La Will´s Kennel

Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

VARMT!

Av Laila Willén - 5 juli 2010 23:20

 Ännu en dag i den otroliga värmen. Hundarna bara sover och dricker. De vill inte alls gå ut på promenad eller äta ordentligt.

Framåt kvällen var de dock på promenad med Kenneth och Marie. Sedan blev det en extra sväng med Rocky och Minna. De tycks komma bra överens. Vi får se tiden an. Ingen skulle bli gladare än jag om de gick ihop. Kenneth och Marie tycker så mycket om henne, så jag hoppas det kommer att fungera.

I morgon ska Madeleine och jag till Märsta Brukshundklubb med Crullan och Kickan. De ska göra varsin BPH-test åt SKK. Kennelklubben gör ett BPH-projekt, som vi senare får svar på. Ska bli mycket intressant vad våra små tjejer får för resultat.

Nu ska jag gå ut en liten kisspromenad med hundarna innan jag lägger mig. Håll tummarna för våra småtjejer imorgon. Natti natti!  

 
 
Anders

Anders

6 juli 2010 21:16

Det ska bli spännande och höra vad BPH-test är för något och hur det gick.

Hoppas det går bra i värmen...Kram på dig o hundarna

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

 
Laila

Laila

6 juli 2010 22:30

Det är en test som SKK anordnar. Kommer att genomföras på alla raser så småningom. Just nu Whippet mellan 1-2 år. Möta okända manniskor. De fick leka med leksak vi hade med oss. Hämta godis som de lagt under ett lock. Gå mot skrammel. Gå mot spöke som dök upp. Stå och vänta på en konstig figur som kom ur skogen. Gå på bro. Gå på plastunderlag som prassla. Det var ty en mentaltest. Kickan och Crullan var jätte duktiga. Vi får resultat per mail senare när de utvärderat det. Kul fast tröttsamt. Hoppas du förstår vad jag menar. Ha det så bra och var rädda om varandra. Kram från oss i Karlholm

http://lawills.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laila Willén - 1 april 2021 18:39

  Har tänk att börja blogga igen efter många år. Kommer att va aktiv någon gång per vecka till att börja med. Som läget är idag så kommer jag att para min fina tik som kallas Didi och är Yorkshireterrier. Det ska bli jätte roligt igen och ha valp...

Av Laila Willén - 24 januari 2015 00:47


Hej igen!   Det var över 1 år sedan jag var här inne och skrev. Har funderat på om jag ska börja skriva igen. Får se vad som händer. Idag är jag inte på så gott humör, för alla vargar som får sätta livet till. Jägarna i skogen är inte så trevli...

Av Laila Willén - 23 december 2013 13:33


       ÖNSKAR ALLA EN RIKTIGT                    GOD JUL!     ...

Av Laila Willén - 8 juli 2013 21:36

  Strålande sol, fast lite för varmt för min smak. Hundarna gillar värmen. Särskilt Rutan. Hon älskar att ligga och sola.   Vid middagstiden, kom Hanne från Örebroklubben. Vi fikade och hade en trevlig pratstund. Tycker hon är helt otroligt dukti...

Av Laila Willén - 3 juli 2013 10:42


  Nu har jag varit hemma i några dagar och samlat nya krafter. Kom hem i söndags em. från Michel med familj i Hallstahammar. Har haft det jätte bra, fast lite jobbigt att städa ur huset i Ramnäs. Måste erkänna att min son är jätte duktig. Skönt att d...

Ovido - Quiz & Flashcards