La Will´s Kennel

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

GRÅTT OCH TRIST!

Av Laila Willén - 28 oktober 2011 00:00

  Mycket trist och grått väder hela dagen. Nu får det bli lite bättre väder. Är trött på allt regn och rusk. Vill ha lite sol och värme nu.

 

  Monica ringde vid 7.30 tiden på morgonen och ville ha skjuts till Östervåla. Klart jag ställer upp, för hon ställer alltid upp på mig. Rastade bara av hundarna innan vi åkte, för hon hade en tid att passa.

 

  Tog en promenad med tjejerna när jag kom hem. Sedan gjorde jag ordning mat till dem. När de hade ätit, så gick de och lade sig. När det är sådant här väder, så är de så slöa. De vill inte göra annat än sova och mysa.

 

  Vid 11 tiden kom Kicki in på kaffe. Hon hade med sig några blommor som hon planterat åt mig. Snällt! Hon har inte varit så bra de sista veckorna, men nu var hon bättre. Hade varit hos läkaren och fått blodtrycks medicin. Det är inte lätt att ha högt tryck, men det är inte lätt att ha för lågt heller.

 

  Har inte gjort någonting idag, för jag har så förbannat ont i min högra hand och arm. Så fort jag gör något, så blir det en hemsk värk. Ska bli intressant att höra vad de ska göra åt det. Ska till Uppsala den 9 nov. och träffa läkarna angående handoperationen.

 

  Madeleine ringde och talade om att hon kommer i morgon med hundmaten (Fryst vom). Hon ska på kurs till Morgongåva, så då kör hon hit maten först. När kursen är klar, så kommer hon tillbaka. Det ska bli roligt att ha henne här en stund. Saknar henne och familjen jätte mycket.

 

  Har tittat på Idol i kväll. Tycker att Moa är jätte bra. Hoppas det kommer att gå bra för henne. Men man vet ju aldrig hur svenska folket röstar. Tyvärr så röstar de flesta efter utseendet.

 

  Nej, nu ska jag ta en runda med flickorna. Det blir lite längre, för nu regnar det inte. Får hoppas det blir fint i morgon.

 

               HA EN TREVLIG HALLOWEEN HELG     

 

   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laila Willén - 1 april 2021 18:39

  Har tänk att börja blogga igen efter många år. Kommer att va aktiv någon gång per vecka till att börja med. Som läget är idag så kommer jag att para min fina tik som kallas Didi och är Yorkshireterrier. Det ska bli jätte roligt igen och ha valp...

Av Laila Willén - 24 januari 2015 00:47


Hej igen!   Det var över 1 år sedan jag var här inne och skrev. Har funderat på om jag ska börja skriva igen. Får se vad som händer. Idag är jag inte på så gott humör, för alla vargar som får sätta livet till. Jägarna i skogen är inte så trevli...

Av Laila Willén - 23 december 2013 13:33


       ÖNSKAR ALLA EN RIKTIGT                    GOD JUL!     ...

Av Laila Willén - 8 juli 2013 21:36

  Strålande sol, fast lite för varmt för min smak. Hundarna gillar värmen. Särskilt Rutan. Hon älskar att ligga och sola.   Vid middagstiden, kom Hanne från Örebroklubben. Vi fikade och hade en trevlig pratstund. Tycker hon är helt otroligt dukti...

Av Laila Willén - 3 juli 2013 10:42


  Nu har jag varit hemma i några dagar och samlat nya krafter. Kom hem i söndags em. från Michel med familj i Hallstahammar. Har haft det jätte bra, fast lite jobbigt att städa ur huset i Ramnäs. Måste erkänna att min son är jätte duktig. Skönt att d...

Ovido - Quiz & Flashcards