La Will´s Kennel

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Laila Willén - 21 augusti 2011 23:56

  Strålande väder för årstiden. Så här kan det fortsätta hela hösten tills snön kommer. Vilka drömmar jag har.

 

  Tidigt på morgonen tog jag och hundarna en långpromenad. Det var underbart att vara ute och promenera. Precis lagom värme för det.

 

  Var till Folkets Hus och handlade lite kläder till mig själv. En mysdress och ett par WCT byxor. Det är inte klokt vad jag kostar på mig mycket. Måste skämma bort mig själv ibland, för det är ingen annan som gör det.

 

  Glömde bort att jag skulle skryta om min duktiga hund. Vad hon heter? Jo. Emmaline´s DJ Ruter Dam så klart. Hon sprang på Västerås banan igår. Per hade med sig Black Nitro, så då fick Rutan springa med henne. Gissa om det var toppen, för det var det. De gick bredvid varandra hela loppet ända till harstoppet. Kul nog vann Rutan med 3 hundradelar. Jag är så stolt över henne. Om allt går väl, så blir det snart licens. Här kommer några bilder från i lördags i Västerås.

 

  Här står Åsa och visar Rutan hur man ska göra.

 

  Leif och Rutan på väg till burarna för start.

 

  DJ Ruter Dam och Black Nitro på startrakan. Tätt!


  Framåt kväll så hade jag kontakt med en gammal hundkappare. Det var Lage Holmgren som var med i GHS förr. Vi hade ett mycket givande samtal. Han liksom jag tyckte att hundkapplöppningen var mycket bättre förr innan Svenska Spel kom in i bilden. Dessutom var det fel folk som styrde hundkappen, allt blev fel och orättvisst. Jag hoppas han kommer och hälsar på, det skulle vara mycket trevligt. Han sa att han skulle det, så jag väntar på besök framöver. Kul!

 

  Nej nu är det dags att ta en promenad med hundarna. De vill inte vänta längre hör jag.

 

   HA DET BRA, VAR RÄDDA OM VARANDRA  

Ovido - Quiz & Flashcards