La Will´s Kennel

Alla inlägg under januari 2013

Av Laila Willén - 15 januari 2013 23:45

  Det bara snöar och snöar. Det är på god väg att bli som det var för 2 år sedan.



Rutan tittar in i köket för och se om jag är där. Ganska så mycket snö, eller hur? Visserligen gillade hundarna detta, de sprang och hade jätte roligt i snön. Ibland såg man dem inte, för de var under snön. Rutan älskar att vara ute i snön.  


Har inte gjort något speciellt under dagen. Var bara uppe till Coop och handlade lite. Sedan bjöd jag Christina på mat.


Under kvällen har jag tittat på TV, så nu är det dags att ta en liten promenad. 


Ha en bra och trevlig onsdag, mina vänner. Glöm inte att vara rädd om varandra. Kram  


             



Av Laila Willén - 14 januari 2013 22:58

  I kväll har jag tittat på IDROTTSGALAN från Globen. Mycket trevligt program med underhållning och prisutdelningar. Helt fantastiskt vad mycket duktiga Idrottskvinnor och Idrottsmän vi har i detta lilla Sverige. I år var det en KVINNA som tog storslam. LISA NORDÉN! Först fick hon ta emot BRAGDGULDET. Sedan blev hon ÅRETS KVINNLIGA IDROTTARE, ÅRETS KVINNLIGA PRESTATION och sist men inte minst JERRINGPRISET. Det priset som Svenska folket röstar fram. Hon var bedårande och mycket trevlig. GRATTIS LISA!!! Hon har haft det mycket besvärligt med skade och allt, så det var jätte roligt att hon fick uppskattning.  


         


       En lycklig LISA med JERRINGPRISET    

Av Laila Willén - 13 januari 2013 21:23

  Nu börjar det bli kallare igen. Det vill varken hundarna eller jag ha. Vi vill ha sol och värme. Dessutom vill vi ha bort snön.


Har tittat på en massa skidsport idag igen. Gillar allt som har med skidor att göra.


På eftermiddagen blev jag bjuden på mat hos Christina. Kycklingfilé gryta med ris och grönsaker. Kaffe till efterrätt.


Har tittat på TV en stund nu, men måste försöka ta en promenad med hundarna. Det har blivit så kallt, så det är bäst att gå nu. Redan -13,1 grader.


Ha en trevlig början på en ny vecka, och var rädd om varandra. Kram    


           

Av Laila Willén - 13 januari 2013 00:37

         


           LÅT VARGARNA VARA I FRED!    

Av Laila Willén - 12 januari 2013 23:46

  Har haft en underbar dag med mina hundar. De har busat och sprungit som vettvillingar på baksidan. Mycket roligt att titta på dem. Själv har jag inte gjort något speciellt på hela dagen.


Tittat på TV har jag gjort rätt mycket, för det har varit mycket sport. Storslalom, skidskytte och sist men inte minst sprint på skidor för damer och herrar. Toppen att se på alla vintersporter.


På eftermiddagen kom Christina in och vi åt lite paj med grönsaker. Gott! Trevligt att ha sällskap vid maten.


Har tittat på TV under kvällen, så nu är det dags att ta en sväng med hundarna. Ska lägga mig i skaplig tid och läsa en bok.


Ha en bra söndag mina vänner, och var rädd om varandra. Livet är inte så långt, så slösa inte bort det. Kram  

             

Av Laila Willén - 11 januari 2013 23:45

      

                            KRAM     

Av Laila Willén - 10 januari 2013 23:36

  Dagen har varit lugn, fast det har kommit flera decimeter snö. Vill inte ha mera snö nu, utan vill att det blir lite varmare så snön smälter bort. Längtar efter våren med sol och värme.


Hundarna har haft det riktigt roligt ute i snön. Nu är det ju mjukt, så då går det att busa och ha kul. Både Rutan och Chippen älskar att vara ute i snön.


Christina var jätte snäll och skottade ut mig på baksidan. Bjöd in henne på kaffe och våfflor. Det var riktigt gott, så det så.


Har tittat på Peter Jöbacks Julkonsert. Den var fantastiskt bra. Han sjunger med sådan inlevelse, och berättar väldigt fint mellan sångerna. Är en stor beundrare av honom.


Har tittat på TV under kvällen. Ska rasta av hundarna en sista gång nu innan vi kryper till kojs. Tyvärr så får de rasta av sig på baksidan, för jag har ingen lust att skotta ut oss i kväll. Stora traktorn har nyligen varit här och lagt upp stora vallar på både fram- och baksidan.


Ha en bra fredag, mina vänner. Var rädd om varandra samt visa förståelse för varandra. Kramizar   


 

             POSEIDON I GÖTEBORG   

Längtar otroligt mycket efter denna underbara och trevliga staden. Absolut Sveriges framsida, men sin enorma öppenhet och värme.

Av Laila Willén - 9 januari 2013 23:25

 

      LA WILL´S CRAZY FROG "CHIPPEN"   


     EMMALINE´S DJ RUTER DAM "RUTAN"    


Mina vackra trevliga hundar. Vi har haft en underbar dag tillsammans som vanligt. De är så snälla och rara mot varandra och mot mig så klart.


Vi har inte gjort något extra på hela dagen. Visserligen hade vi främmande på kaffe, men det är ju inget ovanligt.


Har tittat på TV under kvällen, så nu är det dags att ta en sväng runt byn. Sen blir det sängen med en ny bok.


Ha en underbar torsdag och var rädd om varandra, för livet är inte så långt. Kram    


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards