ska sova nu. Kramizar     

Av Laila Willén - 27 mars 2011 23:45

  Idag har det varit jätte fint väder, och jag har bara suttit inne. Fy vad jag hatar det här. När jag sedan får gå ut, så är det säker regn och rusk. Längtar så efter en skön långpromenad med hundarna.

 

Har inte gjort speciellt mycket, för jag har tappat lusten till allt för tillfället. Försökte måla lite keramik, men det gick inget vidare. Blir bättre när jag har opererat hö. hand. Det är inte långt kvar till det nu. Den 14 april blir det operation i min högra hand. Toppen. Längtar redan nu till att få måla igen. De säger att väntar man på något gott, så väntar man aldrig för länge. Det vet i tusan om det stämmer.

 

Nu ska jag kissa av mina älsklingar och sedan krypa ner i sängen. Ha en skön natt med god sömn alla där ute. Natti!   

Av Laila Willén - 26 mars 2011 22:04

  Ingen kan klaga på vädret idag. Strålande solsken och ingen blåst. Toppen! Tyvärr så får jag inte vara ute, men jag tittar ut genom fönstret iallafall.

 

  Hundarna har varit ute på tomten nästan hela dagen. De älskar att springa och leka där. Rutan och Kickan är svåra att få in nu när det blivit varmt. Greyarna vill däremot vara inne, de har inget att ligga på där ute. Gamla Millan är lika mycket ute som inne. De kan springa in och ut som de vill själva.

 

  Jessica var jätte duktig igår på Let´s dance. Frank har jag hållit på hela tiden, och jag trodde han skulle vinna. Det var mycket jämnt mellan dem. Båda var vinnare!   

 

  Körslaget ikväll var mycket bra. Personligen så tror jag Andreas kommer att gå långt. Mycket fina stämmer i hans kör. Det visar sig vem som vinner. De är duktiga iallafall.

 

  Jag hoppas att de flesta människorna i Sverige släkte ner mellan kl. 20.30 - 21.30 Det är ju en enormt stor manifestation EARTH HOUR. Vi måste tänka lite mer på vad som är bra och dåligt. Här i Tärnsjö var det svart. Tack alla som släkte!   

 

Nu ska jag ta mig en kopp   och en macka. Sedan blir det lite TV tittande innan sängen kallar.

 

  Var rädd om varandra, för livet är så kort. Suss gott   

Av Laila Willén - 25 mars 2011 23:45

  Har fått stränga order av doktorn att jag inte får gå ut. Ska hålla mig inomhus i 10 dagar. Mitt öga har nämnligen blivit inflamerat efter operationen. Jag som var så glad att jag såg igen. Sköter jag mig inte, blir det tråkigheter enl. doktorn. Bäst att lyda order.

 

  Det är mest synd om hundarn, som bara får rastas på tomten. Visserligen så tror jag inte det går någon nöd på dem, men ändå. Hoppas att 10 dagar går fort.

 

HA DET SÅ BRA NI SOM FÅR VARA UTE.       

Av Laila Willén - 24 mars 2011 18:41

  Dagen har varit varm med strålande solsken. Tyvärr så har det blåst lite för mycket för att det skulle vara perfekt.

 

  Har lite svårt att vara ute när det är så ljust, men det blir bättre. Ser otroligt bra på det opererade ögat. Skönt!  Helt fantastiskt vad de kan nu för tiden. Problemet är att jag inte får vara ute när det blåser. Kommer det något in i ögat så blir det troligtvis infektion. Det vill jag inte. Är ganska så rädd för det. Ögonen är inget att leka med.

 

  Blev bjuden på middag hos Carita och Roland. Jätte trevligt. Dessutom blev det  med dopp också. Fick en fin orkidé i födelsedagspresent.

 

  Många har ring och grattat. Många SMS:at samt grattat på FB. Trevligt, men när man har blivit så här gammal firar man inte födelsedagar längre.   

 

Nu ska jag ta en   och titta lite på TV. Tack för idag! Kram   

Skapa flashcards