La Will´s Kennel

Alla inlägg under december 2011

Av Laila Willén - 9 december 2011 23:30

  När jag gick upp, var det vitt och fint. Det hade snöat en hel del under natten. Gick ut och skottade, så man kommer in ordentligt. Efter en liten stund, så började det att regna. Blir inte klok på det här vädret. Det är ju för f´n december, och snart JUL.

 

  Släppte ut hundarna, så de fick rasta av sig innan de fick mat. Skönt med inhängnad tomt. De gick och lade sig som vanligt efter maten i min säng.

 

  Kicki kom in på förmiddags kaffe. Hon gillar inte heller det här vädret. Eftersom jag är mycket bättre idag, så funderar vi på om vi ska åka till Östervåla i morgon och handla. Får se hur jag mår, för än så är jag inte riktigt bra.

 

  Tittade på Skidskytte samt backhoppning under dagen. Det går inte riktigt så bra för svenskarna. Det kommer att bli bättre.

 

  Carita ringde och bjöd in mig på kaffe med dopp. Var riktigt skönt att få komma hemifrån en liten stund. Känner mig ganska så bra. Carita tyckte jag skulle undersöka orsaken till detta, eftersom jag har haft det flera gånger nu. Får ta upp det med Elisabeth när jag kommer till henne nästa gång.

 

  Tittade på TV under kvällen. Idol var inte något speciellt, för det var redan klart vem som skulle vinna. Amanda hade varit juryns  favorit hela tiden. Visserligen är hon bra, men jag gillar inga diva later.

 

  Ska ta en liten sväng med hundarna om en liten stund. Hoppas bara det inte har blivit halt. Det ska bli skönt att röra på sig.

 

            HA EN JÄTTE SKÖN LÖRDAG, MINA VÄNNER  

 

 

Meta gillar inte när det är blött. Hon har blivit "whippa" 

 

  

Chippen gillar att busa i snön.

 

  

Kickan är en liten "Ferdinand"

 

  

Rutan älskar att springa och busa i snön.

 

Visst är mina hundar fina? De är så kloka och snälla när jag är dålig.  

 

 

    

 

 

Av Laila Willén - 8 december 2011 23:22

                            


  Vaknade till en underbar dag. Snö och några grader kallt. Det var perfekt för mig. Tyvärr så blev det ingen promenad för hundarna, för fortfarande mår jag inte så bra. Det snurrar och jag får hålla i mig när jag går. Hoppas det snart är över. Det brukar ta ca. en vecka innan det blir bra, så det är bara att vänta.

 

  Hundarna är så snälla, bara de får vara ute och springa på baksidan. Tur man har snälla hundar. Sedan fick de mat och gick till vila i min säng. De får inte frångå sina vanor.

 

  Kicki kom in på kaffe innan hon gick och handlade åt mig och sig själv. Jag tycker det är så tråkigt, att bar vara inne hela tiden. Vill ut och promenera med mina hundar. Man säger: Väntar man på något gott, väntar man aldrig för länge. Vet inte om jag håller med. Är ganska otålig för tillfället.

 

  Roland tog min bil och åkte och köpte ägg till mig. Min bil blir så glad när den får bli varm med jämna mellanrum.

 

  Som vanligt har jag liggat framför TV:n. Hundarna gillar när jag ligger på rumssoffan, för de ligger nästan på mig då. Alla fyra. Det blir lite trångt, men det gör inget.

 

  Ska snart släppa ut mina gulliga hundar, så de får både rasta av sig och springa en stund. Sedan ska vi gå och lägga oss. Det är mycket skönare att ligga ner, även om jag inte sover. Snurrar mindre då.

 

     HA EN UNDERBAR FREDAG OCH VAR RÄDD OM VARANDRA  

 

                 

                  Alltid lika trevligt med ljus i mitt hus.   

Av Laila Willén - 8 december 2011 08:57

                              EKSTRÖMS KYLDA DESSERTER  

 

  Nu har EKSTRÖMS kommit med 3 kylda desserter. TOPPEN! Jag har sökt att bli testpilot på dessa 3 kylda desserter på: testpilot@smartson.se Hoppas verkligen att jag får bli det.

Tänk vad mycket enklare det ska bli att ha efterrätter nu. SKÖNT!

