La Will´s Kennel

Alla inlägg under maj 2011

Av Laila Willén - 8 maj 2011 22:45

  Idag har vi varit ute hela dagen. Hundarna har till och med sovit ute i trädgården. Själv har jag bara latat mig och dryckit kaffe. Det var visserligen roligt att ha Chippen här, men väldigt jobbigt. Både för hundarna och mig. Så idag har vi tagit igen oss. Toppen skönt!

 

  Har precis pratat med Akademiska i Uppsala angående min högra hand. Den har bara blivit sämre och sämre. För tillfället är värken nästan outhärdlig. De sade åt mig att ta av bandaget på nätterna, men måste ha det på dagtid. Dessutom ska jag inte få använda handen alls. Min läkare skall ringa mig på tisdag eftermiddag. Hoppas han har något vettigt att komma med.   

 

  Ska iallafall ta en liten sväng med hundarna, innan det är dags för sängen.

 

  Hörs imorgon igen. Ha det så bra, och var rädda om varandra. Kramizar  

Av Laila Willén - 7 maj 2011 22:32

    Idag har det varit strålande solsken och varmt. En riktigt fin dag.

 

   Tidigt på förmiddagen ringde min Gode VÄN Catarina från Fagersta. Det var så skönt att få prata med en riktig Vän. Hon var snäll och ringde för att muntra upp mig, eftersom jag har haft en jobbig tid.

Efter samtalet, så kände jag mig mycket piggare och gladare än på mycket länge. Jag kunde t.o.m le. Inte illa tycker jag. Ibland behöver man prata ut med någon nära VÄN, vilket jag fick göra idag. Är mycket tacksam för Ditt samtal och omtanke. TACK CATARINA!   

 

  Hundarna och jag har varit ute nästan hela dagen. Minna och Meta har mest varit inne, medans Rutan, Kickan, Chippen och även gamla Millan varit ute. Chippen har hela tiden försökt att para sig med Rutan, men det har inte gått. Rutan håller på sig. Han har haft det jobbigt.

 

   Vid 19-tiden kom Inger och Micke för att hämta hem Chippen. Han blev jätte glad när de kom. De hade ganska bråttom, för Inger skulle hem och jobba. Ingen rast och ingen ro.

 

  Vart inbjuden på kvällsvickning till Carita och Roland. Räkor, ägg mm. Det var jätte gott och trevligt.

 

  Snart ska jag ta mig en runda med hundarna innan det blir allt för sent. Ha det så bra och var rädd om varandra, för livet är så kort.   

 

Sätter ut lite bilder på Whippettrion.

 

         

Trötta efter bus ute i trädgården. 

 

 

 

Av Laila Willén - 6 maj 2011 22:35

  Känner inte för att skriva någonting idag.

 

  Hundarna har varit extra besvärliga. De känner väl på sig att jag inte mår så bra (psykiskt).

 

Ska försöka sova lite i natt, för det behöver jag. Sov ingenting i natt. Mina tankar gick hela tiden till TOMMY. Saknaden efter honom är enormt stor. Han var en sann  Vän och en toppen kille. Livet är så orättvist.

 

  Känner mig som en vissen ros, men får hoppas jag mår bättre imorgon. Natti!   ?

Av Laila Willén - 5 maj 2011 23:58

                              



                                              Tommy!

 


Finner inga ord R.I.P min VÄN

Av Laila Willén - 4 maj 2011 23:45

  Vädret har varit ganska så bra, fast det har blåst rätt mycket. De säger att det fina vädret kommer tillbaka till helgen. Bra!

 

  Carita rinde tidigt på förmiddagen. Hon mådde rätt så bra, så hon trodde hon skulle få åka hem. Får se vad ronden sade.

 

  Gick in till Tora för att ge henne mat och kissa av henne. Hon är en glad prick. Dessutom är hon gullig.

 

  Roland åkte direkt från jobbet och hämtade Carita. Hoppas bara det inte är för tidigt hon kommer hem.

