La Will´s Kennel

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Laila Willén - 2 juli 2011 23:42

          Vaknade i morse av att det regnade. Klockan var bara 5.45, fast det var bara att kliva upp, för vi hade mycket att göra. Både Hanne och jag låg kvar på banan i varsin buss. Mina hundar var med mig så klart...... Vädret var bedrövligt hela förmiddagen. Framåt eftermiddagen klarnade det upp och blev stålande solsken. Dessutom för varmt och tryckande för både hundarna och folket som var där.....

 

  Först var det hundutställning, som gick i det blötas tecken. Tyckte synd om hundarna. (Helt plötsligt blev det jätte varmt och solsken. För varmt!) Sedan körde vi hundkapplöpningsuppvisning med 2 Whippetlopp. Efter det fick andra raser prova på att springa på banan. Vissa sprang och vissa bara lekte. När det var klart var det Weightpullinguppvisning. Sedan fick andra hundar prova på det.

 

    Hanne och jag skötte serveringen. Det fanns Hamburgare med bröd mm. Korv med bröd. Smörgåsar, Konditoribitar, Dricka, Kaffe, The samt klubbor till barnen. Hanne satt i stort sett hela tiden vid grillen. Jag fick åka 2 ggr. för att handla mer Hamburgare och bröd. Hanne åkte en gång för att köpa Dricka mm. Det var en mycket stressig dag, fast intressant.

 

  Kom hem omkring kl. 21.00 Känner mig ganska så mör i kroppen. Ska ta mig en dusch efter jag varit ute med hundarna en sista tur.

 

           SOV GOTT OCH HA EN SKÖN SÖNDAG    

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards