La Will´s Kennel

Alla inlägg under februari 2010

Av Laila Willén - 9 februari 2010 23:00

 Mår lite bättre idag, så nu har jag varit ute sista turen själv med   . Under dagen har min snälla granne Marie varit ute flera gånger på   med mina   . Dessutom så har hon serverat mig   också. Det är en del som har det bra. Alla   sover nu, så jag kan sätta mig framför   och dricka en   innan jag lägger mig för att sova.   

Av Laila Willén - 8 februari 2010 23:30

Idag har det varit fint väder med   . Tyvärr är jag fortfarander dålig i ryggen och nacken, så att jag inte kan   ut med mina   . Nu har jag sådan tur, att jag har snälla grannar . Marie   och Kenneth  har varit ute med   och dessutom har de varit och handlat åt mig. Själv har jag bara legat framför   och både    och   . Måste erkänna att jag är ganska bortskämd. Det är klart att jag hellre skulla vara frisk, så jag själv kunde    ut med   . Hoppas att jag snart är pigg igen, för det är ingen höjdare att vara dålig.

Av Laila Willén - 7 februari 2010 16:31

  Idag mår jag inte så bra. Har så ont i ryggen, så jag nästan inte kan gå. Mycket mindre gå ut med mina hundar.

Som tur är så har jag en underbar, rar och trevlig grannflick vid namn Natalie. Hon har varit ute med mina hundar tillsammans med sin pojkvän Fredrick.   Det är en del som har tur. 

    

  

Visst är hon gullig min Natalie?

  

Här kommer hon hem med alla hundarna själv. Natalie klarar av det mesta när det gäller hundarna. De älskar henne.  

Av Laila Willén - 6 februari 2010 18:50

  Idag har allt gått på tok. Rutan har kommit i trotsåldern. Hon far som ett torrt skinn över allt. Kan helt plötsligt inte gå i koppel, eller göra något man säger åt henne. Hoppas den inte varar för länge.    

  Sedan har Crullan fått en kopp kaffe över sig. Tur att det inte var så varmt. Kom med koppen i handen och hon hoppa upp på mig. Så då blev det att ringa till grannen för att frågade om hon kunde bada min Crulla. Tyvärr var hon inte hemma, men det var dottern Natalie. Snäll som hon är, så kom hon direkt över och badade Crullan. Det är en del som har det bra. Natalie ställer alltid upp om man ber henne om hjälp. En jätte fin och snäll tjej. Så nu är Crullan fin igen

                                             

  

  Visst ser det skönt ut. Hoppas det inte dröjer, innan vi är där igen. Längtar efter sommaren. Både hundarna och jag gillar värme, sol och bad.   


  

Av Laila Willén - 5 februari 2010 13:07

  Har precis kommit hem från en långpromenad med Minna, Meta, Millan och Crullan. Lilla Rutan fick vara hemma och sova. Innan vi gick på långis, så var jag nere på fotbollsplan och lät Rutan springa av sig ordentligt. Hon älskar att springa i djup snö. Man ser henne inte, men man ser att snön rör sig. Nu är alla trötta och nöjda, så nu kan jag sätta mig med en god kopp    kaffe. Just nu är det skönt ute +-0. Jätte skönt väder, men det är väl snart slut på det. Ska bli mer snö! Fy f´n vad jag är trött på snön just nu. Längtar efter värme och solsken.  

                                                    

Har vägt lilla Rutan. Idag väger hon 8.7 kg. och är ca. 42 cm hög.

Av Laila Willén - 4 februari 2010 16:28

Min granne Madeleine på andra sidan kan det mesta. Nu är hon på taket och skottar snö. Jag står med telefon   i handen beredd att ringa 112.     

Hon är otroligt duktig på det mesta. Renoverat i källaren har hon också gjort. Man måste beundra henne för allt hon tar sig för med.

  Mina hundar älskar henne. Hon är en riktig hundmänniska. När våren kommer ska vi gå dit och bli friserade av henne. Hundarna alltså. Hon är nämnligen hundfrisör.   

    

Av Laila Willén - 1 februari 2010 12:11

  Var över till grannen Madde som har Crullan syster Kickan. Vi gick ut på hennes tomt med Kickan, Crullan och lilla Rutan. De sprang som elden var lös. Rutan försvan med jämna mellan rum i snön, men det bekymrade inte henne. Hon är det tuffaste som finns. Inte rädd för någonting.

             

Ovido - Quiz & Flashcards