La Will´s Kennel

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Laila Willén - 10 januari 2012 00:00

  Dagen började med en promenad. Hundarna var ju med så klart. Det var jätte skönt väder och inte lika kallt som i går. När vi kom hem blev det frukost för både hundarna och mig.

Madeleine ringde vid 8.30 tiden och berättade att Natalie och hon slulle komma över med hundkött. De hade med sig hundarna, fast de satt i buren hela tiden. Skönt att få hem kött igen. Hundarna blir så glada när de får kött i sin mat.

De kom vid 10.30 tiden. Packade in köttet i frysen direkt. Natalie bar över en kartong till Kicki. Hon skulle ha pengar, men det hade hon inte som vanligt. Blir så jävla sur när folk inte håller vad de lovar. Vi fikade och hade en trevlig pratstund som vanligt. Alltid lika trevligt när de kommer och hälsar på. Saknar dem otroligt mycket. De hade hundarna med sig, fast de satt i buren hela tiden. Chippen vågade inte gå fram och hälsa på dem. Konstigt! De åkte hem igen vid 14-tiden.

Gick in till Carita och Roland med 1 2-kilos kött och ett stort ben till deras hund. Hade även med en kartong tandfoder från Hill´s.

Dagen har varit som vanligt, med andra ord så har jag inte gjort något speciellt.

Fick telefon från Ramnäs och Carina. Blev ganska så överraskad, men det kom fram vad hon ville. Hon ville berätta att Michel har skaffat en till Collie. Hon berättade att han till och med tar med hundarna till jobbet. Har ingen aning varför hon hör av sig, men jag misstänker att hon tror jag blir sur. Skiter på ren svenska i vad de gör. Hon tyckte jag skulle komma och hälsa på och se alla nya möbler de köpt. Tyvärr så har jag ingen lust med det.

Har tittat på TV under kvällen. Nu är det dags att ta en runda med mina gulliga hundar.

 

       HA EN UNDERBAR LILL-LÖRDAG, MINA VÄNNER  

 

               

Ovido - Quiz & Flashcards