La Will´s Kennel

Alla inlägg under januari 2012

Av Laila Willén - 31 januari 2012 23:51

  Vaknade efter en orolig natt. Sov bara korta stunder, för jag hade för mycket funderingar. Gick en snabb promenad tidigt på morgonen. Sedan blev det frukost som vanligt.

Kicki kom in och pratade. Bjöd på kaffe, fast det var en konstig stämmning. Har inte så stor lust att umgås med henne, efter allt hon gjort.

Var inne hos Carita och Roland på mat och kaffe. Vi tittade lite på TV och pratade gamla hundkapp minnen.

Har haft funderingar under dagen. Mina tankar har varit i Torslanda hela tiden. Såg på FB igår att Håkan fanns där, men att Daga hade lämnat detta jordeliv. Blev jätte ledsen. Skickade ett meddelande till Håkan, att han skulle höra av sig.

Mobilen ringde och det var min gode vän Håkan från Torslanda. Jag blev jätte glad! Vi pratade en hel del minnen. Båda sorgliga och glada. Han saknade Daga otroligt mycket, vilket även jag gör. Vi sade att vi skulle hålla kontakten framöver, för livet är ju så kort. Han satt med elva hundar och så papegojan så klart. Lovade att framåt våren åka och hälsa på honom. Det ska bli jätte roligt, fast tomt efter min vän Daga.

Har varit inne på deras hemsida och tittat. Verkligen en fin hemsida. Har lånat några bilder, för att sätta på min blogg.

 

               

                   Daga i uterummet hemma i Torslanda

 

                     

                     Daga och Håkan med varsin hund.  

 

      

            Daga med sina kära hundar på altanen i Torslanda

 

   

 Håkan på utställning i Göteborg.     Daga med en av sina kära hundar.

 

                      Livet är förgängligt

                      Makt och ära är fåfängligt

                      Låt ej sådant blända Dig

                      För när Du en gång går ur tiden

                      Är det blott samvets friden

                      Som är något värd för Dig

 

Av Laila Willén - 30 januari 2012 00:00

     Vi ska vara rädd om vår vackra FAUNA som vi har i Sverige.  

 

  

               Ett par vackra vargar i vår svenska natur.

 

        

          En ståtligt lokatt som står och tittar ut över vidderna.

 

     

                  En brunbjörn på promenad i skogen.  

 

Det här var bara några av våra vackra djur i FAUNAN. Sverige har en otroligt fin FAUNA, så låt oss vara rädd om dem.  

Av Laila Willén - 29 januari 2012 00:00

  Vaknade till en underbar dag. Hundarna och jag var på en tidig promenad innan vi åt frukost. Sedan gick de och lade sig i min säng, medans jag titta de på SM i skidor.

Bakade en kaka till eftermiddagskaffet.

Monica ringde och berättade att den stereo som hon köpte på Hela Människan i Heby, var toppen. Allt fungerade som det skulle.

Var inne till Carita och Roland på mat och kaffe samt min kaka med äpplen. Det var både gott och trevligt. Carita och jag tittade på TV från Frakrike. PRIX D´AMERIQUE MARIONNAUD PÅ VINCENNES med bl.a Maharajah. Alla i Sverige trodde på MAHARAJAH, fast jag sa hela tiden att READY CASH skulle vinna. Fick rätt! Har tappat förtroende för Maharajah för länge sedan. Hästen är bra, men det har kommit fram bättre hästar i Sverige. Vi har bl.a Björn Goops QUARCIO DU CHENE. Den hästen är otroligt duktig, samt att det är en toppen tränare och kusk: BJÖRN GOOP.

Har inte gjort något speciellt under dagen mer än tittat på SM i skidor.

Framåt kvällen kom min kära granne MONICA i med kvälls mat till mig. Hon är så snäll så det finns inga gränser. Tack snälla Monica!

Har slöat resten av kvällen med lite TV tittande.

Nu är et dags att rasta av hundarna för natten.

 

      HA EN BRA BÖRJAN PÅ EN NY VECKA MINA VÄNNER  

 

 

                 Så underbart gullig liten tigerunge.    

Av Laila Willén - 28 januari 2012 23:36

  Blev väckt av Kickan vid 4.30 tiden. Hon var kissis. Fy vad hon är jobbig nu när hon löper. Hela dagarna är hon som en igel på mig samt att hon vill ut varje timma. Släppte ut henne så hon fick kissa, Sedan gick hon och lade sig och sov igen. Tyvärr så kunde jag inte somna om.

Lade mig i rummet framför TV:n.

Dagen har varit som vanligt, förutom att jag har pratat med Monica flera gånger. Hon har så väldigt mycket att göra just nu. Hoppas hon får det jobbet som hon vill ha, men det verkade väldigt lovande. Skönt för henne, så hon slipper springa mellan olika jobb.

