La Will´s Kennel

Alla inlägg under oktober 2011

Av Laila Willén - 1 oktober 2011 23:57

  Strålande väder hela dagen. Man kan inte tro att det är oktober.

 

  Hundarna har varit ute i stort sett hela dagen. Jag också för den delen. Har suttit ute med en bra bok samt druckit flera koppar kaffe. Toppen skönt!

 

  Har pratat med Carina angående "Moa". Hon har ju erfarenhet av damen i fråga. Det var ju hon som ägde greyhounden som blev bunden i Ockelbo så den dog. Alla ni hundkappare som vet om det, ska veta att hon har en whippen från min kennel nu. Kvinnan från Ockelbo bor i Västerås och har både god man och folk som går där hos henne. Har försökt att pratat med gode mannen, för att han ska hjälpa mig få hem "Moa". Han tycker att hon sköter lilla "Moa" bra och är inte intresserad att hjälpa till.

Har konsulterat med både advokat och pressen, som kommer att ta tag i det här nästa vecka. Hoppas bara "Moa" lever då. För när det gäller den här damen, så vet man ju inte.

 

  Har målat en del under eftermiddagen. Det är ju så roligt att måla keramik. Funderar på att ha en liten försäljning i en affär här i Tärnsjö. Har blivit erbjuden bra pris för mina keramiksaker. Får se hur jag gör.

 

  Markus ringde och hade ont i foten. Samuel hade kört över hans fot när de höll på med bilen. Det var ett stort misstag! Det var inget farligt, så det är nog snart bra igen. Dan hade lagt om det, så det gjorde inte så ont längre. Dessa ungdomar!

 

  Har tittat en del på TV under kvällen. Visserligen har det inte blivit mycket titta av, för det bara ringer hundkappare och andra vänner hela tiden och vill hjälpa mig angående "Moa". Skönt med vänner!

 

  Nej, nu är det dags att ta en promenad med hundarna, Det är toppen skönt ute, så det blir en långis.

 

           HA EN UNDERBAR SÖNDAG   

 

    KRAMAR I MASSOR TILL ALLA VÄNNER  

Av Laila Willén - 1 oktober 2011 10:24

 

         Mina tankar går hos familjen  

                     R.I.P

                SVEN TUMBA

Ovido - Quiz & Flashcards