La Will´s Kennel

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Laila Willén - 14 augusti 2011 23:45

  Dagen har varit underbar. Precis sådana här dagar vill jag ha ett tag framöver. SKÖNT!

 

 Idag har jag varit riktigt duktig. Har studerat nästan hela dagen. Näringslära på djur är ganska så omfattande. Ja, även på människor. Ska man kunna följa med i utvecklingen, så måste man läsa en hel del litteratur. Har den fina förmånen att all litteratur får jag av Hill´s. Måste ge dem en stor eloge: De är otroligt snälla och hjälpsamma, när man har gått där på utbildning. Utan dem har jag inte kunnat hälften en gång.

 

  När jag gick på promenad med hundarna på förmiddagen, höll det på att hända en katastrof. När jag kom fram till Hembygdsgården, satt där en lös hund. (Vit boxer?!?) De hade loppis där inne, och hundar får inte följa med dit in. Vem som ägde hunden vet jag inte, och dessutom var den inte lydig. Hunden reste sig och gick emot oss morrande och dreglande. Meta reagerade med ilska, men löd och var tyst. Även Rutan och Kickan reagerade, med även de löd och var tysta och snälla. Vände omedelbart om och gick med raska steg hem. Hunden gick efter oss, men vi han in innan det hände något. Som tur var hade jag inte låst dörren. Efter ca en kvart hörde jag ett "jävla" liv på hundar. Gick ut för att se vad det var. Vid hembygdsgården stod en kvinna och man med sina 3 stora hundar och fick inte gå förbi den lösa hunden. Gick därifrån, för jag gillar inte slagsmål mellan djur.

Hoppas bara det slutade väl. Får väl höra vad som hänt senare. Ser jag den hunden lös igen, vet jag inte vad jag gör. Folk i Tärnsjö har lite svårt att ha sina hundarna kopplade.

 

  Återkommer imorgon med resultat från Whippet Race. Vet bara att lilla Zafina var 3:a i A-Finalen.

 

  Har tittat lite på TV ikväll, fast det var inte mycket att se. Snart ska jag gå en runda med hundarna, innan det är dags för sängen.

 

            HA EN TREVLIG MÅNDAG   

Ovido - Quiz & Flashcards