La Will´s Kennel

Alla inlägg under juni 2010

Av Laila Willén - 21 juni 2010 21:16

Idag har jag varit hos Carita och Roland i Tärnsjö och hälsat på. De hade en jätte fin lägenhet i en radhuslänga med uteplats på både fram och baksida. På eftermiddagen kom värden och visade mig ett par lägenheter där. De var jätte fina, speciellt en. Får se om jag nappar på det. Det skulle vara skönt att slippa trapper samt sura och konstiga grannar. Nog om detta.

 

Igår var Madeleine och jag i grusgropen på förmiddagen med hundarna. De älskar att springa där. Dessutom finns det en stor vattenpöl, som alla gillar att springa i. Gissa om de är vackra efter den turen i vattnet.

 

    

 

På eftermidagen var Madeleine, Natalie och jag på utställningsträning med Millan, Crullan, Kickan och Rutan. Både Crullan och Rutan börjar bli riktigt duktiga. Kickan är redan jätte duktig. Det är kul att vara där och träffa alla hundar med sina ägare. Efter träningen fikar vi tillsammans och har  mycket trevligt. Nu ska vi inte ses förrän om 2 veckor, för det är ju midsommar nu till helgen.

Av Laila Willén - 19 juni 2010 22:35

                                


                           


         Kronprinsessan Victoria - Prins Daniel 


                                


Idag har varit en stor TV tittar dag. Anledningen är det fantastiska brudparet som strålar som diamanter. Är inte det kärlek, så vet inte jag vad kärlek är. Kan bara buga och önska dem LYCKA TILL. Sverige ska vara stolt över våran tronarving. 

 

                            

 




Av Laila Willén - 18 juni 2010 21:06

    Redan kl. 7.00 åkte mina snälla grannar Kenneth och Marie till gummiverkstaden i Tierp med min bil. När sedan bilen fått 2 nya däck, så åkte de till Gävle och besiktade den. Snacka om att man har tur ibland. Kan inte ha det bättre.  Nu fick jag några 2:or, men inget allvarligare. Skönt, nu har jag bilen igång igen.

 

Sedan var de ute med mina hundar. Snacka om att jag har blivit bortskämd.

 

Bilden är tagen för några månader sedan.

 

Imorgon blir det väl en hel del TV-tittande, när våran Kronprinsessa gifter sig med sin Daniel. Det ska bli roligt, för jag gillar Victoria. Hoppas bara att hon redan nästa år tar över tronen. Hon är så enormt representativ för vårat land. Önskar dem LYCKA TILL av hela mitt hjärta.  

 

 

 

  

Av Laila Willén - 17 juni 2010 22:54

  Idag har det varit rena sommarvärmen. På förmiddagen var Rutan och jag hos Anette i Skärplinge. Hon fixade ett speciellt halsband-koppel till Rutan, så hon inte kan göra sig illa igen. Anette är jätte duktig på att göra halsband till hundar. Kommer att ta med mig en del till SM för försäljning.

 

Senare under dagen fick jag lite bilder på Mio som bor i Baggbron i Skinnskatteberg hos Ida med familj. Mio och Ida  är  svåra att dela på. Ida var med när han föddes och sedan dess är de ler och långhalm. Mio är bror till Minna, Max och Attis.

 

 

    

 

Imorgon ska Kenneth och Marie åka iväg och byta däck på min bil och sedan besikta den. Hoppas det går bra. Det är skönt när man har så snälla och hjälpsamma grannar.

 

Annars har allt varit som vanligt.

Av Laila Willén - 16 juni 2010 23:36

  Idag har vi haft en lugn dag. Igår kväll (natt) när vi kom hem från våran kvällsrunda, vart lilla Rutan "skadad". Vi kom in i trapphuset och allt var frid och fröjd. Helt plötsligt fick Rutan ett tokryck och gjorde volter. Det resulterade i att hon fastnade med höger bakben i spännet på kopplet. Fråga mig inte hur det gick till, för det vet jag inte. Hon skrek, så hela huset vaknade. Kenneth och Marie höll fast henne, jag tröstade henne och vice värden Olle såga av spännet med bågfil. Det var bland det värsta jag varit med om. Inga märken blev det som tur var. Senan höll och hon är glad igen. Det ända var att hon har varken halsband eller koppel nu, fast det är ju bara baggateller. Har konsulterat med veterinären idag, och hon ska bara hålla sig lugn ett par dagar. Skönt! .

Det är skönt med hjälpsamma grannar som dessutom är förstående.

Har i stort sett inte gjort någonting idag förutom varit i Tierp på röntgen. Får ta nya tag imorgon.  

Natti natti alla mina vänner.  

Av Laila Willén - 15 juni 2010 15:47

GRATTIS      JOEL    

 

Tyvärr så har jag inget fint kort på min duktiga pojke, så det får räcka med ett diamanthjärta. Jag är jätte stolt över honom. Fortsätt han så här så kommer det att gå bra för honom i framtiden. Saknar han!   

 

Här är lite gamla kort på övriga i familjen. Michel och Carina med sina barn i Järbo 2006.

 

 

   

   

   

   

 

Saknar hela familjen, men jag åker väl ner nu i sommar till Ramnäs.

Idag har hundarna och jag varit på långpromenad, fast det har varit väldigt grått. Hörs mer imorgon.  

 

 

 

Av Laila Willén - 14 juni 2010 21:53

                                             

  

  


Idag fyller MALIN 12 år. Hon börjar bli stora damen nu. Tråkigt att jag inte kunde åka ner och vara med henne på hennes stora dag. Vi får ta igen det senare under sommaren. Hon fick flera fina presenter, och ett trevligt kalas av mamma och pappa i lördags.

Annars har allt varit sig likt, förutom migränanfall på morgonen. Hundarna har inte fått så värst mycket motion idag, men det blir bättre imorgon.

 

  GRATTIS MALIN 12 ÅR

Av Laila Willén - 13 juni 2010 23:45

  Ganska mulet på morgonen, men klarnade upp sedan . 

Madeleine och jag åkte på utställningsträning idag.

Hade Kickan och Crullan med oss. Syskonen är ganska så busiga ihop, men det är väl det som kallas syskonkärlek. Det var inte så många där, för de flesta var på utställning i Avesta. Vi hade en trevlig stund med våra hundar som fick träna iallafall. Även vi ägare hade en trevlig pratstund efteråt.

Annars har jag inte gjort något speciellt, förutom varit med mina små "polare".

Har fortfarande stora problem med mina ben. Kan inte gå långt, förrän benen ser ut som tjock stockar. Hoppas det blir bättre snart, för annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Imorgon ska jag röntga båda benen, får vi se vad det visa.

Nu ska jag gå och lägga mig. Sov gott alla vänner! 

Ovido - Quiz & Flashcards