La Will´s Kennel

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Laila Willén - 10 december 2011 23:30

      Ha en underbar 3:dje Advent  

 

        

 

Var rädd om varandra, för livet är inte så långt. Slösa med känslor, för det är fortfarande gratis. Krama en tjej fast du själv är tjej och krama en kille fast du själv är kille. Ha en skön och trevlig 3:dje Advent. Kram    

Av Laila Willén - 10 december 2011 22:26

  Dagen började bra, men klart och fint väder. Var ute med hundarna på en liten sväng, men blev tyvär sturrig igen. När vi kom in, gjorde jag ordning mat till dem. Sedan gick de och lade sig för att vila på maten.

 

  Kicki kom in och drack kaffe. Vi hade en ganska så spännade disskution, angående mat och rastning av hundar. Har inte samma åsikter, men vad gör det. Huvudsaken är att man försöka hålla sig till regler och lagar när det gäller hundar.

 

  Har tittat en hel del på TV under dagen. Det går inte riktigt bra för svenskarna i skidskytte eller längskidor. Det blir bättre längre fram är jag säker på.

Tittate på V75: Alla är så tända på MAHARAJAH, vilket jag inte förstår. Hästen har ju inte gjort ett dugg på mer än ett halv år. Tror det är något fel på hästen, för det är ju egentligen en enormt duktig häst. Tacka vet jag BJÖRN GOOPS fina häst QUARCIO DE CHENE. Han vann liksom förra gången. Heja Björn, du är bäst. Satsade mina sista kronor på Björn, och vad hände. Jo, jag vann så klart. Älskar den hästen.

 

  Inger ringde och berättade att Cruella hade blivit biten i slagsmål. De hade precis kommit hem från veterinären. Hon var ganska medtagen, enligt Inger. Hon åt både pencellin och smärtstillande. Hoppas bara stupen har klarat sig, så hon inte behöver opereras. Stackars min Crulla.

 

  Ringde till Madeleine. Hon var på väg från jobbet. Beställde två kartonger med kött till hundarna. Får väl åka till Karlholm för att hämta dem innan Jul. Allt var bra med henne, familen och hundarna. Skönt!

 

  Ska ta en liten tur med hundarna. Vågar inte gå så långt, ifall jag ramlar. Har fortfarande lite yrsel, även om det blivit bättre. När vi kommer hem, ska vi gå och lägga oss. Tänkte läsa lite innan jag släcker lampan.

 

         HA EN TREVLIG SÖNDAG, MINA VÄNNER   

 

  

Här ligger Crullan och Kickan i Karlholm. Knappt ett år gamla.

 

  

Cruella ute i det fria. Bara nio månader gammal. Jätte fin!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards