La Will´s Kennel

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Laila Willén - 6 mars 2010 22:35

  Strålande solsken, fast -15 grader kl. 07.00 Tog en liten promenad med mina , det var friskt och skönt. Gav dem mat och tog en   själv. Sedan var det dags för tvättstugan. Har varit där nere hela dagen med undantag av    och  Måste tvätta alla kläder utom ytterkläderna. Som tur är så har ytterkläderna hängt i klädkammaren. Allt som låg i byrån samt allt som hängde i garderoberna måste tvättas. En del får jag lämna på kemtvätt. Gissa om jag gilla att tvätta. Fy f´n vad jobbigt det är. Det ska bli skönt när allt är tvättat, struket och blivit upp hängt i garderoberna. Resterande ska läggas i skåpen. Även alla lakarn, handdukar, dukar mm. ska tvättas, för linneskåpet satt ihop med garderoberna. Har med andra ord flera dagar jobb i tvättstugan kvar.

 

Under hela dagen, har mina kära grannar Marie och Kenneth rastat   . Inte nog med det, de har bjudit på mat också. Hade jag inte dem skulle det ta dubbelt så lång tid. Tack Marie och Kenneth för er hjälp.

 

Nu ikväll ska    och jag mysa en stund framför   i soffan. Sedan blir det en liten kvällspromenad innan det är dags att krypa ner i sängen och   

Ovido - Quiz & Flashcards