La Will´s Kennel

Alla inlägg under mars 2010

Av Laila Willén - 23 mars 2010 23:45

Idag har vi fått fint främmande. Kickan (Crullans syster) har kommit för att vara här i några dagar. Kickans matte Madde har åkt och jobbat på annan ort, så då får hon vara här under tiden. Crullan och Rutan tycker det är jätte roligt. Kickan är mycket lugnare än Crullan, så jag hoppas hon för över lite lugn på syrran. De kommer iallafall jätte bra överens. Greyarna tycker också det är roligt med fler hundar i huset. Nu ska jag gå ut och rasta alla sex, för natten.

 

Hela den här dagen har det snöat här. Vi får aldrig någon vår. Hoppas på bättre tider.

 

          

 

 

Av Laila Willén - 22 mars 2010 20:38

   Crullan är sur och grining, för hon har börjat löpa. Det är första gången, så hon undrar nog vad som är på gång. Rutan tycker det är roligt, för Crullan har ju byxor på sig. De leker med varandra, men Crullan går undan ibland. Hon är en riktig surkärring.

 

        

 

Igår eftermiddag fotograferade jag min bil igen. Gissa om det har snöat. Kolla vilken skillnad från morgonen till eftermiddagen. Som tur är har det varit uppehåll idag. Ingen mer snö nu, TACK!

 

  

Av Laila Willén - 21 mars 2010 10:50

  Om jag kunde lära mig att hålla truten ibland. Skulle aldrig ha sagt att våren är på väg, för idag så snöar det för fulla muggar. Dessutom så  snöar det bara mer och mer. Ser knappt över till grannen. Fy f´n vad jag är less på all snö. Funderar starkt på att flytta till varmare länder  Hahahaa!

Hoppas det är övergående, för nu vill jag ha VÅR. Tänk att ingen lyssnar på mig. Vad ska jag göra för att någon gång få som jag vill? Säg det!

Titta så min bil ser ut. Den var helt fri från snö igår, men inte längre. Lufter har helt gått ur mig.  

 

     

 

Av Laila Willén - 20 mars 2010 23:27

                                                   


  En skön  och varm dag i solen. Det både syns och känns att våren är inom räckhåll. Hundarna vill faktiskt inte gå i koppel. Det spritter i benen på dem. Snart är det tid att åka till grusgropen och låta hundarna rasa av sig. Måste bara bli lite torrare först. Crullan är lite sur, men hon är på väg att bli vuxen. Hon löper för första gången i sitt liv. Det är bra att det blev nu, så det inte blev till sommaren.  

 

Nu sover alla utom den som skriver. Tyvärr så är det som vanligt. Sist i säng på kvällen och först upp ur sängen på morgonen.

 

Ska ha en skön söndag har jag bestämt.      

Av Laila Willén - 19 mars 2010 23:45

  Ytterligare en fin dag, fast nu börjar det bli blött och lerigt. Inte speciellt trevligt för hundarna. De gillar inte att jag torkar tassarna på dem när vi kommer in. Hoppas bara det får vara sol och värme, för då smälter snön fortare.

 

Har plockat ordning på all spons som jag har. Det är en hel del grejer. Får se vad jag ska använda det till. Tänkte ta med en del till Åsa och Leif på valpträffen i maj. Det ska bli jätte roligt att åka dit och träffa alla. Riktigt längtar.

 

Har inte varit ute på sista turen än, så det är väl dags att gå. Imorgon är det en hel del skidor på TV. Tyvärr måste jag nog se det. Våra svenska tjejer och killar är så duktiga, tycker jag. Sängen väntar när vi kommer in. För både hundarna och mig.  

 

                           

Av Laila Willén - 18 mars 2010 23:15

  Dagen har bara bestått av tvätt och promenader med hundarna. Väldigt ointressant med andra ord. Får se till att morgondagen blir lite mer intresssant.

                         

Pratade med Åsa (Rutans uppfödare) om den kommande valpträffen. Det ska bli mycket intressant att få träffa alla syskonen till Rutan. Även en väldigt bra social träning för hundarna. Rutan tycker det ska bli spännande. Vi ser fram emot det.

                         

Ska ta en liten sväng med hundarna nu. Sedan blir det sängen. Är helt slut!    

Av Laila Willén - 17 mars 2010 23:48

  Våren är på väg. Har varit en underbar dag. Även fast solen har varit stark, har jag gått på promenad med mina hundar. Jätte skönt! Det är i stort sett bra med mitt öga. Jätte glad är jag för det.Tyvärr så är det skare på snön, så det går inte att släppa hundarna. Gissa om de går på klorna. Både jag och de längtar efter att snön ska smälta och att det ska bli varmare. Hoppas bara det blir en fin vår utan en massa regn.

 

Ska gå ut en sista promenad nu med hundarna. Den blir inte så jätte lång, men en liten tur blir det. Hundarna sover så gott när vi kommer in sedan. Då kan jag sätta mig i lugn och ro med en kopp kaffe innan jag själv går till sängs. 

 

   

Längtar till en fin solnedgång. Taget på sensommaren 2009. 

 

 

Av Laila Willén - 16 mars 2010 23:45

  Idag har jag vägt mina små. Rutan väger 10 kg. och är ca 47 cm. Crullan väger 11 kg. och är ca 47,5 cm. Är inte så bra på att mäta, med det stämmer ungefär. Tycker att Rutan är lite för tunn just nu, men hoppas hon lägger på sig lite mer. Hon är ju aldrig still, mer än när hon sover. Sova är hon duktig på. Alla mina hundar sover bra på nätterna. Mellan 8-12 timmar varje natt. Bra va? Varje morgon får jag själv ta det lugnt innan det är dags att gå ut med dem. Får till och med ta mig en kopp kaffe innan.

 

  Har varit på en dagspromenad med hundarna. Lite jobbigt med ögat, men mycket, mycket bättre. Till helgen är jag nog helt återställd. SKÖNT!

 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och gå till sängs. SOV GOTT!   

Ovido - Quiz & Flashcards