La Will´s Kennel

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Laila Willén - 4 mars 2013 23:48


  Idag mår jag inget vidare. Har ont i hela kroppen, både leder och muskler. Kärringen är för gammal för att vara i ett ridhus en hel dag. Dragit, kallt och rått. Men skam den som ger sig. Rutan har vilat med mig nästan hela dagen. Roland var snäll och tog med henne på en långpromenad när han gick ut med Chippen. De blev jätte glad att se varandra igen. Imorgon kommer Chippen hem igen, så då blir det lek och bus igen. Skönt!

 

  Hundutställningen gick bra för min underbara hund. Emmaline´s DJ Ruter Dam. En god vän till mig, Sören Ax var snäll och visade henne. Hon skötte sig fantastiskt bra, när jag hade gått och gömt mig på övervåningen. Dessutom fick hon mycket fin kritik, tycker jag. Alla tyckte hon var så trevlig, snäll och vacker. Fick jätte mycket beröm för henne. Var  en stolt hundägare. Självklart är hon bäst i hela världen.


Bedömningsutlåtande:

3,5 år feminim tik. Korrekt bett. Något högt ansatta öron. Något ljusa ögon. Bra rygg. Bra vinklar runt om. Något platta tassar. Bra päls. Bra temprament.

Väl presenterad.


Klass: Vuxen

Placering: 3

HP: Ja

BT: 4

Domare: Matthias Hessel


Ha en underbar och trevlig tisdag. Var också rädda om varandra. Kram   


 

   Visst är Rutan gullig när jag ropar på henne?   

                 Hon lyssnar iallafall!  

     Inte alla hundar som lyssnar på sin matte. 


Ovido - Quiz & Flashcards