La Will´s Kennel

Alla inlägg under mars 2010

Av Laila Willén - 31 mars 2010 22:17

               DYMMELONSDAG:        

 

  Det har inte varit något fint påskväder idag. Hundarna trivs inte alls i det här blöta. De liksom jag vill ha sol och värme.

Crullan har börjat bli sig själv igen. Hennes första löp är till ända. Minna däremot har inte varit i höglöp än, men är snart där. Skönt, då klarar vi hela sommare utan löp nu.

På eftermiddagen kom Cecilia på besök. Det var jätte trevlig, för det var ett bra tag sedan vi sågs. Tyvärr så träffas man inte så ofta på vinter, utan bara under kappsäsongen. Det får bli en ändring på det, tycker jag.

Tidig kväll kom Natalie upp för att intervjua mig. Hon skulle skriva en uppsats om hur det var förr, på engelska. Kul att få vara till nytta för min  gulliga grannflicka. Dagens ungdomar har inte en aning om hur det var utan TV:n eller datorn. Jag anser att det var mycket bättre förr. Man brydde sig mer om varandra då.

Hoppas det blir lite finare väder till helgen, så man kan vara ute lite mer. Ska snart ta mig en promenad med flickorna, så de kan gå till sin skönhetssömn sedan. Hörs imorgon!   

Av Laila Willén - 30 mars 2010 23:45

                FETTISDAG:     

 

På morgonen när jag tittade ut blev jag ganska sur. Det hade snöat en hel del under natten. Nu får det vara nog.

Vid middagstiden åkte Madeleine och jag till Skulskär och handlade och besöka banken.

Hundarna och jag var på promenad när vi kom hem igen. Varken de eller jag var särskilt roade i det trista vädret.

Senare på eftermiddagen kom Olle med sin kompis Sören på fika. De hade med sig semlor. Gott gott!

Nu är dagen slut, och vi ska gå till sängs.

  

Av Laila Willén - 29 mars 2010 19:02

                         BLÅMÅNDAG:    

Nu har påskveckan börjat. Känns inte som det ska bli Påsk när man tittar ut genom fönstret.   Till och med   börjar ledsna på vädret. De ser så sura ut när vi ska gå ut. Man kan tro att de har ätit citroner. Vi får se vad veckan har att bjuda på.

 Millan                   Crullan             Rutan  

             Meta              Minna 

 

     GLAD PÅSK ÖNSKAR VI ALLA   

Av Laila Willén - 28 mars 2010 23:49

Ytterligare en grå och tråkig dag. Ena stunden regnar det för att om en stund snöa. Vad är det för väder?

Hundarna tycker om snö, men inte regn. Hoppas att det är bättre väder imorgon.

 

Idag har Kickan och Crullan haft en mysdag. De har i stort sett kelat med varandra hela dagen. Har väl aldrig sett liknade beteende förr mellan dem. Det verkar som de har förstått att Kickan skall gå hem till sitt ikväll.

Madeleine kom och hämtade Kickan vid 19 tiden. Gissa om hon blev glad när matte kom. Däremot blev Crullan lite sur för Kickan försvann. Hon gick och letade efter syrran en längre tid. Tydligen kände de gemenskap iallafall.

 

Dags att kissa av hundarna för natten. Sedan ska jag lägga mig och läsa lite. Även ta en kopp kaffe.

                        

Av Laila Willén - 27 mars 2010 23:26

I morse kom Madeleine och Håkan för att gå ut med hundarna. De tog allihopa med sig på en långpromenad. Sedan stannade de på fika, för att gosa med Kickan lite. Kickan stannade kvar, för Madeleine ska inte vara hemma. Hon kommer hem imorgon kväll. Då får Kickan gå hem till sig igen.

 

Dagen har varit ganska så trist, men hundarna har haft kul. Det är huvudsaken att de trivs med tillvaron. Lilla Rutan tycker det är jätte roligt att reta Crullan och Kickan. Tar deras ben och gömmer i sin säng. Hon är full av bus hela tiden hon är vaken.

 

Dags att ta en liten nattpromenad med hundarna. Det är så skönt att gå ut så här sent, för då får man strosa i lugn och ro. Här i Karlholm sovar alla utom jag den här tiden på dygnet. (Det är mörkt över allt utom gatubelyssningen)

 

Har haft en häftig diskussion på FB med en viss person. Inget att bry sig om, men tyvärr tråkigt när folk inte fattar. Nog om det.

Av Laila Willén - 26 mars 2010 23:30

  Idag har inget speciellt hänt. På förmiddagen var Marie och jag på promenad med alla hundarna. Kickan är fortfarande kvar. Hon ska inte hem förrän på söndag kväll. Alla kommer så bra överens, så både jag och mina hundar kommer att sakna henne när hon gått hem. Visserligen bor hon bara på andra sidan gatan, så vi ses väldigt ofta.

 

Marie har åkt till Borlänge för att vara barnvakt till sin systers barn. Hon kommer hem på måndag igen.

 

Ska ta en sväng med hundarna nu, så de får sova sin skönhetssömn sedan. Alla är så duktiga att sova. Somnar de vid midnatt, så vaknar de inte före 9.00 Det tycker jag är bra. Är jag inte klar då, så lägger de sig snällt och väntar på mig. Jätte duktigt. Eller hur? Hoppas vi får en fin lördag, inte som fredagen.

Natti natti!   

Av Laila Willén - 25 mars 2010 21:57

  Idag har    och jag haft en lugn och skön dag. Kickan och Crullan har lugnat ner sig och lilla Rutan får vara med dem. Skönt och se att   trivs så bra ihop.

 

Har bara varit nere i tvättstugan och tvätta ett par maskiner. Annars har jag inte gjort något alls. Bara slappat och  litet.

 

Ska snart ta en sista promenad med   Sedan tänkte jag sätta mig och ta en  och   Det är gott, men inte nyttigt för kroppen. Blir bara fetare och fetare. Liknar snart en  Måste nog börja hårdbanta, annars kan jag väl snart inte röra mig. Det värsta är ju att det spelar ingen roll hur mycket jag   . Fy vad jag klagar. Dags att sluta innan jag tycker allt för mycket synd om mig själv. Hahahaa!

 

 

Av Laila Willén - 24 mars 2010 22:06

  Idag har jag blivit folkpensionär. Det har varit en mycket trevlig dag för mig. Hundarna och jag har varit ute på promenad i det vackra vädret. Har fått många telefonsamtal, SMS och Mail. Känns mycket bra när folk är så snälla.  

Ikväll kom flera av mina vänner på besök. Fick     och . Natalie kom sent hem från skolan, men kom iallafall upp med   . Gissa om både Kickan och jag blev glada. Hon hade målat en   i keramik åt mig. Jätte gullig med hjärtan på.

Vi hade en skön och trevlig kväll tillsammans mina vänner och jag. Drack   åt   och satt och pratade. Tack för en trevlig dag mina vänner.      

Ovido - Quiz & Flashcards