La Will´s Kennel

Alla inlägg under december 2011

Av Laila Willén - 23 december 2011 00:00

  Vaknade dan före dan, till regn. Gissa om jag tappade lusten till allt. Vill att det ska vara vitt till JUL. Tyvärr så bryr sig inte vädrets makter om det. FY! Gick iallafall en liten runda med hundarna. Vi var dyngsura när vi kom in igen.

 

  Gjorde ordning frukost till både hundarna och mig. Efter en stund kom Kicki in. Vi fikade innan vi åkte och handlade. Sedan hjälpte jag henna att betala sina räkningar på nätet.

 

  Städade innan jag åkte till tvättstuga för att tvätta. Bland annat matter och sängkläder. Vill ha det rent till Jul. När allt var klart, så lade jag på rena mattor, så det blev jätte mysigt.

 

  Var inne hos Carita och Roland på fika. Lämnade lite saker som vi ska ha till mellandagarna och Nyår, samt en matta som jag hade tvättat. Roland hade fått en massa Hyacinter av Risto, så jag fick en hel massa. Tog både till Monica och Kicki också. Snällt!

 

  Kicki kom och hämta sina blommer, fast hon var jätte sur. Begriper mig inte på vissa människor. Gjorde ordning med mina blommor, så det blev jätte bra.

 

  Har tittat på TV under kvällen. Lotta och Bingolotto. Jätte bra artister och mycket rim. Trevligt program, fast jag inte hade någon lott.

 

  Dags att ta en sista tur med hundarna, för sedan ska vi gå och lägga oss. I morgon är det ju Julafton. Ska skjutsa Carita och Roland till Michy och Kirsten. Ska ha en skön hemma kväll med mycket god mat.

 

       GOD JUL PÅ ER MINA VÄNNER  

 

          

Av Laila Willén - 22 december 2011 00:00


  

                              Meta med tomteluva. Visst är hon gullig?  

 

  

                Chippen ligger som en groda. Mysigt!   

 

  

      Meta håller om Rutan, medans Kickan ligger nära kanten.   

     Båda tjejerna gillar sin kompis Meta. Och Meta gillar dem.  

Av Laila Willén - 21 december 2011 22:04

   Vaknade till ett underbart väder. Så här kan det få bli nu tills nästa år. Hundarna tycker också det är skönt med snö och några grader kallt. Gick en tidig promenad på morgonen. Så skönt att vara ute och gå när det inte finns en massa folk ute med sina lösa hundar.

 

  Kicki var inne på förmiddagskaffe. Hon var orolig att hon inte skulle få pengar före jul. Hoppas hon får det, för det är inte lätt att vara utan.

 

  Hundarna och jag har haft en skön slappar dag. Inte gjort speciellt mycket. I morgon får jag göra lite nytta, så det blir klart till jul.

 

  I kväll har jag tittat lite på TV. Ska ta en liten promenad med hundarna snart. Tänkte lägga mig tidigt och läsa lite.

 

           HA EN TREVLIG TORSDAG OCH HA DET SÅ BRA  

 

                

Av Laila Willén - 20 december 2011 22:56

  Vaknade till en underbar dag. Solsken och några grader kallt. Hoppas det fortsätter så här över helgerna. Önsketänkande!

 

  Rastade hundarna innan jag gjorde ordning mat till dem. Åsa rastade sina hundar också. Sedan gav vi dem mat och tog frukost själva.

 

  Gick ut och skottade framsidan av huset. Var tvungen att skotta så jag får plats med min bil. Tröttsamt, men nyttigt att anstränga sig lite. Gick sedan och hämtade bilen, så vi kunde lasta in Åsas grejer och hundar.

 

  Skjutsade Åsa och hundarna till Östervåla. Där tog hon bussen till Tierp för byte av buss mot Älkarleby. Sedan åkte jag och hämtade medicin samt hämtade mitt vin på Systembolaget som jag beställt. Åkte sedan hem till Tärnsjö där jag handlade lite på ICA.

 

  Gick in till Carita och Roland med fikabröd. Vi fikade och tittade på en film. Roland  ville köpa ny bil av en kompis. Synd att vi inte hade pengar, för det var ett fynd. Typiskt när något dyker upp, att man inte har några pengar.

 

  Ringde efter Kicki så hon kom in och hämtade sitt vin. Hon hade också beställt vin genom mig.

 

  Gjorde ordning en del mat, som jag fryste till Jul. Skönt att ha en del klart, för man kan inte göra allt på en gång.

 

  Ringde och Grattade Ida i Skinnsberg. Det var bara bra med dem alla. Har lite svårt att förstå att lilla Ida har blivit 16 år redan. Hon kommer alltid att vara min lilla flicka. Lovade att komma snart och hälsa på dem. Sedan ringde jag till Monica och Grattade henne. Hon hade sina barn hos sig, så jag hoppas att hon fick en trevlig kväll.

 

  Snart ska jag ta en runda med hundarna, innan vi går och lägger oss. Ska lägga mig och läsa lite innan jag släcker lampan.

 

          HA EN TREVLIG TISDAG OCH VAR RÄDD OM ER  

 

 

Av Laila Willén - 19 december 2011 00:00

  Vaknade till en massa snö. Hundarna hade jätte roligt på baksidan. Åsa var jätte snäll och skottade både på fram och baksidan.

 

  Vi gav hundarna mat och sedan tog vi frukost själva. Tittade lite på TV, för det är inte roligt att gå ut när det snöar hela tiden. Hundarna blir så busiga då, så det är svårt att hålla dem i koppel.

 

  Kicki ringde angående ett brev hon fått. Hon kom in så jag fick hjälpa henne. Sedan fikade vi. Vissa människor har ingen koll på sina affärer alls.

