La Will´s Kennel

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Laila Willén - 13 januari 2012 00:00

  Vaknade till fredagen den 13 jan. med huvudvärk. Tog tablett och gick till sängs en stund till. Hundarna tyckte det var skönt att ligga och mysa på morgonen. Efter en stund så släppte jag ut dedm på baksidan, så de fick göra sina behov. Sedan blev det frukost.

Kicki kom in på fika och pratade en liten stund. Ganska jobbigt att hon kommer varje dag, för hon är så jävla tjatig. Samma saker varje dag.

Har inte gjort något idag, för det är fredagen den 13:de.

Hos Carita och Roland på mat och kaffe. Så öite på TV där inne, innan jag gick in till mina älsklingar.

Hundarna och jag hade en mysdag tillsammans. De gillar när vi myser tillsammans. Allihopa är så keliga av sig.

Framåt kvällen gick jag in till Carita och Roland igen. Tog med räker, kräfrskärtar, lax och sparris. De hade kokat ägg och rostat bröd. Vi åt och tittade på TV. Hade riktigt mysigt.

Nu har jag rastatav hundarna, så nu ska vi gå och lägga oss. Själv ska jag läsa lite innan jag släcker.

 

          HA EN TREVLIG LÖRDAG OCH VAR RÄDD OM ER  

 

           

 

Idag blev det bestämt: Skyddsjakt på varg 2012 är totalt 32 vargar. Det är rena vansinne. Låt vargen leva och ge f´n i att släppa hundarna i skogen på deras revir och reta upp dem. Hundar ska vara kopplade enligt lag i Sverige. Vi har en fantastisk fin fauna i detta land, så se till att vi får ha den kvar. Det gäller även lokatten.

Jägarna skjuter fler hundar till döds, än varg, lokatt och björn dödar tillsammans. Men än har vi inte gott ut med skyddsjakt på jägare. Nej nu får det bli ett slut på jägarnas skjutande. Vi klarar oss inte utan varg i detta land, men det har inte jägarna förstånd till att fatta. Det ända de har i sitt huvud är att döda.

                LÅT VARG OCH LOKATT VARA I FRED  

 

                 

Ovido - Quiz & Flashcards