La Will´s Kennel

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Laila Willén - 10 juli 2010 23:37

  Hoppas det snart tar slut på denna hemska värme. Det kan väl vara varmt med motta. Längtar efter       eller iallafall       

 

Idag har jag tvättat alla gardiner och dukar. Skönt när allt är rent, så man inte behöver tvätta direkt man flyttat.

 

Imorgon åker Marie och Kenneth till Borlänge med sitt första flyttlass. Olle kör en stort släp åt dem. Hoppas det går bra för dem.

 

Snart ska jag rasta av hundarna för natten. Är helt slut, så det blir en kall dusch när jag kommer in. Ha det!   

 

Av Laila Willén - 10 juli 2010 16:37

  Inte nog med att de är en massa katter på kvällarna och nätterna när jag går min promenad. Nej, nu vågar jag knappt gå ut på dagen, för igår såg jag sex huggormar inom 100 meter. Fy F´n! Det värsta jag vet är ormar. Lilla Crullan blev jätte rädd, när hon skulle kissa. Det prasslade bakom henne, så hon flög ut ur diket. Tack gode gud för det. Visserligen är jag stor djurvän, men tyvärr så räknas inte ormar med bland mina djur. Tydligen är det ett år med mycket ormar. Antagligen har det med värmen att göra. Tror jag, men jag vet inte.

 

Håller på att tvätta alla gardiner och dukar. Vill flytta med allt rent. Det är inte roligt att börja tvätta direkt. Finns så mycket annat att göra.

 

Packar lite också, för Michel vill ha allt klart när han kommer med lastbilen. Åker själv på måndag och skriver kontrakt samt tar med mig en del. Fyller bilen medkartonger och kläder.

 

        O B S !

 

 

GLÖM INTE ATT HA CORTISON MED

 

ER NÄR NI ÄR UTE MED ERA DJUR.

 

DET KAN KOSTA LIVET PÅ ER HUND

 

ELLER KATT.         

Ovido - Quiz & Flashcards