 

  Hundarna var ute och busade på baksidan. Kickan har världens fart när hon springer runt, runt hela tidden. Rutan och Chippen springer inte bara runt, utan de busar mer.

 

  Carita ringde och bjöd in Åsa och mig på kaffe. Vi hade en trevlig pratstund tillsammans. Skönt att Carita mår lite bättre nu igen, så hoppas jag att det håller i sig.

 

  Åsa och jag åkte och handlade samt var på loppisen i Tärnsjö. Sedan åkte vi ner till Tärnsjökorset och åt. Åsa var snäll och bjöd mig på mat. Sedan åkte vi hem till våra hundar.

 

  Har tittat på TV under kvällen samt fika. Åsa har börjat packa, för hon ska åka hem imorgon.

 

  Nej, nu är det dags att rasta hundarna en sista gång, innan vi går och lägger oss. Är ganska så trött.

 

             HA EN UNDERBAR TISDAG, MINA VÄNNER  

 

                   

 

 

Av Laila Willén - 18 december 2011 23:51

  Vakna till en massa snö. Visserligen blir det mycket skotta, men det är så vackert. Dessutom älskar hundarna mycket snö.

 

  Carita ringde och talade om att Tora hade ont i en tass. Gick in med linement till dem. Skickade Roland till Konsum för att köpa magnecyl. Det hade de inte. Hoppas det blir bättre snart.

 

  Åsa ringde och berättade att hon skulle komma med bussen 15.30 till Tärnsjö. Allt var bra med henne och Bambina.

 

  Var inne hos Carita och Roland på mat och fika. När jag satt och drack kaffe, så kom Åsa och Bambina på vägen gående. Gick ut till dem så de kom in.

 

  Hundarna blev jätte glada när de kom. Flingan hade nog saknat Bambina. Det är vad jag tror. Kul hade de iallafall. Rastade dem innan vi gjorde ordning mat till dem.

 

  Även Åsa och jag var sugna på lite mat. Gjorde ordning kyckling mm. Sedan har vi tittat på tv en del. Det har varit både skidor och hästhoppning.

 

  Ska ta en liten promenad med alla hundarna, innan vi går och lägger oss för natten.

 

      HA EN TREVLIG BÖRJAN PÅ JULVECKAN MINA VÄNNER  

 

                

 

 

Av Laila Willén - 17 december 2011 00:00

 

        TREVLIG 4:DE ADVENT!   

 

        

Av Laila Willén - 16 december 2011 00:00

  Dagen började inte speciellt bra. Snöblandat regn är ju ingen höjdare. Nej, jag vill ha SNÖ. Tyvärr så rår jag inte på vädrets makter, som synd är.

 

  Åsa och jag rastade hundarna innan de fick mat. Sedan åt vi frukost, innan vi gjorde oss ordning för avfärd mot Kungsängen.  Det är inte bara en sak som ska göras på förmiddagarna. Rastade av hundarna igen, innan vi placerade ut dem. Meta och Flingan i hundrummet. Rutan, Kickan och Chippen i mitt sovrum och till sist Bambina i buren i bilen.

 

  Sedan bar det av mot Kungsängen till Lena och Gustav. Resan gick bra, fast det kom snöblandat regn hela tiden. Väl framme så rastade vi Bambina innan vi gick in.

 

  Så fort vi kom in, så började Risto fjäska och busa med Bambina. Det såg mycket bättre ut än gårdagen. Efter en stund försökte Åsa och Gustav att hjälpa dem på traven, men det gick inget vidare. De bestämde att de skulle åka till My och be om hjälp med parningen.

 

  Gustav började med maten, medans vi kärringar tittade på skidskytte. Det gick ganska så bra för de svenska tjejerna. Helena blev 3:a och det är ju inte så dåligt. Sedan åt vi och det var mycket gott. Gustav är en riktig hejare på matlaging. Efter maten så åkte Gustav och Åsa med Risto och Bambina till My.

 

  Lena och jag tog kaffe med dopp och hade en skön och trevlig pratstund. Det blev så lugnt när vi blev ensamma. Efter en stund tackade jag för mig.

 

  Åkte hemåt igen till mina hundar och Flingan. Handlade efter vägen, så jag skulle slippa det senare under dagen. När jag kom hem var det lugnt och tyst. Alla fem hundarna sov.

 

  Rastade dem på en gång, så det inte skulle hända någon olycka på golvet. Man vet aldrig. De var jätte glada och nöjda. Efter en stund gjorde jag ordning mat till dem. De var jätte duktiga alla fem. Ingen lämnade någon mat, och alla gick och lade sig för att vila på maten. Duktiga hundar.

 

  Åsa ringde från My. Gustav hade åkt hem med Risto, men Åsa var kvar med Bambina. Det hade gått så där. De fick hålla ihop dem, för han fastnade inte. Det är ju inte nödvändig, men de skulle försöka imorgon igen. Hoppas de lyckas bättre då. Håller tummarna.

 

  Kicki kom in på kaffe, när hon såg att jag var ensam hemma. Vi hade en pratstund angående gårdage. Hon förstod att vi blev arga, men har så svårt att fatta varför. Nog om detta, för det är överstökat nu.

 

  Har tittat en hel del på TV under kvällen. Hundarna och jag har haft en jätte skön kväll tillsammans.

 

  Nu ska jag ta och gå en promenad med hundarna. Sedan ska det bli skönt att få lägga sig och förhoppningsvis få sova.

 

        HA EN SKÖN LÖRDAG OCH VAR RÄDD OM VARANDRA  

 

  

          Kickan och Rutan gillar verkligen varandra.  

Ovido - Quiz & Flashcards