 

  Åkte till affären för att handla. Köpte en blomma och jordgubbar till Carita. Hon älskar jordgubbar, så hon skulle kunna leva på det.

 

  Det kom en trevlig försäljare som sålde brandsläckare. Toppen, för den jag har är till bilen. Har ingen till hemmet. Köpte en lite större, som ska räcka att släcka minst ett rum. Fick en brandvarnare med på köpet.

 

  Nej nu måste jag rasta av hundarna, innan jag kryper ner i sängen. Har enormt ont i huvudet, eventuellt början till ett migränanfall. Fy´f´n!

 

  Natti natti! Sov gott och vakta torrt.     

Av Laila Willén - 3 maj 2011 23:45

    Kl. 02.15 åkte Inger och Micke till Skavsta i Nyköping för att resa på semester. Hoppas de får en skön semester.

 

  Chippen var ganska så besvärlig sedan de åkt iväg. Han var hela tiden på Rutan och Kickan. Flickorna fick sova i rummet medans Chippen och jag sov i sovrummet.Det gick ganska så bra.

 

  På förmiddagen ringde Carita från Akademiska i Uppsala. Hon lämnade telefonnummret till Roland. Hoppas hon blir bättre, så hon kan komma hem.

 

  Var inne hos Tora och gav henne mat och en liten promenad. Hon var jätte glad.

 

  Roland åkte till Carita med saker hon behövde efter jobbet. Tycker sund om honom, han är så väldigt ledsen när Carita inte är hemma.

 

  Dagen har varit lite hipp som happ. Chippen har väldigt svårt att låta Rutan och Kickan vara ifred. Misstänker att de ska löpa snart.

 

  Pratade med Anders på eftermiddagen. Han skulle komma och hälsa på en dag. Bor inte så långt härifrån. Det var länge sedan vi träffades. Ska bli JÄTTE roligt att träffa honom igen.

 

Nej nu måste jag rasta av alla hundarna innan jag nattar dem. Hörs igen! Kramizar  

Av Laila Willén - 2 maj 2011 18:02

  Dagen började bra med fint väder. Satt ute och drack morgonkaffe. Mitt på dagen började det sedan att hagla. Som tur var gick det över ganska snart. Nu skiner solen, fast det blåser rätt så mycket.

 

  För en liten stund sedan så kom ambulansen och hämtade Carita. Hon hade det JÄTTE jobbigt med andningen. Hoppas hon blir bättre snart, så hon kommer hem igen. Dessvärre har hon varit dålig en längre tid nu. Rätt behandlig och hon är snart hemma igen.

 

  Sitter nu och väntar på Inger, Micke och Chippen. Inger och Micke ska åka på semester och Chippen ska vara här hos oss. Det ska bli kul.

 

  Ha en trevlig kväll, så hörs vi imorgon igen. Kramizar!

Av Laila Willén - 1 maj 2011 21:40

  Tidigt på morgonen gick jag till tvättstugan för att hämta tvätten. Hade all vittvätt kvar i torkrummet. Blev jätte arg, för tvätten luktade "ruttet". Kollande tvättmaskinen, och den luktade likadant. Det var bara att tvätta om alltihopa i den andra maskinen. Gissa om jag var sur och arg. Fy f´n!

 

  Satt ute i trädgården och åt lite mat. Färsk potatis, sill, gräddfil och gräslök. Mums! Efter maten blev det kaffe hos Carita och Roland.

 

  Innan jag skulle titta på TV för kvällen, tog jag en liten promenad med mina hundar. Minna går hela tiden och är på sin vakt. Det kan ju komma en katt. Som tur var kom det ingen idag.

 

 Imorgon kommer Inger och Micke hit med Chippen. Ska passa honom när de åker på semester. De blir bara borta i ca 1 vecka. Det ska bli roligt att ha honom här i några dagar.

 

  Hörs igen imorgon. Ha det så bra. Kram!    

 

Måste lägga till en bild på Ida i Skinnsberg.

 

  

Kolla vad vacker hon har blivit som ung kvinna. Saknar både henne och familjen.   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards