La Will´s Kennel

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

HUNDKAPP, VÄSTERÅS!

Av Laila Willén - 22 maj 2011 23:45

  Idag har det varit fint väder, fast lite för mycket blåst.

 

  Började packa bilen. Roland kom och hjälpte till. Han är jätte snäll. Dessutom ska han gå ut med 3 av mina hundar när jag är i Västerås. 

 

  Carita och Roland ska på barndop på eftermiddag. Caritas barnbarnsbarn ska döpas. Dessutom gifter sig föräldrarna innan dopet.

 

  Kl. 10.00 gick färden mot Västerås. Rutan och Kickan var med bland all packning. TV, matsalsbord med stolar, datorbord, blommor mm. Allt skulle till Markus och Alina.

 

  Markus och Alina samt Max kom ner och bar upp allt. Bilen blev väldigt lätt. Sedan bar färden av till Hälla.

 

  Hundarna blev rastade av Markus och Alina, sedan gick vi och fikade. Det var trevligt där nere på banan. DJ Vargtass blev 2:a, DJ Kristina Kanel blev 3:a och DJ Black Jack blev 1:a. Duktiga syskon Rutan har. Efter tävlingen körde Leif Rutan. Det gick jätte bra, tyckte jag. Åsa tyckte att hon hade ett fint steg. Markus, Alina och Max tyckte det var roligt med hundkapp.

 

  Åsa tog med lite saker till Malin, Emma, Jesper och Jennie.

 

  Åkte sedan hem till Ann på fika. Max stannade hemma när vi åkte. Tog med en dubbelsäng som Markus och Alina fick. Till affären där de storhandlade nu när de fick skjuts. Väl hemma hos Markus och Alina, så chippade jag deras katt. Den är jätte gullig. Markus fick en massa jobb att skruva ihop alla möbler. Det blir säkert bra när det är klart.

 

  Åkte hem efter en lång dag. Michel hade ringt såg jag. Mobilen hade jag glömt kvar i bilen. Ringde upp han. Vi pratade jätte länge. Han skulle ringa senare. När jag kom hem gjorde jag ordning för hundarna. Rastade dem och gav dem mat.

 

  Satte mig sedan framför TV:n och åt lite mat själv. Efter ett tag ringde Michel igen. Vi pratade om allt möjligt en bra stund. Trevligt att prata med sonen när han är på bra humör. Saknar han med familj, men de har aldrig tid. Både han och Carina jobbar jämt.

 

  Dags att ta en liten sväng med hundarna. Lovar att jag sover gott inatt. Är jätte trött. Suss gott!   

 
 
åsa/Leif

åsa/Leif

23 maj 2011 15:26

Kul att ses Laila..men som du vet så är det ett sjuhelsikes jobb att få ihop tävlndet och jobbandet och att umgås..Rutan såg kalasfin ut..blank och fin i pälsen..gick jättefint på banan..Poggys lilljänta är pappa upp idagen..
Hoppas få se mer av er på banan..tusen tack för Back on Track vantar!
Krya på dig..fast jag tyckte nog att du såg pigg ut!

http://emmalines.bloggplatsen.se

 
Laila

Laila

23 maj 2011 16:11

Det var jätte kul att vara på banan igen. Jag är så stolt över min Rutan. Hon är en riktig gullunge, som dessutom kan springa på banan. Nu ska jag köra licens med det snaraste. Kickan kan jag nog köra till helgen, så troligen kommer jag ner då. Ha det så bra. Syskonen var grymt bra igår. Imponerande! Kram
PS. Det var roligt att träffas igen efter en lång vinter. Har saknat er. DS

http://lawills.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laila Willén - 1 april 2021 18:39

  Har tänk att börja blogga igen efter många år. Kommer att va aktiv någon gång per vecka till att börja med. Som läget är idag så kommer jag att para min fina tik som kallas Didi och är Yorkshireterrier. Det ska bli jätte roligt igen och ha valp...

Av Laila Willén - 24 januari 2015 00:47


Hej igen!   Det var över 1 år sedan jag var här inne och skrev. Har funderat på om jag ska börja skriva igen. Får se vad som händer. Idag är jag inte på så gott humör, för alla vargar som får sätta livet till. Jägarna i skogen är inte så trevli...

Av Laila Willén - 23 december 2013 13:33


       ÖNSKAR ALLA EN RIKTIGT                    GOD JUL!     ...

Av Laila Willén - 8 juli 2013 21:36

  Strålande sol, fast lite för varmt för min smak. Hundarna gillar värmen. Särskilt Rutan. Hon älskar att ligga och sola.   Vid middagstiden, kom Hanne från Örebroklubben. Vi fikade och hade en trevlig pratstund. Tycker hon är helt otroligt dukti...

Av Laila Willén - 3 juli 2013 10:42


  Nu har jag varit hemma i några dagar och samlat nya krafter. Kom hem i söndags em. från Michel med familj i Hallstahammar. Har haft det jätte bra, fast lite jobbigt att städa ur huset i Ramnäs. Måste erkänna att min son är jätte duktig. Skönt att d...

Ovido - Quiz & Flashcards