La Will´s Kennel

Alla inlägg under april 2011

Av Laila Willén - 30 april 2011 19:36

  Idag har jag haft mycket funderingar. På förmiddagen var hundarna och jag ute i trädgården.

 

  Sedan var jag inne hos Carita och Roland på mat och kaffe. Jag bjöd på hemmagjorda bakelser. Det var mycket trevligt.    

 

  Hela eftermiddagen har jag varit i tvättstugan. Måste sysselsätta mig, så jag slipper tänka för mycket.

 

  Tycker livet är så orättvist. Nu har två av mina vänner lämnat detta jordeliv. Båda var mycket yngre än mig. Fy vad jag mår pytorn.

 

  Sätter ut lite bilder på min lilla trädgård.

 

  

  

         

 

Här ser ni två som älskar gamla Millan. Det är Kickans mormor, men Rutan tycker att det är hennes med. GULLIGT!    

 

 

 

 

Av Laila Willén - 29 april 2011 23:21

  Dagen har varit strålande. Varmt och skönt. Hundarna har sprungit in och ut hela dagen. Jag har latat mig i solen och fikat ute flera gånger.

 

Ikväll fick jag telefon från en kompis i Skinnskatteberg. Han ville bara meddela att hans särbo hade lämnat oss i tisdags. Livet är så orättvist.

 

Ska ta en promenad med hundarna, för jag har lite svårt att koncentrera mig just nu. Ha det så bra.   

Av Laila Willén - 28 april 2011 23:09

  Strålande dag! Skönt att ta morgonkaffet i trägården. Toppen!

 

   Var och tog bort stygnen idag. Nu förstår jag varför jag haft så ont. Handen var blå och jätte svullen fortfarande. Fick nytt bandage, fast lite mindre nu. Dessvärre så får jag fortfarande inte använda handen. Minst 4 veckor till sa de. Fy vad besvärligt det har varit med den här operationen. Har jag vetat hur det skulle bli, har jag väntat till hösten eller vintern. Fy vad jag gnäller.

 

Nu ska jag ta en liten kvällspromenad med min hundar. Hörs imorgon igen, om inget händer. Natti, natti   

 

 

Av Laila Willén - 27 april 2011 22:38


  Dagen har varit lugn och skön. Har inte gjort något speciellt, för jag har haft ganska så ont i min hand. Dessvärre så har jag nog använt handen för mycket. Man kan inte låta bli att använda den. Visserligen sa doktorn att jag inte skulle få använda den på 6 veckor, men det är helt omöjligt att låta bli.

 

  Nu  ska jag ta en liten sväng med hundarna, innan det är dags att gå till sängs. Ha det! Kramizar   

 

 

Av Laila Willén - 26 april 2011 23:45

   Hade en skön start på dagen, med kaffe i trädgården. Hundarna och jag hade en riktigt trevlig mysmorgon tillsammans.

 

  Robin och hans tjej fick sova ut, efter en jobbig måndag kväll. Hundarna ville inte de skulle sova, men efter ett tag gick det bra. De var i stort sett ute hela dagen på baksidan, mina hundar.

 

   Inger och Micke kom på eftermiddagen. Vi fikade och hade en trevlig pratstund ute på baksidan i solen. De stannade inte så länge, för de skulle hem och jobba.

 

  Har haft en lugn och skön dag med mina hundar.

 

  Hoppas att jag får ta bort styngnen imorgon. Vill även slippa ha bandage. Får se vad de säger.

 

  Hörs imorgon igen. Ha det så bra. Kramizar   

Av Laila Willén - 25 april 2011 22:40

  Ytterligare en strålande dag. Ingen kan klaga på vädret under påskhelgen. Toppen!

 

Igår hade Madeleine och jag en trevlig kväll. Först var  vi ute och åt en bit mat, innan vi tog en kopp kaffe   framför TV:n. Det är alltid lika roligt när hon kommer. Nackdelen med att flytta från Karlholm var att saknaden blev stor efter Madeleine med familj.

 

På förmiddagen åkte Madeleine på kurs, så då blev det tomt igen. Hela dagen har vi varit ute i solen, både hundarna och jag.

 

Nu ska jag åka till Köping och hämta Robin och hans tjej. Det går inga tåg därifrån på kvällen.

 

Ha en skön natt. Kramizar   

 

Lägger ut några vackra bilder igen:

 

Svan 

 Jättehavsörn 

Ekorre.  

Av Laila Willén - 24 april 2011 18:19

  En underbar dag igen. Strålande sol och varmt.


     Det blev en tidig lunch, för Markus och Alina måste åka hem. Tyvärr så kunde inte kattvakten ha katten till i morgon. Synd, men ingenting att göra.


    Har skjutsat dem till bussen, så nu är jag ensam igen. Det  har varit roligt att ha dem här. Tycker de är otroligt snälla och rara. Enligt både Markus och Alina så kommer de snart tillbaka igen. De är alltid välkomna till mig.    


     Fick just telefon från min gode vän Madeleine. Hon är påväg hit till mig. Hon ska ligga kvar, för imorgon ska hon på kurs till Morgongåva. Kul att hon kommer. Sweetie är också med. En gullig Yorkshireterrier.


Nu måste jag fixa kaffe tills hon kommer. Ha en trevlig kväll, så hörs vi imorgon igen.   


 Vilka färger de har. Flamingon är allt bra vackra .   

Vilken fin familjebild på svanarna.




Av Laila Willén - 23 april 2011 23:30

  Strålande solsken och jätte varmt. Toppen!

 

  På förmiddagen var Alina ute och rensade ogräs i mina rabatter. Både på fram- och baksidan. Det blev jätte fint. Hon är duktig den tjejen, dessutom gillar hon att hålla på med blommor.

 

  Under tiden var Markus ute på promenad med alla fem hundarna. De gillar att gå på promis med honom.

 

  Efter lunch så lämnade vi hundarna hemma, och åkte till Valbo och handlade. (Alldeles för varmt att ta med hundarna.) Sedan fortsatte vi till Sandviken och bl.a Dollar.

 

  Efter allt handlande var vi kaffesugna. Det blev visit till Inger och Micke. Trevlig att få träffa Chippen och Crullan igen. De är gulliga mina små hundar. Vi hade en trevlig kaffe- och pratstund med våra vänner. Dags för hemfärd.

 

  Väl hemma igen, så tog Markus med sig alla fem hundarna på en promenad. Under tiden lagade Alina mat till oss. Själv gjorde jag ordning mat till hundarna.

 

  Mätta och belåtna, blev det kaffe i trädgården. Skönt!

 

Sedan blev det TV tittande. Vi hejade på Andreas i Körslaget. Hoppas han vinner.

 

  Nu är Alina och Markus ute på en nattpromenad med hundarna.Hundarna älskar att vara ute med dem.

 

Snart är det dags för sängen. Sov Gott alla mina vänner.   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards