La Will´s Kennel

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Laila Willén - 31 maj 2011 23:57

  Otroligt varmt, fast en hemsk blåst. Tycker det har varit alldeles för mycket blåst den sista tiden. Vad är det som händer.

 

  Har storstädat hela lägenheten. Dammsugit samt torkat golven 2 ggr. Nu hoppas jag att alla hundhår är bort. Minna fällde otroligt mycket. Meta ramlade bara några enstaka hår på. Det brukar bli bra efter man badat dem.

 

  Pratade med Ingela Jensander i telefon idag. Det var trevligt att prata med henne. Hon hade skickat paket till mig, som har hamnat någon annanstans. Vi får undersöka vart det kan ha tagit vägen. Hoppas bara det kommer till rätta. Viktigt innehåll för mig.

 

  Hundarna har legat ute, fast det har blåst. På eftermiddagen låg alla whipparna ner medans greyhounden gick omkring ute i trädgården. Tro det eller ej, med grannes dumma katt hoppade in till hundarna. Gissa om jag fick fart. Sparkade undan katten, så han fick leva vidare. Hur dum får man vara egentligen? Man får inte sparka djur, men det var enda sättet att få bort katten fort innan den blev dödad. Har kollat katten och den fick inga skader. Hoppas bara han lärde sig att här får man inte vara. Just den här katten har varit här flera gånger, och jag har jagat bort den. Tydligen har det inte gett resultat. Hoppas han lärde sig idag att det är förbjuden mark.  

 

  Ska gå en ganska så lång promenad om en liten stund.

 

  I morgon åker jag med hundarna till Västerås där vi hämtar upp Markus. Sedan kör vi till Strömsholm Djursjukhus. Både Minna och Meta ska lämna blod samt vacc.

 

  Ha en bra dag i morgon och var rädda om varandra, för livet är så kort. Kram  

Ovido - Quiz & Flashcards