La Will´s Kennel

Alla inlägg under januari 2013

Av Laila Willén - 31 januari 2013 23:01

  Har legat i nästan hela dagen, för jag har haft  migrän. Det är ingen höjdare precis. Hundarna har varit otroligt snälla, så jag har fått vilat.


Tog en promenad framåt kvällen, fast det var jätte halt. Rutan gjorde en vurpa som heter duga. Vet inte hur hon bar sig åt, men hon landade på ryggen. Ringde Åsa och berättade, men vi ska avvakta. Tror inte det hände något med Rutan. Hon är lika pigg och glad som vanligt.


Ska rasta av dem en sista gång, för jag ska gå och lägga mig. Har fortfarande lite känningar av migränen.


Ha en trevlig fredag och var rädd om er. Kram  


   

Av Laila Willén - 31 januari 2013 01:17

  Vaknade till en mycket blöt dag. Det regnade och så droppade det från taket på både fram och baksidan. Har ingen lust att få varken snö eller vatten över mig när jag går ut. Skottar inte min hyresvärd taken nästa vinter, så kommer jag att anmäla honom. Har pratat med  hyresgästföreningen om det. De påstår att det är hans  skyldighet att skotta, vilket han inte gör. Hyresvärden säger att det har ju aldrig hänt något. Tydligen måste det hända något innan han tänker skotta. Det ska vi bli två om.


Har haft en mysig hemma dag med mina hundar. Har varit ute på korta promenader, för det är fortfarande halt.

Har ingen lust att bryta benen på varken hundarna eller mig själv.


Under kvällen har jag tittat på TV, så nu är det dags att ta en sista tur med hundarna. Sedan blir det sängen med en bra bok.


Ha en trevlig torsdag och var rädd om er. Kram   


                   SÅ VACKER!    

Av Laila Willén - 29 januari 2013 23:47

  Har haft en jobbig dag med huvudvärk och yrsel. Hoppas det snart blir bra, för det är jätte jobbigt med yrseln. Enl. läkaren är det ett virus, så jag får väl tro det då.


Hundarna har haft kapplöppning på baksidan under dagen. De älskar att springa och leka i snön.


Var inne till Carita och Roland på eftermiddags kaffe. Tog med mig hembakta semlor.


Under kvällen har jag legat framför TV. Nu ska jag ta och rasta av dem innan jag kryper ner i sängen.


Ha en trevlig "lill-lördag" och var rädd om er och andra. Kram   


             

Av Laila Willén - 28 januari 2013 23:30

  Nu har det blivit varmare, så nu droppar det från taket hela tiden. Plaskigt och halt är det också. Man får ta det lite lugnare, så man inte slår på öronen.


Hundarna har sprungit som dårar på baksidan hela dagen. Rutan tycker det är jätte roligt att bli blöt. Mycket konstig tjej! Hon är en fantastisk hund på alla sätt och vis.


Idag har jag bakat bullar till semlor. Mums! Mycket bra bantar mat! Hahahaa!


Var inne till Carin på fika. Tog med varsin semla. Det var riktigt gott.


Har tittat på TV under kvällen, så nu är det dags att ta en runda med hundarna. Sedan blir det sängen med en bra bok.


Ha en trevlig tisdag och var rädd om er. Kram   


               

Av Laila Willén - 27 januari 2013 23:13


Stannade och köpte med mig ägg, för det använder Monica mycket. När jag kom fram var hon väldigt ledsen. Vi satt och pratade en lång stund, så hon blev lugn. Talade om fastern som nyligen har gått bort samt om sonen till henne. Lovade att följa med henne till Stockholm när det är begravning. Vi talade om vad hon var tvungen att göra, samt att inte ta på sig ansvaret för sin kusin. Vi fikade och hade det bra efter en stund. Då åkte vi och handlade, för hennes pojkar skulle komma framåt kvällen. Skjutsade hem henne och sedan åkte jag hem.


Var på Coop och handlade, innan jag kom hem. Rastade av hundarna direkt, och satte mig med dem en stund. Tittade på TV innan jag gick in till Carita och Roland för att fika.


Under kvällen har jag pratat med Monica i mobilen, så jag vet att allt är bra. Pojkarna hade varit där en stund innan de åkte till Uppsala.


Nu är det dags att gå en sväng med hundarna, innan jag kryper ner i sängen.


Ha en trevlig början på en ny vecka. Var rädd om er och varandra. Kram  


          



Av Laila Willén - 26 januari 2013 23:50

  Har haft en skön dag tillsammans med mina gulliga hundar. Har inte gjort något speciellt, mer än bakat två sockerkakor.


Har tittat en del på TV för det har ju varit vintersport samt konståkning. Svenskarna var jätte duktiga i konståkningen. Kul att det börjar gå bra för svenskarna.


På eftermiddagen var Ramiro inne på kaffe. Han beställde en Indiankvinna med ett barn i keramik på ca. 1 m. Det ska bli roligt att få hem den.


Har tittat lite på TV under kvällen, men nu är det dags att gå en runda med hundarna. Sedan väntar sängen.


Ha en trevlig sändag och var rädd om er. Kram   


                              

                 VACKER "KISSE"  

Av Laila Willén - 25 januari 2013 23:45

  Inte lika kallt längre. Det börjar gå åt rätt håll. Hundarna blev på bra humör när det inte var så kallt. Skönt!


Christina kom in, så vi åkte till Östervåla och hämtade hennes näringsdrycker på apoteket. Sedan var vi och handlade.


Var inne hos Carita och Roland på mat. Åkte och köpte kaffebröd till kaffet efter maten.


Har inte gjort något speciellt under dagen annars. Har tänkt att jag ska byta gardiner imorgon, vilket jag hoppas blir gjort. 


Under kvällen har jag tittat på TV, så nu är det dags att rasta av hundarna innan vi kryper ner i sängen. 


Ha en trevlig och skön helg, mina vänner. Glöm inte att vara rädd om er och andra. Kram   


                

Av Laila Willén - 24 januari 2013 23:44

  Fortfarande alldeles för kallt för promenader med hundarna på morgon och kväll. Nu får det bli varmare snart, för nu har det varit kallt så länge.


Ha det så bra mina vänner, och var rädd om er. Även var rädd om varandra. Kram   


 

              VACKRA VARGÖGON   

Ovido - Quiz & Flashcards