La Will´s Kennel

Alla inlägg under september 2011

Av Laila Willén - 30 september 2011 23:36

  Fantastiskt väder! Man kan tro att det har varit midsommar, så varmt har det varit. TOPPEN!

 

  Tidigt på morgonen gick vi en långpromenad. Det var tur att vi gick så tidigt, för det blev alldeles för varmt sedan.

 

 Fick besök av en representant för ett hundfoder. Han var uppfödaransvarig. Vi hade en givande samtal, och jag fick en del information om fodret. Bad även att han skulle sponsa till nästa år, vilket han lovade. Trevlig tycker jag.

 

 Fick samtal från advokaten angående "Moa". Han hade en hel del att komma med som var jätte bra. Dessutom skulle han ha ett möte med en del folk, så han skulle återkomma i början av veckan. Det verkar bra.

 

  Idag var de här och kittade om fönstren. Skönt att det blev gjort före vintern.

 

  Ringde den gode mannen, men han var inte intresserad att göra upp i godo angående "Moa". Synd tycker jag, för det hade blivit bäst för alla parter.

 

  Framåt kvällen konsulterade jag med journalisten på tidningen. Han skulle komma hit nästa vecka, för de sista förberedelserna.

 

  Har tittat på Idol ikväll. De var jätte duktiga, så det blir svårt att gissa redan nu vem som vinner.

 

  Ska ta och gå en lite längre promenad om en stund. Det är jätte skönt väder, så därför blir det den stora rundan.

 

      HA EN TREVLIG LÖRDAG

          VAR RÄDD OM VARANDRA

              FÖR LIVET ÄR SÅ KORT.........

 

 

Av Laila Willén - 30 september 2011 18:16

 

      Mina tankar går till familjen.   

                      R.I.P.

 

      

 


Av Laila Willén - 29 september 2011 00:00

  Strålande sol och varmt. Känns som en dag i mitten av juli. Toppen skönt!

 

  Har bakat en kaka med saffran och en jätte god kräm som jag bredde över den. Roligt att prova på nya recept. Det blir gott till eftermiddags kaffe hos Carita och Roland.

 

  Har varit till tvättstugan och tvättat ett par maskiner. Tycker det är så skönt att ha allt rent.

 

  Däremot har inte den gode mannen till hon som har "Moa" hört av sig. Hör han inte av sig till i morgon, så blir det värst för de. Väntar och avvaktar.

 

  Carina ringde och undrade hur det går. Hon liksom jag är väldigt orolig för "Moa". Skulle höras i morgon igen, för att kontakta folk i Ockelbo.

 

  Idag har RUTAN fyllt 2 år. Hon är stora damen nu. Hon har fått en hel del extra under dagen.

 

  Har tittat på TV under kvällen. Ska snart gå ut med mina tjejer på en liten runda. Sedan blir det dags att krypa ner under täcket.

 

     HA EN TREVLIG BÖRJAN PÅ HELGEN  

 

 

 

Av Laila Willén - 28 september 2011 23:45

  Mulet och grått väder hela dagen. Fy vad tråkigt. Vill ha sol och värme.

 

  Har haft en lugn och skön dag. Målat lite keramik, fast det går fortfarande inte så bra. Handen börjar fungera något bättre, fast än är den inte bra. Bättre ska den bli, enligt läkarna. Får hoppas de har rätt.

 

  Har konsulterat med juridiska på SKK samt med en advokat angående "Moa". Sedan har jag försök att få tag på den gode mannen, men han vill inte svara eller ringa upp mig. Hör han inte av sig innan veckan är slut, så blir det skriverier i tidningarna samt polisanmälan. Har diskuterat med de som skrev om det i Ockelbo, och de är mycket villiga att skriva om damen igen. Bara hoppas att hon inte hinner tar livet av "Moa" som hon gjorde i Ockelbo. När det gäller henne, så vet man aldrig vad som händer med hundarna. Ger dem en chans att göra rätt för sig. Vill de inte ta den chansen, så blir det tråkigast för dem själva.

 

  Ett flertal människor har ringt och vill hjälpa mig när det gäller "Moa". Det är skönt med vänner som ställer upp. Dessutom har Markus ringt och sagt att han kan hämta henne till helgen. Får se vad som kommer att hända inom de närmsta dagarna.

 

  Ska ta en liten promenad med hundarna. Sedan är det dags att gå till kojs. Ska läsa lite innan jag ska sova.

 

        VAR RÄDD OM VARANDRA........

           HA EN TREVLIG TORSDAG........  

 

 

Av Laila Willén - 27 september 2011 23:46

  Har haft en underbar dag med mina hundar. Varit ute nästan hela dagen på baksidan.

 

  Har suttit med min kaffekopp och en bra bok, medans hundarna har legat och solat. Ja, de har busat och käkat ben också. Underbar dag.

 

  Gode mannen till hon som har "Moa" ringde. Han var inte ett dugg förstående. Han påstod att han pratat med Kennelklubben, vilket jag betvivlar. Kontaktar dem i morgon. Nekar de lämna ut "Moa" till mig, så blir det skriverier i tidningarna om fallet. Har redan varit i kontakt med de som skrev om henne förrut. De skullle skriva direkt, bara jag gav klar tecken. Avvaktar med det tills jag konsulterat med SKK och Advokaten som jag pratade med idag. Troligen blir det en polissak denna gången med. Precis som förra gången.

 

  Gjorde ordning mat och gick in till Carita och Roland. Vi åt och fikade tillsammans. Skönt att ha sällskap vid matbordet.

 

  Tog en liten promenad med hundarna på eftermiddagen. Skönt! Känner att orken är på väg tillbaka.

 

  Har tittat på TV under kvällen samt drycket kaffe. Ska ta en liten sväng med hundarna innan jag kryper ner under täcket.

 

         HA EN TREVLIG "LILL-LÖRDAG"  

Av Laila Willén - 26 september 2011 23:45

  Ytterligare en en skön höstdag. Det verkar som vi ska få en underbar höst. Toppen, tycker jag.

 

  Har tagit det mycket lugnt idag. Har inte ork till att åka och plocka mer svamp för tillfället. Tog för mycket av min energi sist jag var ute i skogen. Avvaktar några dagar, så får jag se om orken kommer tillbaka.

 

  Doktorn ringde från Akademiska och undrade hur det var. Sa som det var. Fick tillsägelse att det lugnt ytterligare en vecka. Han skulle höra av sig igen. Om något inte kändes bra, så var det bara att åka in igen.

 

  Bakade några bullar till eftermiddagskaffet. De blev ganska så bra. Hittade ett nytt recept i en tidning. Kul att prova på nya recept.

 

  Birgitta i Västerås ringde angående "Moa". Blev ganska irreterad på händelsen. Kontaktade Överförmyndarenheten i Västerås angående fallet. Efter en tid så ringde Godemannen till hon som har "Moa". Hade en ingående diskution med honom. Han lovade att höra av sig snarast igen. Hör han inte av sig under morgondagen, så blir det en polisanmälan. Hon är inte kapabel att ha hund för huvudtaget. Kommer dessutom att gå ut i tidningarna om hennes beteende när det gäller djur. Även namnge både hon och godemannen. Jag avvaktar morgondagen!

 

  På eftermiddagen kom Dan och Markus och hälsade på. Trevligt! De hade varit och tittat till getterna som Dan har här i Tärnsjö. De stannade inte så länge, för de hade en massa att göra hemma på gården.

 

  Var in till Carita och Roland med lite bullar. Fick lite mat samt att vi fikade. Berättade om "Moa" För dem. De tyckte som jag. Bara att åka och hämta henne.

 

  Tog en liten promenad med hundarna framåt kvällen. Sedan har jag tittat lite på TV. Skönt att kunna ligga framför TV och vila samtidigt. Ska ta en liten sväng till innan jag går till sängs.

 

      HA EN SKÖN TISDAG......

         OCH VAR RÄDDA OM VARANDRA!

 

 

Av Laila Willén - 25 september 2011 23:43

  Det har varit fint väder idag också. Varmt och skönt. Har suttit ute och dryckit kaffe och vilat.

 

  Hundarna (Rutan och Kickan) har legat ute på gräsmattan och tuggat på ben. Inte Meta, för hon har legat inne i stort sett hela dagen. Hon blir tyvärr trött när jag inte mår bra.

 

  Blev bjuden på mat  och kaffe av Carita och Roland. De tyckte att jag skulle ta det lite lugnare. Annars är det stor risk att jag hamnar på Akademiska igen, sa de. Bästa att göra som både doktorn och de säger.

 

  Har tittat på True talant ikväll. De är jätte duktiga. Svårt att avgöra vem som kommer att vinna.

 

  Ska ta en liten promenad med hundarna innan jag kryper ner i min säng. Är ganska så trött, fast jag har sovit middag.

 

  God natt alla mina vänner och sov så gott.  

 

         HA EN UNDERBAR  MÅNDAG   

 

  Emmaline´s DJ Ruter Dam "Rutan" älskar solen.   La Will´s Chiquita "Kickan" älskar att gnaga ben ute.  

  Meta, Rutan och Kickan sover i min säng.

  De gillar att ligga där medans jag sitter vid datorn.

Av Laila Willén - 24 september 2011 23:03

  Det har varit en underbar dag. Strålande solsken och varmt och skönt.

 

  Carita och Roland skulle åka till skogen och se om de hittade någon svamp. Eftersom jag mådde ganska bra, så följde jag med. Väl framme i skogen, så gick jag och plockade lite svamp. Det var gott om det, så jag fick ihop ca. 10 liter trattisar och bara ett par stycken vanliga kantareller. Lite tröttsamt blev det, men man dör inte av frisk luft. Vi hade en trevlig dag tillsammans.

 

  När vi kom hem, så lagade vi mat och åt tillsammans. Vi hade en hedelig nötstek med potatis, grönsaker och gräddsås. Mums! Efter maten gick jag in och vilade lite. Var ganska trött efter dagens promenad i skogen.

 

  Hundarna låg ute på gräsmattan och solade. Alla tre var ute och solade. Satt och vilade i trädgårdsmöblerna i solen. SKÖNT! Dessutom drack jag en god kopp kaffe eller var det två?!?!!

 

  Under eftermiddagen så rensade jag och gjorde ordning min svamp. Det är så lätt att rensa trattisar. Gjorde ordning den sedan, innan jag lade den i frysen. Skönt att ha lite svamp i frysen till senare under året. Älskar svamp av alla de sorter.

 

  Ikväll har jag tittat lite på TV. Har haft en skön dag, fast jag är ganska så trött nu.

 

  Ska ta en liten promenad med hundarna innan jag går och lägger mig. Hoppas bara jag mår lika bra imorgon.

 

          HA EN UNDERBAR SÖNDAG   

Skapa flashcards