La Will´s Kennel

Alla inlägg under oktober 2012

Av Laila Willén - 11 oktober 2012 21:48

  Carina och jag har varit på överviktsgruppen idag. Mycket intressant, för idag var läkaren där och hade en väldigt bra föreläsning. Hoppas bara jag orkar fullfölja detta, för jag är i stort behova av att gå ner i vikt. Mina leder håller inte längre. Sedan hade vi fruktstund innan vi tog stavarna och gick på en promenad. Skönt!

 

Ha en trevlig fredag och var rädd om varandra. Kram  

 

        

Av Laila Willén - 10 oktober 2012 23:14

  Har inget att skriva om, för jag har för mycket att funderna på för tillfället. Ibland undrar jag vart vi är på väg, när vissa människor beter sig som "idioter" och inte kan stå för vad de gör. Nej, jag återkommer på min blogg när jag har kommit tillrätta med det inträffade.

 

Ha det så bra MINA VÄNNER och var rädd om er, för livet är inte speciellt långt. Kramar i massor  

 

       

Av Laila Willén - 9 oktober 2012 23:03

  Dagen började med kaffe inomhus, för som vanligt så regnade det. Hundarna blev sura och gick och lade sig igen efter sedan jag rastat dem.

 

Gick in till Carin och tvättade en maskin. Det var nämnligen ketchup på kläderna. Igår när jag öppnade kylskåpet, så ramlade ketchupflaskan ut och sprack. Ketchup högt och lågt. Fy f´n!

 

Har inte gjort något speciellt under dagen. Har nämnligen fått reda på en del tråkigheter igen. Blir inte klok på vissa människor. Men idag så har jag insett att vissa är mytomaner. Hårda ord, men rena rama sanningen. Den här historien kommer att sluta med katastrof, och det rör mig inte i ryggen längre. Släkter är värst!

 

Ska ta en promenad med hundarna nu, för det regnar inte för tillfället. Varken de eller jag gillar regnet.

 

Ha en underbar onsdag och var rädd om er. Kram  

 

      

Av Laila Willén - 7 oktober 2012 22:02

  Har haft en underbar dag med mina hundar. Vi har inte gjort något speciellt, mer än varit ute mycket.

 

Imorgon kommer Marie, Kenneth och Meta på besök. Det är alltid lika roligt när de kommer. Meta är så jätte glad och gullig, så man blir på bra humör om man inte var det innan.

 

Har tittat på TV under kvällen. Tittade på Moraeus med mera. Där var Moa Lignell med. Hon är otroligt duktig och sjunger jätte bra. Hoppas det kommer att gå bra för henne i framtiden.

 

Snart är det dags att rasta av hundarna för natten. Tyvärr så regnar det, så jag får passa på när det håller upp. Ska lägga mig i skaplig tid för att läsa innan jag ska sova.

 

Ha en bra början på en ny vecka, mina vänner. Var rädd om er! Kram  

 

    

 

 

 

Av Laila Willén - 7 oktober 2012 10:39

  Vaknade till en underbar dag. Tidigt på morgonen tog jag en långpromenad med hundarna. Först ville de inte gå ut så tidigt (kl. 6.10), men efter ett tag så gick det bra. Vi var ute och luffade i skogen i över 1 tim. och hade en underbar början på dagen. När vi kom hem igen, så lade de sig och sov igen. De har nyss vaknat, så jag har fått suttit ute och druckit mitt morgonkaffe i lugn och ro. Toppen skönt!

 

Varför jag inte skrev på min blogg igår, har sin orsak. Jag var så vansinnigt arg, så det går inte att beskriva. Man säger att släkten är värst, och det håller jag med om. Har lugnat ner mig nu, men det är uppror inom mig. Det jag fick kännedom om, var så fruktansvärt så det går inte att beskriva. Begriper inte varför man ska ljuga för att slingra sig när man har handlat fel. Men vissa är bara sådana. Alla gör vi fel för ingen är felfri. Om man erkänner sina fel och brister, så blir livet mycket lättare att leva. Nej, nu ska jag ha en trevlig dag med mina hundar.

 

Hörs senare under dagen. Kram på er mina VÄNNER och var rädd om er och andra. Livet är så kort, så därför bör vi vara snälla och rädda om oss själva och andra.       

 

               

Av Laila Willén - 5 oktober 2012 23:21

  Det känns inte alls så trevligt att gå ut tidigt på morgonen längre. Alldeles för grått och kallt. Visserligen vänjer man sig efter ett tag, men hundarna vill inte heller gå ut.