Prova Ni också mina vänner. 

Ha en bra dag och var rädda om er. Kram   


http://www.youtube.com/watch?v=V7yjJakrAzM

Av Laila Willén - 7 december 2011 23:19

  Äntligen kom snön i natt. Det var vitt och fint när jag gick upp. Släppte ut hundarna på baksidan, för att de slulle rasta av sig. Gissa om det blev fart. Alla mina hundar älskar snön. Gick in och gjorde ordning mat till dem, medans de sprang och lekte med varandra. När de kom in fick de vila en stund innan maten. Kokade kaffe och lade mig på soffan framför TV:n. Har fortfarande yrsel, så jag inte törs gå ut.


 Ringde Åsa angående svaret hon fått på sin blogg. Blir inte klok på människor som bara vill bråka. Annars vad det bara bra med dem alla. Skönt! Hoppas vi snart kan ses, för jag saknar henne otroligt mycket. Skulle vara roligt om de kom och hälsade på hos mig. Vi får se.


  När de ätit så gick de in i min säng som vanligt och lade sig. Alla fyra. Själv låg jag på soffan i rummet i stort sett hela dagen.


  Åsa W. ringde och berättade att hon skulle komma och hälsa på. Hon kommer troligen på tisdag till Östervåla, så jag får hämta henne där. Sedan ska vi åka bort tillsammans senare under veckan. Hoppas bara hundarna kommer överens. De har ju gjort det förut, så det ska väl gå bra. Chippen har ju inte träffa dem, men han är så snäll min kille.


  Har inte gjort någon nytta alls under dagen, för jag mår fortfarande inte särskilt bra. Har bara slötittat på TV:n och myst med hundarna. Tyvärr så blir det ingen promenad, men de får ta en sväng på baksidan. Det har de säker inget emot alls.


         HA EN UNDERBAR TORSDAG OCH HA DET SÅ BRA  


  

     Så här mycket snö var det förra vintern. Rutan tittar in i köket.

             Gissa om hundarna trivdes, de älskade det.   

Av Laila Willén - 6 december 2011 23:29

  Vaknade med världens yrsel. Tog blodtrycket. Det var lågt, men inte så lågt så att jag ska ha yrsel. Har troligen fått inflammation på balansnerven igen. Fy f´n vad jobbigt. Får avvakta dagen och se vad som händer.

 

  Släppte ut hundarna på baksidan, så de fick springa och rasta sig själva. Tur att jag har så underbart förstående hundar. Gav dem mat, sedan in i min säng för att sova. Själv tog jag frukost och lade mig framför TV:n. Är inte så trevligt att vara uppe och behöva gå och hålla i sig.

 

  Kicki kom in och hämtade pengar, för hon skulle gå och handla. Jätte snällt. Vi fikade när hon kom tillbaka, för hon hade köp kaffebröd som jag bad henne. Sedan tog hon min köksmatta som Rutan spytt på och gick till tvättstugan och tvättade den. Tur man har snälla grannar.

 

  Har legat framför TV:n hela dagen och kvällen, förutom när jag har släppt ut hundarna på baksidan samt värmt mat till mig själv. Har även givit mina gulliga hundar mat förstås. Det är inte alls roligt att må så här. Snurrar även när jag ligger.

 

      HOPPAS NI FÅR EN TREVLIG ONSDAG, MINA VÄNNER  

 

  

Vacker blomma! Vet inte vad den heter, för jag fick den för många år sedan. Det är första gången den blommar 

Av Laila Willén - 5 december 2011 22:59

  Skönt att det blivit lite kallare, så det inte är så blött. Nu fattas bara lite snö. Hoppas det kommer snart. Visserligen är den inte roligt att skotta, men det är fint och trevligt att vara ute och promenera i snön.  Hundarna älskar det.

 

  Hundarna och jag tog en promenad tidigt på morgonen. Det var friskt och skönt. Sedan blev det frukost till mig och mat till mina gullungar.

 

  Ringde Vårdcentralen i Skutskär. De skulle ringa upp lite senare. Efter en stund ringde de. Jag beställde mediciner och ett nytt besök hos min läkare. Toppen trevliga och rara på denna VC. Byter aldrig läkare så länge Elisabeth jobbar.

