La Will´s Kennel

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Laila Willén - 9 oktober 2011 23:31

    Grått och kallt. Gräsmattan var vit av frost ända till 9-tiden. Framåt dagen sedan började det att regna. Fy vad tråkigt väder.

 

  Carita, Roland och jag hade bestämt att vi skulle åka och plocka svamp en sista gång. Tyvärr blev det inget av med det, för frosten kom emellan. Får vara bra med det som finns i frysen.

 

  Anders ringde och frågade hur det var. Tycker så synd om honom, som måste jobba varannan vecka. Han är värd att få ha det lugnt och skönt på äldre dagar. Hatar folk som utnyttjar andra.

 

  Var inne hos Carita och Roland och åt mat och fikade. Det var så mycket kvar sedan igår. Tyvärr så kom det inte så många som vi trodde. Vissa hade lovat, men som vanligt så håller inte folk vad de lovar. Tråkigt för Roland, för han blev väldigt besviken.

 

  Pratade med Markus i telefon. Han och Samuel har hållit på hela helgen för att laga Samuels Epa-traktor. De är duktiga pojkarna. Hoppas bara det håller i sig, för ingen är gladare än jag. Tror att Markus äntligen har hittat ett riktigt hem. Han trivs bra hos Dan och Anders, så jag hoppas det blir länge han stannar där.

 

  Idag var jag tvungen att sätta på värmen, så nu blir det inga roliga el-räkningar som kommer. Måste få bort fukten samt få lite varmare. Har annars inte gjort något speciellt.

 

  Ska ta en kort promenad med hundarna, för det regnar fortfarande. Visserligen bara lite, men varken hundarna eller jag gillar att bli blöta. Sedan ska jag ta en kopp kaffe och en smörgås, för jag måste ta extra medicin till natten. Har så ont i mina leder när det är så här rått och kallt.

 

   HA EN UNDERBAR OCH TREVLIG MÅNDAG  

Ovido - Quiz & Flashcards