La Will´s Kennel

Alla inlägg under mars 2011

Av Laila Willén - 14 mars 2011 22:05

Carita ringde på förmiddagen. Hon får komma hem idag. Eftersom jag inte vill lämna hundarna så fick Roland åka och hämta henne vid middagstiden. Skönt för Roland att hon kommer hem.

 

Annars har dagen varit tråkig. Har inte haft lust med någonting.

 

Pratade med Björn i telefon på eftermiddagen. Tycker att hundkappen börjar likna anka. Tydligen får vissa personer bära sig åt hur som helst, utan att det blir något. (Det gäller inte Björn.) Snart vet jag inte varken ut eller in. Tycker att alla regler gäller alla. Inga undantag anser jag.

 

Ska ta en liten promenad med mina hundar nu. Det är så skönt ute, så det blir nog en långis.

 

Sedan blir det kaffe med smörgås innan jag kryper ner i sängen med en bra bok.  

 

 

Av Laila Willén - 13 mars 2011 21:17

  Idag har hundarna varit normala i magarna. Skönt! De fick lite mer mat i morse, och det har varit ok. Ikväll fick de nästan en hel portion var, och allt är possitivt än så länge. Hoppas det är över riktigt ordentligt nu. Jag tror att även hundarna tycker det är skönt.

 

Carita ringde på förmiddagen från sjukhuset i Uppsala. Hon mår mycket bättre nu när hon har fått pencellin. Det var infektion i kroppen på henne. Om hon får komma hem i morgon, så ska jag åka och hämta henne. Det är bara att vänta och se.

 

På eftermiddagen var Roland här och lagade min grind på baksidan. En regel hade murknat, så han bytte ut den. Nu fungerar det bra igen.

 

Nu ska jag ta en liten promenad med hundarna. Det behöver både de och jag. Sedan blir det kaffe och bulle framför TV.

 

Ha en trevlig kväll. Sov gott och dröm sköna drömmar.   

Av Laila Willén - 12 mars 2011 22:36

  Idag är hundarna lite bättre i magarna, fast helt bra är de inte. Har tvättat golvet ett flertal gånger under dagen. Dessutom har jag tvättat stora hallmattan. Nu hoppas jag att det är över för den här gången. Inte roligt när det håller på.

 

Carita ringde mig mitt på dagen. Hon hade åkt in på sjukhuset under natten. Tråkigt, men bra att hon får hjälp. Hon har varit dålig flera dagar, så det var bra att hon kom in. Ska åka och hälsa på henne på måndag om hundarna är bra.

 

Ikväll har jag tittat på melodifestivalen. Det var trevligt och underhållande. Hade tre favoriter: Sanna Nielsen, Danny Saucedo och Erik Saade. Tror att rätt låt vann, men det visar sig i Tyskland.

 

Ska försöka komma i säng skaplig tid. Är ganska så slutkörd, efter allt torkande och tvättande.

 

Hörs imorgon igen. Var rädd om varandra, för livet är så kort.       

Av Laila Willén - 11 mars 2011 23:45

  Dagen har varit jobbig. Alla fem hundarna har mått pyton idag. Det började med Minna för flera dagar sedan. Det är nu alla fem som mår dåligt. De har både spytt och skitit inne. Tyvärr så kan de inte hjälpa det. Har torkat golvet massor med gånger samt fått tvätta mattor igen. Får hoppas att det går över snart. Det är ingen dans på rosor precis. Har kokat en massa ris och fisk, som de ska få imorgon.

 

Har inte gjort något annat, för det har inte funnits tid. Ikväll har jag fått tittat på TV lite grann.

 

Nu ska jag försöka att sova en stund. Man kan ju alltid hoppas att jag får det. Är ganska så trött. Håll tummarna att det är bättre imorgon. Natti!   

Av Laila Willén - 10 mars 2011 23:59

  Mulet väder! Ända fördelen med dagens väder är att det har försvunnit en hel del snö. Skönt!

