La Will´s Kennel

Alla inlägg under september 2012

Av Laila Willén - 5 september 2012 21:57

  Skönt att sitta ute och dricka mitt morgon kaffe. Dessutom tyckte hundarna att det är skönt att kunna ligga ute och sola. Märker knappt att jag har hundar, när det bara är Chippen och Rutan hemma. Visserligen saknar jag Kickan, men för tillfället är de skönt med bara dessa två.


Var inne hos Carin en stund. Vi hjälptes åt att skruva ihop hennes nya skrivbord och stol. Det gick ganska bra och dessutom blev det väldigt fint.


Har legat med jämna mellanrum som vanligt, för värken tycks ha kommit för att stanna. Det värsta är att all ork har försvunnit. Men det är bara att vänta och se vad som händer.


Har tittat på TV under kvällen, liggande på soffan med mina sötnosar. Tyvärr så orkar jag inte ta en promenad med dem, för jag är helt slut. De får rasta av sig på baksidan.


Ha en bra dag och var rädd om er. Slösa med känslor, för det är fortfarande gratis. Kramizar  


 

     Madeleines prinsessa och Kickans kompis.  


 

Av Laila Willén - 4 september 2012 23:45

  Ingen vacker syn mötte mig när jag tittade ut tidigt på morgonen.Väldigt grått och trist, dessutom började det att regna. Är ganska less på regn efter den här sommaren.


Tidigt på förmiddagen ringde Madeleine och talade om att hon tänkte åka hit och hälsa på. Dessutom tänkte hon avlasta mig med Kickan ett tag. Blev jätte glad, för det är mycket lättare med två hundar än tre.


Började packa ordning Kickans saker samt tog fram en grind som jag inte behövde längre. Sedan tog jag fram en hel del hundmat till Madeleins små skönheter. Lade mig att vila sedan innan de skulle komma.


Framåt eftermiddagen kom Madeleine och hennes fem små hundar. Tre Yorkar och två Dvärgpudlar. Gissa om det blev livat. Chippen tycker om att leka med de små, medans Rutan tycker de är fina bara hon slipper leka med dem. Kickan är van vid dem sedan hon bodde hemma hos familjen i Karlholm.


Vi fikade och hade trevligt som vanligt. Hundarna lugnade ner sig efter en stund, så vi kunde prata. Efter en stund så packade Madeleine bilen med allt de skulle ha med sig. När hon kopplade hundarna, så tittade Chippen och Rutan så konstigt på henne. Varför kopplar hon Kickan och inte oss? De vart väldigt konfunderade. När de hade åkt, så blev de sura och gick och lade sig i soffan för att sova.


Lade mig att vila en stund, för jag var helt slut.


Har legat framför TV:n ikväll. Nu ska jag försöka ta en liten promenad med Chippen och Rutan. Långt blir det inte, för min ork är lika med noll. Sedan blir det sängen.


Ha en trevlig onsdag och var rädd om varandra. Kramar i massor från en orkeslös.  


 

              MIN VACKRA KICKAN   



Av Laila Willén - 3 september 2012 22:07

  Skönt att få sitta ute och dricka kaffe på morgonen. Visserligen har jag otroligt ont ännu, men sol och värme är inte fel. Kändes jätte skönt!


Min Kära granne Carin kom in och hämtade mina hundar för promenad. Det uppskattades av både hundarna och mig. Har aldrig kunnat fått trevligare och snällare granne. Ibland ska man ha tur också.


Idag känner jag att lite ork har kommit tillbaka, vilket jag är tacksam för. Värken har inte blivit mindre, men man kan inte få allt på en gång.


Har legat och vilat med jämna mellanrum, så jag hoppas att det är på tillbaka gång.


Ha en trevlig tisdag mina kära vänner och slösa med känslor. Kramizar  



                                                        


  

Av Laila Willén - 2 september 2012 21:54

  Ganska grått och trist ute.Tur att jag har inhängnad tomt, så hundarna får springa och rasta sig.

Blir sur när folk lovar att gå ut med hundarna för att jag är dålig, men inte kommer och gör det. Lovar man en sak ska man hålla det.


Har legat på soffan i rummet hela dagen, för det gör minst ont när jag ligger. Tur att jag har snälla hundar, för annars hade det inte gått. De är otroligt snälla och rara.


Orkar inte skriva mer nu, men återkommer i morgon. Ska ringa läkaren igen, så får jag höra vad han har att säga.


Ha en trevlig måndag och glöm inte att vara rädd om varandra. Det kstar inget! Kram på er.  


 



Av Laila Willén - 1 september 2012 22:00

  Mår fortfarande mycket dåligt. Idag är det värre än igår. Antar att jag var uppe för mycket, för idag kan jag knappt stå upprätt. Jag hoppas att det snart vänder, men det ser mörkt ut.


Ha det bra alla mina vänner, och var rädd om er.  


             

                    Kram på er alla    

Ovido - Quiz & Flashcards