La Will´s Kennel

Alla inlägg under juni 2013

Av Laila Willén - 28 juni 2013 10:33

  Nu är allt klart i Ramnäs. SKÖNT! Vi har hjälps åt att få det klart. Alla har varit så duktiga.


Nu är jag kvar någon dag hos familjen i Hallstahammar, för att ta det lite lugnare. Vi ska åka till Västerås idag till Festivalen. Ska bli kul.


Ha en underbar fredag och var rädd om er. Kram  

Av Laila Willén - 20 juni 2013 23:33

           


  Önskar alla en Glad och Trevlig Midsommar. Var rädd om varandra, för livet är så kort. Kram     

                    

Av Laila Willén - 14 juni 2013 17:28

  Nu har det gått ytterligare en vecka. Nu är mitt tålamod slut på medlemmarna i ÖHK/NoHS. Har skaffat en spis, 2 toalettstolar, rostfri diskbänk med kopplingssats (Helt nytt) samt en del andra saker till klubben. Tyvärr så är ingen intresserad av att komma och hämta det, så nu kör jag det till sopptippen före midsommar. Efter detta kommer jag inte att hjälpa klubben mer.   Varken med spons eller annat. Har upptäckt att snäll ska man inte vara.


Nej, nu ska jag bli som alla andra. Tänka på mig själv!


Ha en trevlig helg MINA VÄNNER och var rädd om er, för livet är så kort. Kram    

Av Laila Willén - 7 juni 2013 09:24

  Har haft en ganska så bra vecka. Fint väder och sköna promenader samt lössläpp på mina trevliga hundar.


  I onsdags var jag hos läkaren på Ortopeden, Akademiska i Uppsala. Där fick jag inte så trevliga besked. Måste gå ner i vikt, för att mina leder ska hålla. Det är lättare sagt än gjort. Fick remiss till Överviktsenheten på Akademiska, så vi får väl se vad som händer. Det possitiva var att de ska byta knäled på vänster ben först efter sommaren. Återstår sedan höger knäled, vilket blir senare under året. Får väl försöka att gå ner i vikt, fast det blir inte lätt. Älskar mat!


Nej, nu ska jag gå en långis med hundarna. Senare under eftermiddagen framåt kvällen, ska jag åka och släppa dem. Rutan behöver det, så jag får ner henne i vikt. Även Chippen är rund om magen, så han behöver också gå ner i vikt. Det är bara lilla Britta som är normal i denna familj. Britta som snart är 10 år, är en underbar hund. Snäll och mycket lydig dessutom. Har aldrig koppel på henne, för det behövs inte. Hon lyder till 100%.


Ha en fortsatt trevlig fredag och var rädd om er. Kramar i massor från oss i Tärnsjö   

Av Laila Willén - 3 juni 2013 23:46

  Har haft en skön helg med fint väder.

I lördags gick Carita, Roland och jag till tågcafét för att fika. Vi drack kaffe och åt räksmörgås. MUMS! Anledningen till att vi gick dit, var att titta på löparna när de sprang förbi. Sista biten av LÄDERLOPPET. Vilka kämpar. Det var mycket trevligt, att träffa nya människor som också var där för att titta.


Idag har jag varit och släppt hundarna på den nerlagda järnvägen igen. Rutan är alldeles för tjock. Vet inte hur jag ska få ner henne. Promenade, lössläpp och knappt någon mat. Mer går inte att göra. Bara vänta och se.


Nej, nu är det dag med en promenad med hundarna.


Ha en bra tisdag och glöm inte att vara rädda om varandra. Kram   


         

Ovido - Quiz & Flashcards