 

Hela eftermiddagen har jag varit i trättstugan. Har bl.a tvättat alla små mattor. Det var ganska så nödvändigt, för en del av dem hade stackars Minna "bajsat" på. Hon har haft magont i natt. Bara soppa! Fy vad synd det var om henne. Tvättade även annat.

 

Har pratat med Gittan från Skinnsberg ikväll. Trevligt! De mådde bra allihopa i familjen, även gullet Mio. Det är den trevligaste familjen jag har träffat. Alltid glada och possitiva. Saknar dem otroligt mycket. Särskilt deras dotter Ida. Underbar unge. Ska åka och hälsa på dem så fort jag kan köra efter op.

 

Har även pratat med Fredrik ikväll. Dessvärre hade vi bara tråkigt och ledsamt att prata om. Våran gemensamma vän är allvarligt sjuk, och vi vet inte hur det kommer att sluta. Finns inte ord att beskriva vad jag känner. Ordet sorg räcker inte på långa vägar.   

 

Nej nu ska jag rasta av hundarna och ta en kopp kaffe . Sedan är det dags för sängen.   

Av Laila Willén - 9 mars 2011 22:56

   Tro det eller ej, men det har faktiskt regnat idag. Jag blir inte klok på det här vädret. Visserligen blev det mindre med snö på marken. Skönt! Just nu vill jag ha bort allt, så man kan gå ordentligt ute. För tillfället är det isgata vart man än går. Risken är att man ramlar och bryter benen. Det har jag ingen lust med.

 

Stakars Meta har sträkt sig, så hon har ont i magmusklerna. Inte så farligt, men jag gillar inte när mina hundar har ont.

 

  Skidskytte för damerna idag var toppen. Helena Ekholm sköt prickfritt i blåsten och åkte in guldet. GRATTIS Helena   du var jätte duktig.

 

Nu ska jag ta en kortis med hundarna, för sedan ska jag lägga mig. Är ganska trött, för jag har haft huvudvärk nu i 2 dagar Han en skön natt och dröm trevliga drömmar. Natti!   

Av Laila Willén - 8 mars 2011 19:25

                              



           Hoppas alla kvinnor har en bra dag.

 

 

Idag har varit en fin "vårdag". Tyvärr så blev lilla Kickan jätte rädd, när vi skulle gå ut på promenad. Det ramlade ner snö från taket precis när vi gick ut genom dörren. Det landade lite snö på henne, så då blev livet hemskt, tyckte hon. Just nu ligger hon i min säng och vilar, men så fort jag reser mig så ska hon med. Hon är så misstänksam det lilla livet. Hoppas bara det går över.

 

Dagen har varit bra förutom det som hände när vi gick ut. Tittade på skidskytte för herrar, men det räckte inte ända fram till medalj. Jag tyckte de var duktiga iallafal. Imorgon är det skidskytte för damerna. Får hoppas det går bättre för dem.

 

Nu ska jag gå och titta på TV. Ha en trevlig kväll.   

Av Laila Willén - 7 mars 2011 23:45

  Idag har jag vunnit ett par glasögen. Blev jätte glad. Brukar inte vinna, men tydligen så lönar det sig att vara med på tävlingar ibland. Tycker faktiskt att glasögon är alldeles för dyra. Som pensionär så har man inte råd att köpa nya glasögon vart tredje år.

 

Annars har dagen varit sig lik. Pratade med Madeleine i telefon framåt kvällen. Hon kommer hit den 26 mars och ligger kvar. Hon ska till Morgongåva på kurs först, sedan kommer hon hit. Det ska bli trevligt.   

 

Promenad med hundarna sedan sängen. Har nämnligen ganska så ont i huvudet. Har nog sovit lite dåligt ett tag. Hörs snart igen. Natti!   

Ovido - Quiz & Flashcards