La Will´s Kennel

Alla inlägg under november 2012

Av Laila Willén - 30 november 2012 23:35

  Idag har det snöat hela dagen. Toppen tycker hundarna! De älskar att vara ute på baksidan och busa i snön. De rullar sig i snön och de busar med varandra. Livet leker för Chippen och Rutan. Skönt att se hur de trivs med varandra.


Har inte gjort något annat än skottat på både fram- och baksidan. Jobbigt för ryggen, men nödvändigt.


Framåt kvällen blev jag bjuden på kaffe och nybakade bullar hos Christina. Mums!


Snart ska jag ta en sväng med hundarna, fast det blir inte långt. Det är väldigt halt ute nämnligen.


Ha en trevlig lördag och var rädd om er.   


      CHIPPEN VILAR HUVUDET PÅ RUTAN  

            De är så gulliga mot varandra  



Av Laila Willén - 29 november 2012 23:52

  Hundarna har haft en toppen bra dag i snön. De är som två valpar i snön. Tycker det är jätte roligt att titta på dem när de rullar runt i snön.


Skjutsade Christina till Östervåla så hon fick hämta sina näringsdrycker på apoteket. Vägarna var ganska så bra skötta, fast bättre kan de.


Var inne hos Carita och Roland en liten stund. Carita mår ganska så bra för tillfället. Skönt.


Har tittat på TV under kvällen, så nu ska jag ta en promenad med mina hundar. Sedan är det dags att lägga sig.


Ha en bra fredag och var rädd om er. Kram  


          

Av Laila Willén - 28 november 2012 00:00


  Idag har jag bytt gardiner och ställt upp advents- ljusstakarna. Har bara gardinerna till rummet kvar. De måste fållas upp först. För hand, för det blir finare.


Hundarna blev jätteglada när snön kom. De älskar att busa ute i snön. Hoppas den bara stannar kvar på marken nu.


Ska rasta av hundarna nu innan jag kryper ner under täcket.


Ha en bra torsdag och var rädd om varandra. Kram  

Av Laila Willén - 27 november 2012 22:11

  Har frusit, i  två dagar nu. Hoppas bara jag inte är på väg att bli sjuk. Det har jag ingen lust med.


Ska byta gardiner och sätta upp advetsljusstakarna den här veckan. Det är ju 1:a advent på söndag.


Nej, nu ska jag rasta av hundarna på baksidan, för sedan ska jag krypa ner under täcket. Är jätte trött samt fryser så jag skakar.


Ha en trevlig onsdag och var rädd om er. Kram  


           

Av Laila Willén - 25 november 2012 23:32


  Helgen har varit lugn och skön. Både igår och idag har det varit längdskidor samt skidskytte på TV. Toppen tycker jag. Älskar att se på både längdskidor och skidskytte. Säsongen började bra för längdskidåkarna, men bättre blir de längre fram på säsongen.


Har tvättat de flesta fönstren, så nu är det inte så mycket kvar innan jag kan byta gardiner och sätta upp ljusstakarna till 1:a advent.


Hundarna har varit underbart snälla medans jag har städat och tittat på TV. Visserligen har jag varit ute med dem flera timmar denna helgen. Skönt med snälla djur.


Nej, nu ska jag gå ut med mina gulliga hundar på en liten runda. Sedan ska jag lägga mig och läsa. Ska läsa Tommy Körbergs bok. Ska bli intressant.


Ha en trevlig och bra början på en ny vecka och var rädd om varandra. Kram   


             


    GRATTIS SOFI & JANNE


        till äktenskapet


    Önskar Er ett långt och


  lyckligt liv tillsammans med


     Era flickor och hundar


 


 

Av Laila Willén - 23 november 2012 23:48

  Tro det eller ej, men idag blev det sol på dagen. Skönt! Var ute tidigt på morgonen med hundarna, för de skulle vara ensam en stund på förmiddagen.


Carin och jag åkte till Sala vid 10-tiden. Var på Jysk och hämtade en byrå som Carin beställt. Handlade lite smått där också. Sedan åkte vi till Lidl och handlade mat. Bilen var full som vanligt, fast jag har en ganska så stor bil.


Hundarna låg och sov när vi kom hem. Fick en ny sovkudde och en jätte fin bricka med gran, kottar och värmeljushållare i silverfärg av Carin. Hon är otroligt snäll.


På eftermiddagen kom killen som lagar persienner till Carin först och sedan till mig. Han lagade en persienn som inte gick att vrida. Toppen skönt att det fungerar nu.


Vart bjuden på kaffe och stekta äpplen med vaniljsås av Christina på kvällen. Fick jätte fina koppar av henne. Månadskoppar! Hon är uppskattar att jag hjälper henne en hel del. Hon har nämnligen ingen bil just nu.


Snart är det dags att rasta av hundarna för natten. Är ganska så trött samt har lite ont i ryggen, så jag behöver vila den. Ryggen alltså.


Ha en trevlig lördag och var rädd om varandra.   


           

Av Laila Willén - 22 november 2012 23:18

  Fy för att vakna till detta hemska väder. Gjorde mig iordning för att åka till VC i Östervåla. Rastade av hundarna och lade dem för att sova igen. Hela min säng! Jippi tyckte hundarna.


Carin och jag åkte iväg. Carin gick stavpromenad medans jag tränade på gymmet. Tröttsamt och jobbigt, men nyttigt. Åkte direkt hem sedan.


Har börjat tvätta en par fönster innan 1:a advent. Ska fortsätta imorgon samt byta gardiner.


Framåt kvällen kom Marie och Kenneth och hälsade på. Fick en TV, DVD-spelare och en CD-spelare. Tänk att det finns snälla människor än. Ovanligt men sant. Gav dem bland annat hundmat. Vi fikade och hade trevligt. De åkte hem igen efter några timmar.


Har tittat på TV under kvällen, så nu är det dags att gå en runda med hundarrna i regnet. Bara att sätta på hundarna regntäcken och ta regnkläder själv.


Ha en bra fredag och var rädd om er. Kram   


       

Av Laila Willén - 21 november 2012 23:38

  Ytterligare en grå och trist dag. Snart känner jag mig också grå och trist. Hundarna vill inte alls gå ut, men de måste det eftersom jag skulle till läkaren.


Var till läkaren i Östervåla på VC. Han skrev remiss till röntgen, ortopeden samt reumatologen. Dessutom förnyade han alla mina recept. Hoppas det inte dröjer allt för länge innan jag får komma iväg på dessa ställen. Mycket trevlig och bra läkare.


På eftermiddagen var jag i tvättstugan och tvättade alla mattor inför julen. Ja, det blev lite mer än mattor.


Tittade på TV under kvällen med mina myshundar. Snart ska vi ta en kvälls- eller nattpromenad. Sedan blir det sängen, för jag ska upp tidigt imorgon igen. Det är överviktsgruppen. Börjar med inomhusträning sedan en massa teorier inför julen. Hoppas vi inte får allt för stränga restrektioner.


Ha en trevlig torsdag och var rädd om er. Kram   


 

         Rutan, Cruella, Kickan och Chippen  

Så här såg det ut innan Cruella och Kickan flyttade. De höll ihop både dag- och nattetid. Gullungar!!



Ovido - Quiz & Flashcards