 

Dagen har varit nästan som vanligt. Har börjat vandra på mitt gåband, för nu gäller det att träna. Ska jag gå ner i vikt, så är det bara att stå i. Ni får hålla tummarna för mig att det fungerar.

 

Har varit inne hos Carita och Roland på mat och fika. Tyvärr så hade jag bakat en sockerkaka med äpplen i som vi hade till fikat. Men nu är det slut på kaffebröd för min del. Ska försöka att vara nyttig, så det visar sig på vågen.

 

Hämtade en del saker som Monica hade glömt i lägenheten som hon flyttade ifrån. Har de sakerna inne hos mig nu, tills hon kommer och hämtar det. Visserligen kanske det dröjer ett tag, men de ligger ju inte i sjön. Hon kommer så fort hon är ledig från jobbet.

 

Var inne hos Carin och pratade om våra viktproblem. Vi är helt överens om att kämpa på. Det är mycket lättare när man är två.

 

Har tittat på X-Factor ikväll. Det kommer att bli intressant att se utgången av det. Finns flera bra kommande artister.

 

Snart ska jag rasta av mina hundar för sista gången idag. Tänkte lägga mig i skaplig tid och läsa lite.

 

Ha en fantastisk lördag och var rädd om er. Kramizar   

 

            

 

Av Laila Willén - 4 oktober 2012 23:45

  Vakna till grått och trist väder. Tycks inte bli någon mer sol, utan snart är väl snön här. Åt frukost tidigt, för Carin och jag skulle åka vid 8-tiden.

 

Rastade av hundarna och gjorde ordning för dem. De fattade inte varför de var tvungen att gå upp så tidigt. Mina hundar är väldigt morgontrötta nämnligen.

 

Carin och jag åkte och lämnade Rulle till Camilla sedan åkte vi till Östervåla VC. Betalade och gick till konferansrummet. Det var sex damer med oss som kom idag. Två som var på semester, och kommer nästa vecka. Mia (Arbetsterapeut) och Berit (Undersköterska) tog emot oss med öppna armar. Vi hade bara information och diskutioner om vad våra mål med gruppen var. Sedan blev vi mätta och vägda. Det verkar bli mycket bra efter vad vi fick reda på. Blev även bjudna på frukt för det var första gången. Tyckte även att det var trevliga damen förutom en. Men det ska väl alltid vara en gnällspik med. Tror personligen inte att hon kommer att fullfölja. Men det återstår att se.

 

Micke från bostadsbolaget kom och tätade min ballkongdörr samt ett borrhål i karmen bredvid dörren. Dessutom kollade han min frys. Den håller inte tätt, så han skulle beställa en ny imorgon åt mig. Skönt, för den kommer säkert inte att dra lika mycket ström som denna.

 

Har städat av lite på eftermiddagen. Ska försöka att sy några gardiner i morgon, för jag vill ha långa gardiner nu till vintern. Det blir varmare med långgardiner.

 

Har tittat på TV under kvällen. Snart är det dags att rasta av hundarna innan det är sängdags. De är inte pigga på att gå ut, för det är så grått och dimmigt.

 

Ha en trevlig fredag och var rädd om varandra. Kram   

 

   

Av Laila Willén - 3 oktober 2012 23:21

  Fortfarande tråkigt väder. Ger mig den på att snart är snön här. Hundarna liksom jag är så trött på detta tråkiga väder, så vi vill gå i ide.

 

I morgon så börjar jag och min granne Carin i Övervikstsgruppen på Östervåla Vårdcentral. Det kommer att hålla på i 20 veckor. Det ska bli intressant, för jag måste gå ner i vikt. Mina ben håller inte längre, så vi får se hur det blir framöver. Hoppas att jag kan gå ner i vikt till nästa sommar, så jag kan vara ute och gå utan att få värk över allt.

 

Har tittat på TV under kvällen, så nu är det dags att rasta av hundarna en sista gång. Sedan ska jag krypa ner i sängen och läsa lite innan jag släcker lampar.

 

Ha en underbar torsdag och var rädd om varandra. Kramizar  

 

Här kommer en bild på whipparna när de var fyra här hemma. Nu bor Cruella i Nyköping hos en underbar familj, som har två whippar som är äldre än henne. Kickan är hemma hos Madeleine i Karlholm igen. Det troliga är att de behåller henne, för nu tycks det gå bra. Men visst var de söta alla fyra när de låg och sov framför TV på kvällarna.

 

 

           RUTAN, CRUELLA, KICKAN OCH CHIPPEN  

                      UNDERBARA HUNDAR  

 

Ovido - Quiz & Flashcards