La Will´s Kennel

Alla inlägg under december 2009

Av Laila Willén - 5 december 2009 16:52

Idag är ingen bra dag. Har fått influensa och mår inte speciellt bra.           (Vanliga influensan inte svininfluensan.)   

Det är tur att man har snälla och rara grannar. Blir väldigt bortskämd på alla vis.

De går ut med mina hundar, samt de serverar mig mat. Man kan inte ha det bättre när man ligger till sängs. Visseligen skulla jag hellre vara frisk. Nej, nu måste jag gå och lägga mig igen. Man orkar inte särskilt mycket.  

  

Av Laila Willén - 4 december 2009 23:50

   Nu har vi varit ute sista turen för dagen. Idag har allt varit bra, fast de har busat en hel del. De har nu lagt sig och sover sött båda två. Hoppas de sover hela natten, för det brukar de göra.   

Av Laila Willén - 3 december 2009 10:51

     Idag fyller Jesper 7 år. Han är jätte duktig på bl.a. ishockey Dessutom är han både busig och omtänksam. Med andra ord en toppenkille.  Jesper med sin syster Jennie samt Soya och Rutan

Av Laila Willén - 3 december 2009 10:18

      Visst är jag söt när jag går ut? Har fått låna den av mattes granne. Hon är jätte snäll som tänker på lilla mig.   Crullan tycker jag ser konstig utSitter och väntar på matte

Av Laila Willén - 2 december 2009 23:25

     Idag har Rutan och Crullan varit busiga hela dagen. Det syns att Rutan har kommit till ro med både hundarna och mig. Nu har båda somnat för natten. Skönt! Jag tycker hon är jätte duktig både att äta och göra sina behov ute.   Rutan älskar att busa med Crullan

Av Laila Willén - 1 december 2009 14:49

           Igår var mina barnbarn Malin 11 år och Emma 10 år och tävlade i dressyr.

Det gick jätte bra för dem. Malin  delade 1:a plats och Emma kom på 4:de plats.

Jag är en jätte stolt farmor.Malin på Selma och Emma på TrixieEmma på TrixieMalin på Selma

Av Laila Willén - 1 december 2009 13:34

       Har tre små whippetflickor:

Millan  (La Will´s Antigone) är 11 år i dec.

Crullan ( La Will´s Cruella) är 13 mån.

Rutan  (Emmaline´s DJ Ruter dam) är bara 2 mån.

Lilla Rutan hämtade jag hem i söndags. Hon är jätte duktig. När jag hämtade henne, så åkte vi och hälsade på hennes syster Soya. De lekte och busade. Sedan åkte vi bil i flera timmar. Otroligt snäll hela vägen. När vi kom hem så åt hon riktigt ordentligt. Gjorde sina behov ute, fast hon är så liten. Somnade kl. 0.00 och vaknade inte förrän kl. 7.20 Sprang ut direkt med henne och hon gjorde vad man ska. Crullan och hon har jätte roligt ihop, fast hon älskar att busa med de stora hundarna också.

Har två greyhoundtjejer också:

Minna (La Will´s Magic Music) är 4 år.

Meta   (Salow´s On Line Girl) är 4 år också.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards