La Will´s Kennel

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Laila Willén - 1 juni 2011 23:47

  Strålande solsken och ganska lite blåst. Lite för varmt för min smak.

 

  Åkte till Västerås där jag hämtade Markus. Sedan åkte vi till Strömsholm för blodgivning på Minna och Meta. Båda hundarna var friska och hade bra värden. Som vanligt så somnade Meta när de tappade henne. Hon är rolig den hunden. Minna däremot kollar hela tiden vad som händer. Två jätte olika typer av hundar.

 

  Markus och jag åkte hem till Alina där det blev fika. De har fått det jätte fint i sin lägenhet. Både Markus och Alina är så duktiga. Dessutom har de varsin katt. Alinas katt är vuxen, medans Markus lilla katt bara är 10 veckor.

Jag hoppas det kommer att gå bra för dem i framtiden.

 

 

  Vi tog en promenad med alla 5 hundarna innan jag åkte hem. Markus tog alla 3 wipparna,  Alina och jag  varsin greyhound. Millan älskar Markus, det syns lång väg. Tror att hon kommer ihåg honom sedan de var små. 

 

  Resan hem gick bra. Pratade nästan hela vägen med Camilla. De får flytta in i sitt nya hus den här månaden. Skönt att det snart är klart med allt för dem. Ska bli roligt för Markus att träffa Camilla igen efter alla år. Även Camilla tycker det ska bli kul att träffas igen. Hon hälsade så mycket till honom och önskade att det kommer att gå bra i framtiden.

 

  Borta bra men hemma bäst. Rastade hundarna och gav dem sedan mat. Både hundarna och jag var trötta.  Gjorde ordning lite mat till mig själv, för även jag var hungrig. Har sedan slötittat på TV:n.

 

  Ska ge mig iväg på en promenad nu innan vi går till nattens vila.

 

  Kram till er alla!   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards