La Will´s Kennel

Alla inlägg under september 2012

Av Laila Willén - 21 september 2012 23:45

  Hämta datorn på hemvägen från Sala. Det var Michy som hade varit snäll och programmera om min dator.

 

Carin och jag hade varit i Sala och handlat. Jag köpte ny matta till rummet samt ny matta till köket. Nu när det böjar bli kallare så måste jag ha mattorna på, för det är ganska kalla golv här. Det är alltid roligt med nya saker till hemmet. Måste säga att det blev fint. Jag är nöjd, och det är huvudsaken.

 

Christina kom in och hämtade sin tobak som jag köpt till henne i Sala. Sedan tog vi en promenad till ICA och Coop för att handla det jag glömt. Efter det gick vi hem till mig och åt lite mat och drack kaffe.

 

Tittade på TV under kvällen med mina underbara hundar. De är otroligt snälla och lätt hanterade.

 

           Ha en underbar helg mina vänner. Kramar i massor   

 

                  

 

 

 

 

Av Laila Willén - 20 september 2012 12:15


                        

Av Laila Willén - 19 september 2012 00:00

  Vaknade till en trevlig dag. Tidigt på morgonen kom Marie, Kenneth och Meta på besök. Det var jätte trevligt. Marie och jag åkte och handlade medans Kenneth var så snäll och dammsög hela lägenheten åt mig. Det uppskattades enormt mycket av mig. Tack snälla Kenneth!


När vi kom hem från Östervåla, så fikade vi och hade en trevlig pratstund. Tyvärr så var Kenneth lite ledsen, för hans mamma har blivit sjuk igen och ligger på Gävle Sjukhus. Hoppas bara hon blir bra igen, för Ing-Britt är inte så gammal. Efter en stund så åkte de till Gävle för att hälsa på Ing-Britt. Bad dem hälsa henne från mig.


Pratade med Hanne i telefon angående Hundutställningen i mars nästa år, som ÖHK-NoHS ska ha i Katrineholm. Ska se till att vi får spons från Hill´s. Har redan pratat med dem, så det är nog klart.


Blev bjuden på mat och kaffe inne hos Carita och Roland. Det var gott och mycket trevligt som vanligt. Pratade med Michy i telefon angående min dator. Roland ska köra över den till honom imorgon. Han är snäll som vanligt Michy.


Har tittat på TV under kvällen, så nu är det dags att rasta av hundarna och sedan krypa ner i sängen för några timmars sömn.


Ha en trevlig torsdag och ha det så bra. Kram   


    

                  META PÅ BESÖK  

Av Laila Willén - 18 september 2012 20:42

  Har migrän! Återkommer i morgon! Var rädd om er alla mina vänner. Kramizar  


            

Av Laila Willén - 17 september 2012 23:45

  Det var hemskt kallt och blåsigt på morgonen. Hundarna ville inte gå ut än gång. Fy, nu är hösten här!


Idag har jag tagit det jätte lugnt, för så fort jag anstränger mig, så blir värken olidlig. Visserligen börjar jag lära mig att leva med den, fast det är inte lätt.


Var inne hos Carita och Roland på eftermiddagskaffe. Skönt att komma hemifrån små stunder. Både för hundarna och mig.


Har tittat på TV  under kvällen med mina hundar. De ligger så snällt i soffan bredvid mig. Så fort jag går upp ska de rasta av sig på baksidan. Sedan är det full fart in i min säng. Nu har jag bara två whippar, så det är plats för mig också.


Ha en bra tisdag och var rädd om er. Kramizar  


 

                    CANIS LUPUS  

Av Laila Willén - 16 september 2012 22:01

  Hundarna och jag har varit mycket ute under dagen. Det har varit fint väder, så de har varit mest ute. De busar, leker och solar. Helt underbara hundar är de.


Själv har jag haft en ganska så bra dag. Bättre  än den senaste månaden. Febern är omkring 38 grader, och värken något bättre. Med andra ord tror jag det går åt rätt håll. Det värsta är att jag är orkeslös ännu. Hoppas det kommer snart tillbaka.


Var inne hos Carita och Roland på eftermiddagskaffe. Roland var snäll och handlade åt mig, för jag orkar inte. Tur man har snälla grannar.


Under kvällen så ligger jag framför TV:n och tittar. Hundarna är snälla och håller mig sällskap.


Sedan ska jag försöka orka runt kvarteret, för frisk luft har ingen dött av.


Ha en underbar början på en ny vecka. Kram från den orkeslösa kärringen.   


            

Av Laila Willén - 15 september 2012 23:21

  När jag vaknade så kände jag mig lite bättre. Satte mig ute och drack mitt morgonkaffe. Det var underbart! Hundarna busade och låg och solade. Själv tog jag på mig ett par vantar och plockade bort alla blommor på väggen. Tyvärr var de tvungen att tas ner, eftersom de var giftiga för mig. ALLERGI!!! Jobbigt när man inte tål allt.


Var inne hos Carin på kaffe. Hon hade tapetserat i sitt sovrum. Det var jätte fint.


Låg och vilade en stund framför TV:n. Hundarna låg också och vilade. De är så gulliga mina små älsklingar.


Var till Carita och Roland på mat. Efter maten tog Roland och gick en långpromenad med hundarna. Han var borta i 1,5 timme. När han kom hem så drack vi kaffe.


När jag kom in så sov hundarna. De hade blivit trötta av den långpromenaden. De är inte vana att gå över milen.


Har legat framför TV:n under kvällen. Snart är det dags att rasta av hundarna innan vi kryper ner i sängen för natten. Börjar bli lite bättre, så jag hoppas att det går åt rätt håll den här gången. Febern är bara 38,2 nu i kväll.


Ha en lugn och skön söndag, mina vänner. Kram   


          

Av Laila Willén - 13 september 2012 21:32

  Har inte sovit någonting under natten. Har haft värk i hela kroppen, så jag har varit uppe. Har legat framför TV:n ibland också.


Framåt 12-tiden, kände jag mig så otroligt varm. Tog då febern, vilket visade 39,9 grader. Inte undra på att jag mår "skit".


Har legat hela dagen, för jag har inte orkat vara uppe. Tur att jag har snälla hundar och grannar.


Nu ska jag snart bädda ner mig i sängen, för jag är genomtrött.


Ha en trevlig fredag och var rädd om varandra. Kram  


          



 

Ovido - Quiz & Flashcards