La Will´s Kennel

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Laila Willén - 1 mars 2010 21:43

    Nu är OS slut, så man äntligen får något gjort här hemma. Det har varit ett väldigt bra OS för våra svenskar. Vi har  mycket duktiga idrottare i vårt lilla land. Nu är det bara och vänta tills nästa gång. Skönt att det är ett tag dit.

Till helgen är det Wasa loppet, och det får man inte missa. Heja Sverige!

 

Idag är det inte så kallt, men vad hjälper det. Är det inte kallt, så snöar det. Har kommit flera dm. nu på eftermiddagen. Ska det aldrig ta slut på snöandet? Hundarna   tycker det är roligt, men inte jag. Vill

ha sommar och sol.   

 

Nu när det är måndag, så har det blivit ett jä´la   liv där nere. De håller på att bygga om lokalerna till lägenheter. Man kan undra hur det blir. 

 

Idag är det den 1 mars, vilket är första dagen de får jaga  våra LO katter. Har så svårt att förstå varför vi inte kan vara rädd om vår svenska fauna. Det kommer en dag då vi som vill ha varg och lo kvar kommer att segra. Jägarna själva skjuter 5 ggr. så många hundar som varg, lo och järv

tillsammans. Jag undrar om vi ska gå ut och skjuta jägare nu? Eller bilar? Det är över 1000 hundar som styker med i trafiken. Detta gäller varje år.

 

Nu ska jag sätta mig och titta lite på   och ta mig en god kopp kaffe  innan jag går ut med hundarna  sista turen för idag.

 

Ovido - Quiz & Flashcards