La Will´s Kennel

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Laila Willén - 19 april 2011 22:24

  Dagen har varit solig, men inte lika varm som igår. Har iallafall varit mycket ute i trädgården.

 

   Har inte gjort något speciellt idag, för jag har sovit dåligt i natt. Har bara latat mig och tagit med kaffe ut i solen. Bara haft det lugnt och skönt med mina hundar.

 

  Har varit inne på FB en hel del idag. Folk har totalt mist förståndet när det gäller varg. Tänk om de kunde ha sina hundar kopplade i vargrevir, så händer ingenting. Tycker de får skylla sig själva. Tråkigt att hunden strök med, men det får bli en varning. Vi ska vara stolt över vår fauna. Den är underbart vacker med alla våra vilda djur. Låt oss ha den kvar. Jag undrar när det blir skyddsjakt på jägare? Det är bättre det än skyddsjakt på varg. Jägarna är rädda för att bli utan älgstek och rådjurssadel! Det är min teori och många med mig. Låt vargen vara i sina revir och sluta jaga dem. Det är människan som jagar fram dem i bebyggelsen. Lägg av nu innan allt spårar ur. Många länder har mer vargar än vi i Sverige, men de har inga problem. Varför? Jo de låter vargen vara ifred. GE F´N I VÅR FAUNA!

 

 

 

Nej nu ska jag kissa av mina hundar. Ha en trevlig natt och sov gott. Kramizar     

Ovido - Quiz & Flashcards