La Will´s Kennel

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

META PÅ SEMESTER!

Av Laila Willén - 31 oktober 2011 23:21

    Trevligt att vakna och veta att Madeleine är här. Vi fikade och hade det trevligt. Alltid skönt att sitta och äta frukost med någon man tycker mycket om.

 

  Petra ringde och talade om att de var nere vid macken. Madeleine och jag åkte och hämtade dem, så de hittade. Det var jätte roligt att äntligen träffa Petra, Tobias och Skurk. Även Tobias lillasyster var med. När vi kom hem, så blev det livat i luckan. Skurk hade fullt upp med alla tre tjejerna. Den han mest fastnade för, var Rutan. De hade JÄTTE roligt tillsammans.

 

  Madeleine åkte hem, för hon hade en tid att passa. Tråkigt när hon åker, för det är så skönt att ha henne här. Hoppas hon kommer tillbaka snart igen. Annars åker jag dit.

 

  Vi andra fikade och hade en hel del att prata om. De tyckte det skulle bli roligt att ha Meta med sig på semestern. Det tyckte nog Meta också, för hon var så förtjust i allihopa. När de skulle åka, så gick Meta med ut och hoppade in i sin bur i deras bil. Det kändes bra, för de var underbara människor. Meta kommer att få ett paradis under en hel vecka. Önskade dem Lycka till.

 

  Rutan och Kickan tyckte det blev lite tomt. De lade sig i min säng och sov som stockar. De var helt slut efter leken med Skurk.

 

  Kicki och jag åkte till Östervåla och handla. Hämta ut en del mediciner samt handlade på Tempo. De har så gott och billigt bröd där bland annat.

 

  Var inne till Carita och Roland och lämnade en del som jag handlat till dem. Blev då bjuden på mat. Gick sedan in till lilla mig för att vila. Hade ganska så ont i huvudet. Tog medicin för att förebygga migrän. Lade mig och vilade, för det är det enda som hjälper.

 

  Slö tittade på TV under kvällen, och drack en kopp kaffe. Det är livets dryck.

 

  Ska snart ta en runda med mina två små gulliga tjejer. Det är så konstigt, att bara ha två hundar. Men det är samtiligt väldigt skönt. Vi får se vad som kommer att hända.

 

      HA DET SÅ BRA OCH EN SKÖN TISDAG ÖNSKAR JAG ER   

 

        Här kommer några bilder på Petra, Tobias och Skurk

 

 

   Skurk som är en underbart trevlig Australian Kelpie

 

   

   Petra med sin älskade Skurk

 

   

   Petra och Tobias. Ett jätte fin par som är otroligt rara. 

 

  

   Min älskade Meta.

 

  

   Meta med sina whippet kompisar Rutan och Kickan i min säng.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

                   

 

      

 
 
Petra

Petra

2 november 2011 13:32

Åh vad gulligt skrivet :-)

Det är jättesnällt att jag får låna henne lite! Idag har vi varit på vinthundsträff och Meta fick hoppa några agiliyhinder. Sen har vi provat att börja träna ögonkontakt med klickern :-) Hon sköter sig så bra men saknar nog sin matte lite, sa hon ;o)

http://petraskurk.wordpress.com

 
Laila

Laila

2 november 2011 22:10

Jag tycker det är lite tomt efter min Meta, men jag vet att hon har det bra hos dig och Tobias. Ha det så bra och var rädd om er.
Kram <3

http://lawills.bloggplatsen.see

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laila Willén - 1 april 2021 18:39

  Har tänk att börja blogga igen efter många år. Kommer att va aktiv någon gång per vecka till att börja med. Som läget är idag så kommer jag att para min fina tik som kallas Didi och är Yorkshireterrier. Det ska bli jätte roligt igen och ha valp...

Av Laila Willén - 24 januari 2015 00:47


Hej igen!   Det var över 1 år sedan jag var här inne och skrev. Har funderat på om jag ska börja skriva igen. Får se vad som händer. Idag är jag inte på så gott humör, för alla vargar som får sätta livet till. Jägarna i skogen är inte så trevli...

Av Laila Willén - 23 december 2013 13:33


       ÖNSKAR ALLA EN RIKTIGT                    GOD JUL!     ...

Av Laila Willén - 8 juli 2013 21:36

  Strålande sol, fast lite för varmt för min smak. Hundarna gillar värmen. Särskilt Rutan. Hon älskar att ligga och sola.   Vid middagstiden, kom Hanne från Örebroklubben. Vi fikade och hade en trevlig pratstund. Tycker hon är helt otroligt dukti...

Av Laila Willén - 3 juli 2013 10:42


  Nu har jag varit hemma i några dagar och samlat nya krafter. Kom hem i söndags em. från Michel med familj i Hallstahammar. Har haft det jätte bra, fast lite jobbigt att städa ur huset i Ramnäs. Måste erkänna att min son är jätte duktig. Skönt att d...

Ovido - Quiz & Flashcards