Roland kom in med resterande av hundköttet, som han hade sågat isär åt mig. Skönt, så jag slipper ta fram så mycket åt gången.

Gick in till Carita och Roland och åt. Skickade Roland att köpa något gott till kaffet. Vi tittade på TV en stund innan jag gick in till mina små älsklingar.

Har Tittat på TV under kvällen samt skrivit en del angående vissa människor i området.

Dags att rasta av hundarna för natten, för jag är ganska trött samt att jag har väldig värk i ryggen.

 

            HA EN SKÖN SÖNDAG OCH VAR RÄDD OM ER  

 

               

Av Laila Willén - 27 januari 2012 00:00

  Vaknade på jätte bra humör. Gick på en tidig morgon promenad med mina hundar. Som vanligt var jag ute och gick själv. Konstiga människor här i Tärnsjö. Ingen ute före 6 på morgonen eller efter 23 på kvällen.

När vi kom hem så gjorde jag frukost till både dem och mig själv. Sedan färsvann de in i min säng för att vila.

Monica ringde, och hon skulle komma omkring 13-tiden.

Var ute och satte på värmen i bilen, för vi vill inte åka i en kall bil. Fy!

Monica kom 13.10 Vi åkte till Heby och Hela människan, för Monica hade lagt undan en grammofon där. Den var jätte fin och välvårdad. Toppen, nu kan hon spela alla gamla LP-skivor. Bl.a på sin pappa Sture Nordin. Fick dessutom veta att sonen kommer ut med sin debut skiva inom en kort. Kul! Monica är så stolt över han. Ja, hon är stolt över alla tre pojkarna.

Har inte gjort något speciellt, förutom tittat på TV under kvällen.

Nej, nu ska jag rasta av hundarna innan vi kryper ner i sängen för att sova.

 

          HA EN LUGN OCH SKÖN LÖRDAG, MINA VÄNNER  

 

                    

 

Av Laila Willén - 26 januari 2012 22:51

  Vaknade med huvudvärk, men något bättre i halsen. Rastade av hundarna innan frukost. Sedan blev det slappa i min säng som vanligt. Tänk vad mina hundar gillar att sova på maten i min säng.

Har haft besök på förmiddagen. Trevligt, men ändå inte. Kommer till det längre fram.  Angående vissa grannar!

Roland var inne och kapade det djupfrysta köttet till hundarna. Det är alldeles för mycket att ta fram 2 kg. varje gång. Tack snälla Roland!

Har inte gjort något speciellt, mer än tittat på TV under kvällen.

 

      HA EN TREVLIG FREDAG OCH EN BRA BÖRJAN PÅ HELGEN

 

              

                        MYCKET SÄLLSYNTA!   

Av Laila Willén - 25 januari 2012 23:15

  Vaknade med jätte ont i halsen samt huvudvärk. Tog tablett och lade mig igen. Efter en stund så rastade jag hundarna och gav dem frukost. Lade mig framför TV med en varm kopp kaffe.

Ringde Carita och talade om att jag hade ont i halsen, så att jag inte kommer. Roland köpte Treo åt mig samt hämta levergrytan till Carita som jag gjort.

Har varit inne hela dagen, för jag har inte lust att det blir värre. Hoppas det är bättre i morgon.

Ska rasta av hundarna nu, sedan ska jag bädda ner mig i sängen och försöka sova.

 

             HA EN TREVLIG OCH BRA TORSDAG  

 

  

     Ida med sin kära hund La Will´s Mio Star (Minnas bror)   

Av Laila Willén - 24 januari 2012 23:45

  Vaknade till ett underbart väder. Tog en promenad med hundarna innan de fick sin frukost. Var ute till bilen och kopplade in kupevärmaren. Hatar att sätta mig i en kall bil.

Åkte till Östervåla och hämtade medicin samt handlade på Tempo innan jag åkte hem igen.

Till Carita och Roland på mat och kaffe. Trevligt! Roland hade köpt ungnötlever. Tog med den in, för att göra ordning den till middag i morgon.

Har inte gjort något speciellt under eftermiddagen.

Har tittat på TV och druckit kaffe under kvällen. Har ganska så ont i hela kroppen, så det blir ingen långpromenad. Ska försöka lägga mig tidigt för att vila kroppen ordentligt.

Nej, nu ska jag rasta av mina hundar och sedan krypa ner i sängen.

 

      HA EN SKÖN ONSDAG OCH VAR RÄDD OM ER  

 

    

Saknar er otroligt mycket, Millan och Minna. R.I.P mina kära vänner!  

Ovido - Quiz & Flashcards