La Will´s Kennel

Alla inlägg under februari 2011

Av Laila Willén - 13 februari 2011 11:04

Gårdagen var ganska jobbig igen med snöskottning.

Fortsätter det så här måste jag ringa efter hjälp.  Visserligen är det bara mitten av februari, men jag vill att det slutar komma vitt uppifrån. Tyvärr så räknas inte min vilja.   

 

Idag ska jag baka lite matbröd. Tycker att det är mycket godare med hembakat. Är ganska så less på köpebröd.

 

Dessutom behöver hundarna ut på en lång lång promenad. Får se hur långt jag orkar gå med dem.

 

Nej nu ska jag gå och baka. Mors!    

Av Laila Willén - 11 februari 2011 23:45

  Idag har det varit solsken och varmt. Tyvärr så har jag skottat snö nästan hela dagen, för det snöade hela natten. Vet snart inte vart jag ska göra av all snö. Ser snart inte ut genom kök- och storarumsfönstret.

 

Rutan och Kickan stor trivs när det är så här mycket snö. De gömmer sig under snön, så jag hittar dem inte. Gissa om folk som går förbi tycker de är häftiga. 

 

  

Rutan undrar om det är någon inne.

  

Livet är toppen tycker Rutan.

  

Kickan har gjort rundbana runt tomten.

  

Här finns det inte plats för någon mer. SOV GOTT!    

 

 

Av Laila Willén - 10 februari 2011 22:27

   Ger mig själv en ros ikväll. Egotrippad som jag är "hahahaa", så tycker jag är värd den. Har skottat snö hela eftermiddagen, så nu har jag ganska ont i både axlar och armar.

 

Hundarna var med mig hela tiden. Whipparna är helt galna. De dyker i snödrivorna och har jätte roligt. Greyarna gick in, men wipparna älskar snön. Även den gamla Millan som är 12 år.

 

Igår fick jag en jätte fin bukett med lila tulpaner av min granne Carita. Gulligt tycker jag.

 

Nu är det dags för lite kaffe innan jag går ut sista vändan.  Hoppas vi får en fin helg med mycket sol och värma.

 

                                        

Av Laila Willén - 9 februari 2011 23:43

  När kommer våren?

 

När jag gick upp imorse, så var det minst 15 cm. snö. Dessutom ska det snöa imorgon igen, enligt väderleksrapporten. Är ganska "less" på den här vintern.

 

Hundarna tycker det är kul med mycket snö. Rutan och Kickan de springer som två små "tokar" på baksidan. Har svårt att få in dem. Folk tror att whippar fryser, det är möjligt, men inte mina tjejer.

 

Nu ska jag rasta av mina tjejer, för jag är trött. Har inte sovit mycket den här veckan. Är trött i både kropp och själ. Har haft för mycket att tänka och fundera på.

 

Natti natti alla mina vänner!           

Av Laila Willén - 7 februari 2011 05:50

  Natten har varit lång och ledsam.

 Mina tankar är hos min vän Theres och hennes barn. Finner inte ord vad jag känner. Strax efter klockan sex igår kväll så brann hennes hus upp i Skutskär. Hon lyckade rädda barnen och sig själv som tur var. Dessvärre så blev hundarna kvar i huset. Har själv varit med om att mitt hem har brunnit upp, så jag vet hur det känns. Hoppas av hela mitt hjärta att det löser sig på bästa sätt. Jag tycker det är tur att hon och barnen har Peter som stöd.

 

Har inte så mycket kvar i mitt huvud, för jag har inte kunnat sova efter den inträffade händelse.

 

    Tusen kramar går till THERES OCH BARNEN    

Av Laila Willén - 6 februari 2011 21:56

  Idag har jag inte gjort mycket. Har bara haft en trevlig dag med mina hundar. Var ute i skogen på promenad. Trodde jag kunde släppa dem, men tyvärr sprang det flera hundar lösa. Vi får försöka imorgon igen. Någon gång ska jag väl ha tur.

 

Imorgon ska jag prata med ridhuset, om jag får släppa hundarna där. Man kan ju alltid hoppas.

 

Nu ska jag titta lite på TV innan jag kryper ner i sängen med en bra bok.

Av Laila Willén - 5 februari 2011 23:15

  Dagen börja som vanligt, med rastning och mat till hundarna.

 

På förmiddagen sedan gjorde jag kålpudding.  Gott, gott!

Dessutom bakade jag en kaka till eftermiddagskaffe. Som sagt, bantningen går trögt.

 

På kvällen var det melodifestival. Ingen låt som var speciellt bra. Hoppas på bättre nästa lördag.   

Av Laila Willén - 4 februari 2011 19:07

Idag har jag bara vilat, så hundarna har inte varit på promenad. Fortfarande ont i hela kroppen. Blir säkert bättre till imorgon. Bara det inte snöar som idag. Är ganska "less" på snö just nu.

 

Här är bilder på mina små   när de är ute på tomten.

 

   V     

Ovido - Quiz & Flashcards