La Will´s Kennel

Alla inlägg under juli 2011

Av Laila Willén - 31 juli 2011 23:34

  Dagen har varit varm och skön. Kanske i varmaste laget. Promenad med hundarna redan kl. 7.00 innan det blev för varmt.

 

  Igår fick jag trevligt besök från Karlholmsbruk. Min gode vän Madeleine med dottern Natalie kom över på en fika. Det var mycket trevligt. Saknar dem otroligt mycket, men vi får åka och hälsa på varandra med jämna mellanrum.  

 

  Pratade med Åsa i telefon igår. Hon var jätte glad över sina "valpar". Inte illa av en debutant för året att både vinna SM och slå banrekord.  Två Emmaline´s hundar i Han-SM finalen och två Emmaline´s tikar i Tik-SM finalen. Inte illa! Rutan är så stolt över sina syskon.

 

  Dagen har varit lugn, och vi har latat oss som vanligt. Både hundarna och jag. Vid lunchtiden kom de nya grannarna för att stanna här nu. Snart åker de till Thailand och blir borta minst ett år. Tråkigt, för de är jätte trevliga.

 

  Tittat på VM i simning. Enormt roligt att se Therese Alshammar simma. Hon är otrolig den kvinnan. Ingen har tagit VM Guld i världen förut vid den åldern. Hoppas hon fortsätter i många år än.

 

  Snart är det dags att ta en sista promenad med hundarna. Man sover så gott när man har varit ute en sväng innan sänggående.

 

                    HA EN TREVLIG MÅNDAG!   

 

 

 

 

 

 

Av Laila Willén - 30 juli 2011 20:06

                              

 

 EMMALINE´S DJ VARGTASS

 

 

 SM VINNARE PÅ RUNDBANA

 

 

         2011.07.30

 

 

 PÅ NYTT BANREKORD 36.11

 

 

 

  GRATTIS, GRATTIS TILL

 

   SUSANNE OCH HASSE. 

 

  GRATTIS ÅSA OCH LEIF

 

  PÅ EMMALINE´S KENNEL 

 

 FÖR EN FANTASTISK KULL 



 

Av Laila Willén - 29 juli 2011 23:54

   Idag har det varit jätte varmt igen. Nästan lite för mycket värme, men bättre det än regn.

 

  Pratade med Åsa i telefon idag. De har inte haft det lätt den här veckan. Bara elände!. Idag mår Sofi bättre, så jag hoppas det håller i sig en längre tid. Janne däremot fick besked att han måste opereras i sin axel. Det var en hemsk vurpa han gjorde. Hoppas bara att han blir helt återställd efter operationen. Nu får det vara bra med elände i Ramnäs. Önskar av hela mitt hjärta att det inte blir något mer.  

 

  Har varit duktig (tycker jag själv) idag och klippt gräsmattan och rensa bort allt ogräs. Dessutom har jag satt ut små lycktor i landen. Det blev jätte mysigt.

 

  Har tittat på DN Galan. Mycket fina resultat blev det. Höjdpunkten är iallafall Usain Bolt. Han är en enormt stor idrottsman. Dessutom bjuder han på sig själv. Toppen!  

 

  Har varit på en promenad idag, men vi ska ta en till snart. Den här gången blir det lite längre. Nu är det svalt och skönt att promenera.

 

  Här kommer några fina bilder på mina kära hundar.

Min gode vän NATALIE med META. SANN KÄRLEK  MILLAN håller koll över flocken. (En av de sista bilderna på min älskade MILLAN.)  MINNA i trädgården. (En av de sista bilderna på min älskade MINNA.)  RUTAN och KICKAN håller om MILLAN. De älskade verkligen henne. Saknaden är enormt stor efter min älskade MILLAN. 

 

         HA EN TREVLIG LÖRDAG!   

Av Laila Willén - 28 juli 2011 22:20

  Idag har det varit jätte skönt väder.Gick en långpromenad tidigt på morgonen med mina hundar.

 

  Hundarna tycker det är skönt att vara hemma igen. Det märks så tydligt så. De är så lugna och snälla, så det märks inte att jag har dem.

 

  Har haft en skön dag, med mina hundar. Vi har inte gjort någon nytta, för vi har bara latat oss. Någon gång måste man få göra det också.

 

  Ska lägga mig tidigt idag och läsa en bok. Känner för det just nu. Ska bara ta en långpromenad med hundarna först.

 

     HA EN SKÖN FREDAG!  

                         VAR RÄDDA OM VARANDRA.......... 

            FÖR LIVET ÄR SÅ KORT..........  

                     

Av Laila Willén - 27 juli 2011 22:35

  Hemma igen efter en dryg vecka hos Åsa i Älkarleö. Borta bra men hemma bäst. Så sant som det är sagt.

 

  Resan hem var ganska så varm, men jag har resurser i bilen. Tur är ju det. Väl hemma så gick hundarna in i min säng och sov. De älskar min säng. Undrar om jag får plats i natt.

 

  Har tittat lite på TV och tagit mig en kopp kaffe med macka. Skönt att bara sitta och slappa.

 

  Snart ska vi ta vår kvällspromenad hundarna och jag. Jätte skönt väder. Precis lagom för en promenad.

 

  Sov gott och ha en trevlig torsdag. Kram   

Av Laila Willén - 26 juli 2011 23:41

  Vädret har varit tråkigt. Regn, sol och grått. Vet inte vad det vill. Hahahaa!                                                                                                                                                                      Hämta Helena innan vi åkte till banan. Åsa och alla hundarna var med. Väl framme var det mycket folk som skulle träna. Rutan gick med Pricken, Kickan gick med Crullan och Meta gick själv. Tyvärr så blev Meta halt på höger fram.


                                                                                                     Hemma hos Åsa igen. Har ätit och gett hundarna mat. Nu tittar vi på TV en stund innan det är dags för kvällspromenaden.

                                                                                                                      HA EN SKÖN LILLÖRDAG!      


Av Laila Willén - 25 juli 2011 23:45

  Tråkigt väder! Idag har vi bara slappat och haft det skönt. Återkommer i morgon.                                                                                                                                                                            HA EN TREVLIG TISDAG!     


Av Laila Willén - 24 juli 2011 23:39

 Dagens väder kan man inte klaga på. Skönt promenad väder.



 I fredags åkte Åsa, jag och mina hundar till Karlholm och min gode vän Madeleine. Håkan var också hemma. De håller på att isolera och sätta ny panel på huset Det blir jätte fint. Rött hus med svarta knutar. Vi hade en trevlig pratstund under fikat. Alltid trevligt att vara hemma hos familjen.

 

 Framåt kvällen kom Madeleine och Håkan med en kartong VOM til hundarna. Det uppskattar mina hundar. 

 Lördag var det dag att åka till Järbobanan. Mötte upp Natalie med kille och Jonna vid Alvkarleby krysset. Sedan åkte vi och hämtade Cecilia. Kom till Banan vid 15.00 Mycket folk. Rutan och Kickan gick ihop med Crullan och Ragtime. Rutan missade starten, men var 2 längder före alla i första böj. På upploppet kom Ragetime på innern och Rutan ville in. Putta på han. Ragetime vann på 20.20 och Rutan 20.36 Kickan och Crullan kom långt efter. Sedan körde Natalie Meta som gick på fina 18.14 Än kan gamla tanten.                                                                                                                             Dagen har varit lugn och skön. Framåt kvällen klippte och färgade Åsa mitt hår. Blev bra, tycker iallafall jag.                                                                                                                                                                                             Det är inte lätt att tänka på annat än de drabbade i NORGE. Mina tankar är hos de drabbade hela tiden. Har så svårt att förstå att en människa kan vara så oerhört grym. Tänder ett ljus för de drabbade.                                                                                                                                                           Ha en trevlig Måndag   















Skapa flashcards