 

  Kicki kom in och vi registrerade henne på Handelsbanken med internet tjänster. Skönt för henne nu när det är gjort. Vi fikade och hade en trevlig pratstund.

 

  Har tittat på TV under kvällen. Det var inte mycket att se, men vad gör man. Ska försöka ta en liten sväng med hundarna, innan jag går till sängs. Har ganska så ont i mitt högra ben och arm, men det blir inte bättre att bara vara still. Hoppas det snart blir bra.

 

       HA EN TREVLIG TISDAG OCH VAR RÄDD OM VARANDRA   

Av Laila Willén - 4 december 2011 23:05

  Blir inte klok på det här vädret. Frost på nätterna och regn på dagarna. Hela världen verkar vara upp och ned. Det blev ingen promenad på morgonen, för det var för halt.

 

  Kokade kaffe till mig och gjorde frukost till mina hundar. Sedan de ätit gick de och lade sig i min säng. De vill inte sova på maten någon annanstans, även fast de har ett eget rum.

 

  Tittade på TV en hel del under dagen. Det var både skidskytte och längdskidor. Vi har mycket duktiga skidskyttar och längdskid-åkare i vårt land. Hoppas det kommer att gå bra för dem under vintern.

 

  Var inne till Carita och Roland på eftermiddagskaffe. Skönt att se Carita bättre dag för dag. Hoppas det dröjer länge tills nästa gång hon måste åka iväg till Akademiska. Tycker synd om henne, men hon har varit duktig och slutat röka för flera månader sedan.

 

  Gick ut en liten promenad med hundarna framåt kvällen. Det hade redan fryst på och blivit halt. Hoppas det kommer lite snö och håller sig på minus nu. Delvis blir det inte halt och sedan blir det renare. Nu är ju hundarna svarta om tassarna så fort de går ut.

 

  Kicki kom in en stund på kvällen. Vi fikade och pratade samt tittade lite på TV. Hon tycker det var jätte jobbigt att gå i halkan med sin hund. Håller med henne att det är besvärligt. Man får gå försiktigt.

 

  Ska ta och släppa ut hundarna på baksidan för en sista kiss. Sedan har jag tänkt vi ska gå och lägga oss. Själv tänker jag läsa en bra bok innan jag somnar.

 

             HA EN BRA BÖRJAN PÅ DEN NYA VECKAN   

 

        

               La Will´s Britannia "Britta" på banan i Järbo.

               Mamma till Kickan, Cruella Chippen och Zingo.

 

 

Av Laila Willén - 3 december 2011 22:23

  Blir galen på det här. Frost under natten sedan regn på dagen. Fryser det på nu, så blir det isgator. Tyvärr så blev det ingen promenad på morgonen. Har fortfarande mycket ont, så jag kan inte gå längre sträcker.

 

  Roland var snäll och körde bort min bil till parkeringen med motorvärmare. Skönt att ha en varm bil att sätta sig i. Har både kupevärmare och motorvärmare på.

 

  Monica kom in och pratade. Var glad för hon hade jobb ända fram till jul på Garveriet. Hon ville ha skjuts till affären för att handla. Vi gick bort till min bil. Den var varm och skön. Vi åkte ner till macken för att handla mat. Som vanligt handlade hon åt mig också. Hon är otroligt snäll. Stannade till vid ICA och handlade lite. Hon är så väldigt tacksam när man gör något för henne. Mycket trevlig och rar är hon dessutom. Kanske lite för snäll bara.

 

  Bakade en sockerkaka med glasyr på. Sådan glasyr som ska krackelera i ugnen. Toppen gott!

 

  Carita ringde och bjöd in mig på mat. Tog med mig kakan som jag hade bakat och gick in till henne och Roland. Blev bjuden på lax mm. Det var mycket gott. Sedan fikade vi och tittade på Skidskytte.

 

  Kicki kom in och hämta lite tidningar. Hon hade inget att läsa, så då fick hon mina gamla tidningar.

 

  Har tittat på TV under kvällen. Nu har jag tänkt att jag ska ta en liten tur med mina tjejer och killen min. Måste försöka att komma igång igen. De liksom jag behöver röra på sig. Sedan blir det natti natti för mig och gänget.

 

           HA EN MYSIG OCH TREVLIG 2:A ADVENT!  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards