La Will´s Kennel

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Laila Willén - 28 juli 2012 22:07

  Dagen har varit solig och fin, fast jag har inte varit ute så mycket. Hundarna har varit ute i stort sett hela dagen, och jag har tittat på OS. Skönt att ha en uteplats, så hundarna kan vara ute om de vill. De har varit inne hos mig med jämna mellan rum, men mest har de legat ute och solat.


Pratade med Sofi på eftermiddagen. Janne har blivit bättre, och Sofis blodtryck har gått ner. Toppen att det går åt rätt håll. Dessutom så fyllde lilla Emma 8 år idag. Gratta henne genom mamma Sofi.


Åsa och Leif åkte till Åkers och SM Finalerna. DJ Black Jack gjortde ett kanon lopp och slutade 4:a. DJ Kalle Kula slutade 5:a. Vann gjorde Zanté.


    

Sedan har vi tikarna. Där slutade JJ Sahlin på 5:e plats. Vann gjorde Wake Up Call.


            

Vad greyhounden gjorde, vet jag inte. Kan ju utesluta dem precis som greyhound folket uteslutar whipparna. Vet inte vad som händer nu för tiden. Förstår inte hur vissa hundar (det gäller både greyhound och whippet) kan vara så otroligt bra just när det är SM och andra stora lopp. Där emellan är de medelmottiga. Nej, fram för mer dopingkontroller. En hund ska ha hundmat och inget annat.


Ha en trevlig kväll och en skön söndag. Var rädd om er. Kramar i masser till mina vänner.   

              

Ovido - Quiz & Flashcards