La Will´s Kennel

Alla inlägg den 8 september 2011

Av Laila Willén - 8 september 2011 23:37

  Fortfarande tråkigt, grått väder. Typiskt för årstiden, men jag längtar iallafall efter sol.

 

  Markus och jag har tagit ut allt från förrådet, för att vi ska få plats med Markus saker. Vi har sorterat en del och kastat en del. Markus är jätte duktig att organisera. Nu när allt är inburet igen, så finns det gott om plats. Skönt!

 

  Markus gick på långpromenad med hundarna. Under tiden lagade jag mat. Det blev precis klart tills han kom hem igen från promenaden.

 

  Packade ut Markus saker och satte in hundarna i burarna, för avfärd till Dan och Anders. Markus ser possitivt på att börja skolan igen. Anders var inte hemma, men Dan var hemma och tog emot oss. Vi fikade och pratade en hel del. Tycker det ser mycket ljust ut framöver.

 

  Kändes bra att lämna Markus hos Dan, för han trivs där. Ska bli så bra när allt är klart. Åkte hem igen med mina hundar. Kändes tomt utan pojken, men jag vet att han har det jätte bra. Tog med mig en kartong honung som jag ska sälja åt Dan.

 

  Har tittat på TV ikväll och tagit mig en god smörgås med kantarellstuvning på. MUMS! Kanatrellerna fick jag av min kära granne Monica idag. Sedan när jag skulle ta en promenad med hundarna, så vart det ett åskväder som heter duga. Regnet kom från en stor kran och det blixtra och smällde om vart andra. Fy vad mycket det regnade.

 

  Ska ta en sista sväng med hundarna, för nu är det uppehåll. Det blir en lite mindre tur, för jag liksom hundarna är ganska så trötta.

 

            HA EN TREVLIG FREDAG  

Av Laila Willén - 8 september 2011 09:38

  Grått och trist väder. Hoppas det blir bättre under dagen. Typiskt höstväder.

 

  Blev inget skrivet igår, för jag kom i säng så väldigt sen. Eller tidigt på morgonen idag.

 

  Dagen började som vanligt. Promenad med hundarna. Sedan gjorde jag inget speciellt under dagen.

 

  Pratade med Markus innan han skulle till Arenan. Tyvärr så var det stängt p.g.a sammanträde.... Ringde upp dem för att veta vad han skulle göra. Efter en stund ringde de upp mig och bestämde en ny tid. Skönt att det ordnade sig.

 

  Pratade med Dan efter han kom hem från skolan. Vi bestämde att Markus och jag skulle komma dit idag efter 17.00, för att diskutera Markus framtid. Tur att det finns snälla människor som bryr sig.

 

  Markus åkte med Samuel och hans mamma till Heby senare på kvällen. Pojkarna hade en kväll tillsammans innan jag hämtade Markus hemma hos Samuel.

 

  När vi kom hem tog vi en promenad med hundarna. Sedan blev det en massa prat angående hans kommande flytt. Han är mycket possitiv till det. Det ska bli så skönt när allt är klart. Önskar den pojken all framgång och lycka i livet.

 

  Nej, nu ska vi äta frukost och sedan ta en sväng med hundarna.

 

           HA EN FORTSATT BRA DAG.   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards