La Will´s Kennel

Alla inlägg under december 2011

Av Laila Willén - 31 december 2011 20:13

         

        ÖNSKAR ALLA MINA VÄNNER



          ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!



           

Av Laila Willén - 30 december 2011 22:25

  Dagen började med en promenad med alla fem hundarna. Meta är så stolt när hon är ute och promenerar med alla fyra whipparna. Dessutom var det några grader kallt, så det var jätte skönt att vara ute.

 

  Har varit ute och handla lite till morgondagen. Dessutom så körde jag en liten sväng, för har inte varit ute med bilen på en hel vecka. Den behöver och så bli riktigt varm med jämna mellanrum.

 

  Dagen har jag ägnat åt mina hundar. Vi har haft det jätte mysigt tillsammans. Har en flock som kommer mycket bra överens. Meta lägger sig på golvet, för att lättare kunna busa med whipparna. Gissa om vi har det bra. Toppen!

 

  Har bara gjort en del som vi ska ha i morgon. Ska fira nyår med Carita och Roland. Det kommer att bli bra.

 

  Ska titta lite på TV innan jag tar en sista promenad med hundarna. Sedan blir det lite läsning i sängen. Om jag får plats vill säga. Har en greyhound och fyra whippar i min säng varje natt. Trångt och varmt. Men det går bra. Alla ligger så stilla.

 

           HA EN UNDERBAR NYÅRSAFON MINA VÄNNER   

 

                    


                                   

 

 

 

 

Av Laila Willén - 29 december 2011 23:01

  Vaknade till regn igen. Blir så jävla trött på det här vädret. Har ingen lust med någonting.

 

  Cruella är hemma igen. Skönt! Alla fyra whipparna gillar varandra. Chippen blev extra glad. Men även Kickan och Rutan kände igen sin gamla kompis. Allt är frid och fröjd nu.

 

         HA EN TREVLIG FREDAG. NÄST SISTA DAGEN I ÅR.   

 

       

         Visst är hon fin Cruella. Syster till Kickan och Chippen.   

 

 

Av Laila Willén - 28 december 2011 23:37

  Vart är vi på väg? Har väl aldrig varit med om konstigare väder i december månad. Nej, nu får det bli en stor ändring.

Har varit ute med hundarna på morgonen, fast det blev inte långt. När vi kom in var de genomblöta.

Har inte gjort något speciellt under dagen, men får väl ta igen det i morgon. Har inte haft lust med någonting.

 

  Nej, nu ska jag ta en promenad med hundarna, för det regnar inte just nu. Sedan ska jag lägga mig och läsa en stund, innan jag släcker för natten.

 

          HA EN UNDERBAR TORSDAG MINA VÄNNER   

 

 

 

 

Av Laila Willén - 27 december 2011 23:29

  Fy, vilken väder vi har. Undrar vad det ska bli av den här vintern. Tog en kort promenad med hundarna tidigt på morgonen. Rena rama vårvädret. Nej, nu får det bli lite kallare och snö, så vi får vinter.

 

  Har pratat med Olle i telefon. Han har inte kommit iväg till Idre än, för han är för snäll. Kan inte säga nej, när folk ber om hjälp. Alla människor utnyttjar han, utan att så mycket som tacka han. Fy f´n vad jag blir arg när de gör så mot honom.

 

  Var inne hos Carita och Roland och åt massa julmat. Gott, men jag blev alldeles för mätt. Sedan fikade vi och åt kaka. Dags att baka en ny snart. Det får bli till Nyår.

 

  Har tittat på TV under kvällen, och tagit kvällsfika. Nu ska jag snart ta en promenad med hundarna. Ska försöka komma i säng i någon så när tid idag. Behöver en hel natt sömn, vilket jag inte tror att det blir ändå. Man kan ju alltid hoppas.

 

               HA EN SKÖN OCH TREVLIG ONSDAG  

 

   

 

  

Av Laila Willén - 26 december 2011 22:33

 

GOD FORTSÄTTNING MINA VÄNNER

 


                            

 

        

 

 

Av Laila Willén - 25 december 2011 23:05

  Vaknade till en regnig dag. Man kan inte tro att det är Juldagen. Finns nästan ingen snö kvar nu. TRÅKIGT! Tog en liten promenad med mina hundar, så de fick rör på sig lite. De var jätte pigga och glada, för de hade fått sova ordentligt.

Tyvärr så fick de inte sova igår natt. Vid 1.30 tiden på natten bankade det på dörren, så hundarna blev vansinniga. Efter en stund ringde jag efter Roland som kom meddetsamma. Både jag och hundarna var rädda. Roland fick bort personen, vilket var bra. När han hade gått hem igen kom den samme in på baksidan genom grinden. Då ringde jag polisen, så det blev ett slut på eländet.

Efter det så kunde varken hundarna eller jag somna. Hundarna gick fram och tillbaka och bara lyssnade hela tiden. Med andra ord så var vi ganska trötta på Julafton.

 

  På Julafton kom Kicki in och åt lite Julmat med mig. Vi hade jätte trevligt tillsammans. Vi tittade sedan en stund på TV innan hon var tvungen att gå in till sin hund. Framåt kvällen ringde Carita och bjöd in mig. Det var skönt att få komma hemmifrån en stund. Som vanligt så har vi trevlig ihop.

 

  Tidigt på förmiddagen idag så kom Micke med en grind till mig. Inger och comp. åkte i en annan bil, så han var ensam här. Chippen blev jätte glad när han såg vem det var som kom. När Micke åkte, så lade lilla Chippen sig vid ytterdörren och "grät". Tyckte så synd om han, min lilla kille. Han var ledsen i flera timmar, så det var inget roligt alls.

 

  Bakade en kaka till eftermiddagskaffet hos Carita och Roland. Det är alltid gått med något till kaffet.

 

  Min kära granne Monica kom in med en stor Jultallrik. Hon tyckte jag kunde ta den till kvällen. Hon är så gullig den tjejen. Det var mycket gott på den, bl.a Jansson, revben mm. Vilken tur jag har haft som fått trevliga och rara grannar.

 

  Carita ringde och sa att maten var klar. Julbord! Det var mycket och jätte gott. Tyvärr så äter man alldeles för mycket. Inte undra på att man är tjock, när man vräker i sig så mycket mat. Senare drack vi kaffe och åt kaka. MÄTT!

 

  Under kvällen har jag tittat på TV en hel del. Hundarna har legat och slöat hela kvällen, för de har ingen lust att gå ut i regnet.

 

  Madeleine ringde och pratade en stund. Allt var bra med dem i Karlholm. Skönt! Ska åka och hälsa på dem snart, för jag saknar dem otroligt mycket.

 

  Nej, nu tänker jag ta en promenad hundarna. Inte för de har lust, men det har jag. Både de och jag behöver röra på oss. Vet inte hur långt det blir, för det beror på väglaget.

 

            HA EN UNDERBAR ANNANDAG, MINA VÄNNER  

 

                  

 

 

Av Laila Willén - 24 december 2011 12:00


                   

 

Ovido - Quiz & Flashcards