La Will´s Kennel

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Laila Willén - 27 februari 2011 21:59

  Idag har jag inte gjort speciellt mycket. Hundarna har varit ganska så lugna efter allt ståhej igår kväll och natt. De tyckte säkert jag var knäpp som tog ut dem i bilen för en sväng. Som tur var så fick vi komma tillbaka till lägenheten efter några timmar. Skönt för både dem och mig själv.

 

  Det har varit mycket TV tittande, för man vill ju inte missa VM i skidor. Tyvärr så blev det inga medaljer idag, men det kommer. Det är ju fler lopp som ska att köras.

 

 Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och en macka. Sedan blir det sängen , fast inte klockan är så mycket. Är helt slut. Får ta nya friska tag imorgon.   

 

 

Av Laila Willén - 27 februari 2011 00:30

  Omkring klockan 22 så började mina hundar skälla. Det gick inte att få tyst på dem. Tittade ut, för att se om det var någon katt eller hund utanför. Men så väl var det inte. Huset mitt emot där jag bor, kom det massa rök ur. Ringde 112 omedelbart. Inom 5 minuter var de här. Brandbilar, poliser och ambulanser. Tyvärr gick det inte att rädda kvinnan med sina två små hundar till livet. Sorgligt med tyvärr sant. Det huset jag bor i (Radhuslänga med 6 bostäder) samt det huset det brann i, vi var tvungna att evakueras. Det var bara att ta hundarna och lämna lägenheten. Som tur är så har man ju bil. Vi åkte ut en sväng, för jag mår så dåligt av allt vad eldsvåda heter.


Har precis kommit hem och in i lägenheten. Skönt så man slapp sova i bilen. Huset det brann i de har fått husrum  tills vidare på något vandrarhem. Fy vad hemskt det är med eldsvåda. Mina tankar gick direkt till Theres och hennes barn.


Nu ska jag försöka ta det lite lugnt med hundarna, för de är ganska så uppjagade. De vandrar fram och tillbaka och är väldigt oroliga.


Skall så småningom försöka att sova lite själv också.   


Ovido - Quiz & Flashcards