La Will´s Kennel

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Laila Willén - 13 februari 2010 23:30

  Ibland måste man skryta lite om sina hundar. När vi var på promenad i morse, så mötte vi ett äldre par som stannade och pratade.  De hade haft whippet för flera år sedan, men orkade inte ha hund längre. Åldern tar ut sin rätt, sa mannen. Efter en stund sa damen att sötare whippet hade de aldrig sett. Nog för vi har sett en hel del, men hon tar priset. Hon har charm, en enastående utstrålning och dessutom är hon jätte söt. De menade lilla Rutan. Gissa om jag blev stolt. Det finns inget roligare än när folk kommer fram och berömmer mina hundar. Efter en stund sa de lite generat, att alla hundarna var fina. Jag tackade och gick vidare på min morgonrunda. Kände mig väldigt glad och lycklig. Själv tycker jag hon är jätte fin, utan att behöva skryta. Håller faktiskt med det äldre paret. Det är något speciellt med Rutan. Hon är min lilla prinsessa.

Senare under dagen har jag varit vid fotbollsplan och låtit hundarna springa lite i snön. De älskar att plöja i snön.

Nu ska vi gå ut på sista turen, för snart är det läggdags för mina hundar. De måste ha sin skönhetssömn. Mina fem hundar.

                                      

Ovido - Quiz & Flashcards