La Will´s Kennel

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Laila Willén - 24 september 2011 23:03

  Det har varit en underbar dag. Strålande solsken och varmt och skönt.

 

  Carita och Roland skulle åka till skogen och se om de hittade någon svamp. Eftersom jag mådde ganska bra, så följde jag med. Väl framme i skogen, så gick jag och plockade lite svamp. Det var gott om det, så jag fick ihop ca. 10 liter trattisar och bara ett par stycken vanliga kantareller. Lite tröttsamt blev det, men man dör inte av frisk luft. Vi hade en trevlig dag tillsammans.

 

  När vi kom hem, så lagade vi mat och åt tillsammans. Vi hade en hedelig nötstek med potatis, grönsaker och gräddsås. Mums! Efter maten gick jag in och vilade lite. Var ganska trött efter dagens promenad i skogen.

 

  Hundarna låg ute på gräsmattan och solade. Alla tre var ute och solade. Satt och vilade i trädgårdsmöblerna i solen. SKÖNT! Dessutom drack jag en god kopp kaffe eller var det två?!?!!

 

  Under eftermiddagen så rensade jag och gjorde ordning min svamp. Det är så lätt att rensa trattisar. Gjorde ordning den sedan, innan jag lade den i frysen. Skönt att ha lite svamp i frysen till senare under året. Älskar svamp av alla de sorter.

 

  Ikväll har jag tittat lite på TV. Har haft en skön dag, fast jag är ganska så trött nu.

 

  Ska ta en liten promenad med hundarna innan jag går och lägger mig. Hoppas bara jag mår lika bra imorgon.

 

          HA EN UNDERBAR SÖNDAG   

Av Laila Willén - 24 september 2011 09:29

  Idag är det strålande solsken och varmt. En underbar höstdag! Sådana här dagar vill jag ha fler av.

 

  Har drukigt mitt kaffe ute på baksidan. Det kändes ganska så bra. Verkar som jag är på väg tillbaka. Sakta men säkert. Får se vad som händer under dagen, så återkommer jag lite senare idag.

 

    TILLS DESS: VAR RÄDD OM VARANDRA......

       LIVET ÄR ALLDELES FÖR KORT......

        FÖR ATT SLÖSAS BORT PÅ "SKIT"......

 

     Visst ser det härligt ut.   

Ovido - Quiz & Flashcards